بازدید 5927
۱

درگیری پلیس فرانسه با معترضان به واکسن کرونا

پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان درگیر شد و به سمت معترضان به واکسن کرونا گاز اشک‌آور پرتاب کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 15 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه با معترضانی درگیر شد که بدون ماسک و به نشانه اعتراض به اقدام دولت برای واکسینه کردن مردم علیه ویروس کووید-۱۹ به خیابان‌ها آمده بودند و به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

این معترضان تحت جنبشی به نام «آنتی واکسرز» (anti-vaxxers) به خیابان‌ها آمدند و نسبت به واکسینه کردن دولت فرانسه مشکوک هستند. آن‌ها در کل فرانسه دست به راهپیمایی و اعتراض می‌زنند و نسبت به محدودیت‌های کرونایی معترضند.

این افراد در پاریس همزمان با حضور «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، به مناسبت جشن روز ملی فرانسه، دست به تظاهرات زدند. آن‌ها راهپیمایی خود را تا نیمه شب گذشته (چهارشنبه) ادامه دادند و با پلیس فرانسه نیز درگیر شدند.

اغلب این معترضان که بدون ماسک در تظاهرات حضور دارند با اعلام ناگهانی تصمیم دولت فرانسه برای واکسینه کردن اجباری کادر بهداشت و درمان و مجبور بودن افراد برای نشان دادن کارت واکسن کرونا برای ورود به برخی اماکن مخالف هستند.

اکنون دولت فرانسه افراد را مجبور می‌کند مدرکی دال بر واکسینه شدن خود نشان دهند یا در غیر اینصورت پاسخ تست منفی کرونای آن‌ها برای ورود به اماکن مختلف باید منفی باشد. برخی افراد حاضر در تظاهرات معتقدند پیامشان «آزادی» در فرانسه در این زمینه است.

در برخی مناطق منابع خبری اعلام کردند پلیس فرانسه به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرد تا آن‌ها را متفرق کند.

مقامات فرانسه تعداد کل افراد حاضر در این تظاهرات را ۱۹ هزار نفر اعلام کرده‌اند. در پاریس ۲ هزار و ۲۵۰ نفر در این اعتراض شرکت کردند و برخی اعتراضات در «تولوز، بوردو و مون پلیه» نیز گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک ضرب المثل قدیمی میگه خدا یک عقلی به تو یک پولی به من بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی