بازدید 3553
۱

معاون وزیر بهداشت: کمبود تخت بیمارستانی نداریم

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشور در پیک پنجم کرونا قرار گرفته و تعداد بیماران در حال افزایش است، گفت: خوشبختانه هیچگونه کمبود تخت بیمارستانی در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۶ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محمودآباد افزود: با وجود اینکه در موج چهارم تمام ۳۱ استان کشور درگیر بودند و تعداد بیماران کرونایی به بیش از ۴۵ هزار نفر رسیده بود، هیچگونه مشکلی در تعداد تخت‌های بیمارستانی نداشتیم و در حال حاضر نیز با ورود کشور به موج پنجم شرایط به گونه‌ای طراحی شده که مشکلی برای تامین تخت در سراسر کشور ایجاد نشود.

وی به شرایط استان سیستان و بلوچستان در موج پنجم اشاره کرد و گفت: شرایط آن استان اوایل نگران کننده بود، ولی در حال حاضر ما نگرانی از بابت نبود تخت خالی نداریم ضمن این که روند افزایشی ابتلا به کرونا در آنجا متوقف شده است و امیدواریم طی روز‌های آتی روند کاهشی را شاهد باشیم.

دکتر جان بابایی شرایط استان هرمزگان را در شرایط حاضر نگران کننده توصیف کرد و افزود: فعلا در جنوب کشور شرایط سختی داریم و در هرمزگان یک بیمارستان سیار در مرکز استان راه اندازی شده است و بیمارستان سیار دیگری نیز طی چند روز آینده در غرب هرمزگان دایر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت روند پیشروی شیوع کرونا در استان‌های مازندران و تهران را هم افزایشی توصیف کرد و گفت: لازم است در این استان‌ها مردم پروتکل‌های بهداشتی را سفت و سخت رعایت کنند تا شرایط سخت نشود.

وی افزود: راه کنترل شیوع کرونا تا پیش از تکمیل واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر پروتکل‌ها توسط مردم رعایت نشود افزایش تعداد تخت تاثیری نخواهد داشت.

جان بابایی گفت: ویروس کرونا در کل کشور در حال چرخش است و تنها با رعایت پروتکل می‌توان سیکل انتقال آن را شکست.

واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ هزار نفر در کشور

معاون وزیر بهداشت همچنین از افزایش روند واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت که با واردات واکسن خارجی و تولید واکسن داخلی، حجم واکسیناسیون در کشور افزایش یافته و به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دز در روز رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون برای جمعیت بالای ۶۵ سال آغاز شده است و از فردا سامانه برای افراد بالای ۶۰ سال نیز باز خواهد شد.

دکتر جان بابایی گفت: در سیستان و بلوچستان، چون جمعیت افراد مبتلا نشده بیشتر بود، واکسیناسیون از گروه سنی بالای ۵۰ سال آغاز شد و در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا چند روز آینده تعداد واکسیناسیون روزانه به ۵۰۰ هزار دز در روز افزایش یابد تا از این تریق شیوع کرونا در کشور کنترل شود.
معاون وزیر بهداشت به منظور افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدا به شهرستان محمود آباد سفرکرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
تعداد تخت مهم نیست پرسنل و تجهیزات مهم هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر