بازدید 6629

روسیه: آمریکا از مداخله در امور کوبا خودداری کند

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای خواستار خودداری آمریکا از ادامه مداخله در امور داخلی کوبا و پایان تحریم این کشور شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، گفته است: ما از واشنگتن می‌خواهیم، موضع واقعی اتخاذ کرده و ریاکاری و معیار دوگانه در سیاست را کنار بگذارد.

وی افزود: از آمریکا می‌خواهیم به دولت و مردم کوبا اجازه دهد، مسائل را حل کرده و سرنوشت کشور خود را تعیین کنند. از دولت آمریکا و کشور‌های پیروی کننده از واشنگتن می‌خواهیم، از مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل خودداری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر مقام‌های آمریکایی واقعا نگران اوضاع انسانی در کوبا هستند و می‌خواهند به مردم کوبا کمک کنند، باید از خود شروع و محاصره اقتصادی این کشور را که از سوی جامعه جهانی رد شده است، لغو کنند.

هزاران کوبایی یکشنبه گذشته (به وقت محلی) در اعتراضاتی از «هاوانا» تا «سانتیاگو» به خیابان‌ها آمدند و از محدودیت‌های همه گیری «ویروس کرونا»، سرعت کند واکسیناسیون و آنچه آن‌ها گفتند، بی توجهی دولت، ابراز سرخوردگی کردند.

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا در سخنرانی تلویزیونی گفت که از یک سو اقدام‌های آمریکا موجب شده تا این کشور آمریکای لاتین دچار کمبود‌هایی به خصوص در بخش مواد غذایی، دارو و مواد خام شود و از سوی دیگر رسانه‌ها به شدت در قالب یک جنگ نامتعارف به دنبال بی اعتبار کردن دولت و ایجاد شکاف میان دولت و مردم بوده و تلاش می‌کنند تا هاوانا را ناکارآمد و ناتوان از ایجاد رفاه برای مردم جلوه داده و آمریکا را موجب پیشرفت کشور‌هایی مانند کوبا نشان دهند.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعتراضات در کوبا و بدون اشاره به تحریم‌های کاخ سفید علیه مردم، ناآرامی‌ها در این کشور را خودجوش دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این را نیز گفت که دوگانگی اقدامات آمریکا در مورد کوبا یک نمایش سیاسی دیگر و نمونه‌ای از ریشه گرفتن شیوه معیار‌های دوگانه در بین مقام‌های آمریکایی است.

زاخارووا گفت: در طول حیات نظام سوسیالیستی کوبا، (در ۶۰ سال اخیر) واشنگتن تلاش کرد تا استراتژی در تنگنا قرار دادن این کشور و اعمال تبعیض‌ها در مورد مردم کوبا و نابودی اقتصاد آن را دنبال کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی