بازدید 5276
۴

۹۳درصد بیکاران ۱۵ تا ۳۵ ساله‌اند

از جمعیت حدود ۲.۲ میلیونی بیکاران بیش از ۹۳ درصد در فاصله سنی ۱۵ تا ۳۵ سال هستند.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 16 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آنچه که اخیرا مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت نیروی کار در ایران در بهار امسال منتشر کرد نشان داد که ۶۲.۷ میلیون نفر جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر هستند که ۲۵.۹ میلیون نفر آنها را مجموعه شاغلان و بیکاران تشکیل می‌دهد؛ به‌طوری‌که ۲۳.۶ میلیون نفر از آنها شاغل و ۲.۲ میلیون نفر بیکارند. در بهار ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کاهش یافته بود و از ۹.۸ در بهار سال گذشته به ۸.۸ درصد رسید و بر جمعیت شاغلان افزوده شد.

اما بررسی وضعیت گروه‌های سنی در بین افراد بیکار نشان می‌دهد که بیش از ۹۳ درصد آنها در فاصله ۱۵ تا ۳۵ سال قرار دارند؛ به گونه‌ای که بیش از ۲.۱ میلیون نفر از مجموع بیش از ۲.۲ میلیون نفری بیکاران را تشکیل می دهند. این در حالی است که بالغ بر ۵۲۸ هزار نفر از بیکاران در سن ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند که البته از تعداد آنها در مقایسه با بهار پارسال حدود ۳۲ هزار نفری کم شده است.

در جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله بیکار، ۳۷۳.۶ هزار نفر مرد و ۱۵۴.۳ هزار نفر زن هستند و گرچه از تعداد مردان بیکار در این گروه سنی کم شده اما بیش از ۳۲ هزار نفر بر تعداد زنان فعال در این گروه افزوده شده است. اما سهم ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها از بیکاری بالغ بر ۱.۶ میلیون نفر است که از تعداد آنها نسبت به بهار پارسال بالغ بر ۱۳۲ هزار نفر کم شده است.

از بیکاران ۱۸ تا ۳۵ ساله بیش از یک میلیون نفر مرد و بالغ بر ۵۲۵ هزار نفر زن هستند که در این گروه سنی از تعداد مردان بیکار ۱۸۷ هزار نفر کم شده ولی بر تعداد زنان بیکار ۵۵ هزار نفر افزوده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
وا من فکر میکردم ۷۰ سال به بالا هستند
تابناک این تعداد دومیلیون و دویست هزار نفری اعلام شده بیکار به هیچ وجه امار درستی نیست ما فقط سه میلیون نفر فارغ التحصیل بیکار دانشگاهی داریم اولا که بیکاران با رنج سنی بالاتر از 35 سال که عمده بیکاران هستند را با رنج اعلام شده 15 تا 35 در این بررسی حذف کردید دوما حتی بیکاران رنج سنی اعلام شده با توجه یه تریف سازمان مدیریت فردی که حتی یک ساعت در هفته کار کند بیکار محسوب نمی گردد لذا به نظر من این روشهای تحلیل بازی با اعداد و پایین نشان دادن امار است به جهت ارایه امار و عملکرد از جنبه تبلیغاتی اما این کار جز زیان و سردرگمی حاصلی ندارد فردی که بیکار است و سنش 40 سال است و حتی ازدواج نکرده است چرا نباید در بررسی شما مورد محاسبه قرار نگیرد انهم جامعه اماری وسیعی که چند میلیون نفر هستند لذا با لحاظ آمار واقع بینانه حتما و حتما می توان بدنبال راهکارهای واقع بینانه و طرح های کاربردی رفت.
این بندگان خدا اکثرا با تبلیغات مسئولین ازدواج کرده اند و به سختی کاری پیدا کرده بودند که به این روز افتادن

اونموقع فقط مجرد بودن الان هم متاهل هستند هم بدهکار هستند هم بیکار هم بیچاره
مگر سن اشتغال از 15سال شروع می شود که درصد بیکاران را از آن سن محاسبه کردید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی