بازدید 5550

عاملان قتل زن میانسال پای میز محاکمه

کد خبر: ۱۰۶۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ 13 July 2021

سه پسر جوان که به خاطر سرقت از زن میانسالی در قبرستان او را به قتل رسانده بودند پس از 6 سال فرار دستگیر شده و پای میز محاکمه خواهند رفت.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اواخر فروردین سال ۹۳ به‌دنبال انتقال زن 50 ساله‌ای به بیمارستان آغاز شد. تحقیقات نشان می‌داد این زن بر سر مزار همسرش در بهشت زهرا تنها بوده که توسط چند نفر مورد حمله قرار گرفته و تلفن همراهش هم سرقت شده است.

وی پس از 2 ماه به علت شکستگی جمجمه جان باخت.

در ادامه ردیابی عاملان جنایت آغاز شد تا اینکه چند ماه بعد پلیس دریافت تلفن همراه سرقت شده قربانی در محلی در شرق تهران روشن شده است.

پلیس با ردیابی سیم کارت گوشی به دختر جوانی به‌ نام هانیه رسید و او را بازداشت کرد. هانیه در بازجویی مدعی شد که گوشی را از پسر مورد علاقه‌اش به‌ نام شاهین هدیه گرفته است. وقتی شاهین بازداشت شد، گفت: با همدستی 2 نفر از دوستانم یک باند سرقت تشکیل دادیم و با هم سرقت می‌کردیم. آن روز هم در بهشت زهرا به‌همراه شهرام و سهراب پرسه می‌زدیم که متوجه زن میانسالی شدیم که در حال فاتحه خواندن و گریه کردن بود. من در فرصتی مناسب از پشت سر با چوب به او حمله کردم و ضربه‌ای به سرش زدم. سپس تلفن همراه و سایر وسایلش را سرقت کردیم. بعد از مدتی هم تلفن را به هانیه هدیه دادم.

به این ترتیب دو همدست متهم نیز بازداشت شدند و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه پسر مقتول برای شاهین درخواست حکم قصاص کرد و از طرف دو برادر دیگرش که مقیم کشور انگلستان هستند نیز برای متهم درخواست اشد مجازات کرد.

سپس شاهین به جایگاه رفت و با بی‌گناه خواندن خود، ادعای جدیدی را مطرح کرد و گفت: من هیچ کدام از اعترافات قبلی‌ام را قبول ندارم. من تحت فشار در اداره پلیس به سرقت و قتل اعتراف کرده بودم. من و دوستانم به مواد مخدر معتاد بودیم ولی مصرف روزانه مواد ما آنقدر نبود که بخواهیم برای تأمین پول مواد دست به سرقت بزنیم. ما وضع مالی بدی نداشتیم به همین خاطر لازم نبود سرقت کنیم.

پس از آن قاضی از او پرسید، چطور بعد از دستگیری جزئیات قتل زن میانسال را تشریح کردی؟

متهم جواب داد: حرف‌هایی که زدم اتفاقی با واقعیت مطابقت داشت. من نمی‌دانستم زن میانسال به چه نحوی کشته شده است.

سپس دو همدستش نیز منکر سرقت شدند و در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و هر سه متهم را با قرار وثیقه از زندان آزاد کردند اما با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور رفت و حکم تبرئه 3 متهم نقض و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض ارسال شد اما مشخص شد هر 3 متهم فرار کرده‌اند.

پلیس هم نتوانست ردی از آنها به دست بیاورد.
در حالی که نزدیک به شش سال از این ماجرا گذشته بود سرانجام شاهین به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شد و به زندان افتاد او که خودش را با نام جعلی شهاب معرفی کرده بود پس از انگشت نگاری هویت اصلی اش فاش و مشخص شد او همان شاهین متهم فراری است که سال 93 به اتهام قتل دستگیر شده بود و پس از آن هم 2 همدست او که در رباط کریم زندگی پنهانی در پیش گرفته بودند بازداشت شدند. با این حال هر 3 متهم در تحقیقات بار دیگر جرمشان را انکار کردند و پرونده آنها برای از سرگیری تحقیقات به شعبه 12دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا بار دیگر محاکمه شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل