بازدید 54602
دو هزار و پانصد و بیست و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

فرار صداوسیما از سامانه شفافیت/سانسور عجیب فینال یورو ۲۰۲۰/ انتقاد تند جمهوری اسلامی از نامه تهدیدآمیز ولایتی: هیچ وقت یک پزشک را تهدید نکنید/ تماس تلفنی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با سیدمحمد خاتمی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند بازداشت ۵ نفر در ارتباط با ماجرای افتتاح یک پارچه‌فروشی در مهاباد/ آقاتهرانی: پایداری کوتاه نمی‌آید / روسیه: احتمال لغو تحریم‌های اساسی علیه ایران از ماه آینده و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 12 July 2021

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند بازداشت ۵ نفر در ارتباط با ماجرای افتتاح یک پارچه‌فروشی در مهاباد/ آقاتهرانی: پایداری کوتاه نمی آید / روسیه: احتمال لغو تحریم‌های اساسی علیه ایران از ماه آینده و... را می‌خوانید.

صداوسیما از جمله دستگاه هایی که از سامانه شفافیت فراری‌اند
روز گذشته، حسین انتظامی در مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: یکی از خبرنگاران صدا وسیما پرسید کدام دستگاه‌ها از قانون فراری‌اند و به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نپیوسته‌اند؟ گفتم مرا از ذکر اسامی معذور بدارید، چون در https://iranfoia.ir هست. اصرار فرمود که مثلا؟ پاسخ دادم: سازمان صدا و سیما! وی پیش از این با اشاره به این که روند اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رشد داشته اما هنوز راضی‌کننده نیست، در توییتر نوشته بود: بعضی پاسخ‌ها نامربوط است. دستگاه‌های متعددی به ویژه آنهاکه فعالیت گسترده اقتصادی دارند، هنوز به https://iranfoia.ir نپیوسته‌اند تا در معرض پاسخگویی اجباری قرار گیرند. فشار افکار عمومی را می‌طلبد.

رئیس جمهور منتخب حرفی از دولت فراجناحی نزده است
ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی بیان کرده است که در کابینه خود شایسته سالاری را ملاک قرار می دهد. او هیچ وقت فراجناحی را نگفته و این مسئله فقط در مطبوعات آمده است. البته شایسته سالاری هم کلمه بزرگ و پیچیده ای است و باید معنای آن را فهمید.رحمت الله فیروزی پوربادی گفت: وزیر راه دولت آتی باید فردی جهادی، فعال، متخصص و متعهد بوده و با در نظر گرفتن همه ابعاد و زوایای حیطه مسئولیتی وزارت خانه مدیریتی برنامه محور داشته باشد./ایسنا

آقاتهرانی: پایداری کوتاه نمی آید
نماینده مجلس یازدهم با اشاره به برخی انتقادها که قدرت گرفتن اعضای پایداری در نهاد پارلمانی را مطرح می کنند، اذعان کرد: اگر ما در مجلس یازدهم یک کار خلاف قانون داشته ایم بگویند عذرخواهی می کنیم، اگر من یک خانه اضافه دارم افشا کنند، باید به خاطر رسیدگی به کار مردم فحش بخوریم؟ما با این برخوردها آشنا هستیم ولی این به معنی کوتاه آمدن بچه های پایداری نیست. ما به وظیفه مان عمل می کنیم و به دنبال توهین و بی ادبی نیستیم. اصل اول این است که گروه مخالف را تخریب یا لجن مال نکنیم و همینطور رفتار کرده ایم. گاهی برخی اصولگرایان با ما مخالف بودند، ما نقد کرده ایم ولی بداخلاقی، توهین و فحش مجاز نیست./برنا

اتفاقات عجیب در پخش تلویزیونی فینال یورو ۲۰۲۰
قطعا در هیچ جای جهان وقتی تیم فوتبالی در یک مسابقه مهم به گل می رسد، طرفدارانش ماتم نمی گیرند و طرفداران تیمی که گل خورده هم شادی نمی کنند. اما این اتفاق در تلویزیون ایران می افتد.در جریان پخش تلویزیونی فینال مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ که بین دو تیم انگلستان و ایتالیا برگزار شد، برای مخاطبان ایرانی اتفاق عجیبی افتاد؛ اتفاقی که نشان داد، بحث سانسور صحنه های شادی در مسابقه های ورزشی خارجی، همچنان به شکل سنتی و ابتدایی خود باقی است و همچنان موقعیت های عجیب، بعضا کاریکاتوری و قاعدتا آزاردهنده را برای مخاطبان رقم می زند. ماجرا از این قرار بود که پس از گل دقیقه ۲ "لوک شاو" برای تیم ملی فوتبال انگلستان، بازیکنان تیم فوتبال ایتالیا به مدت بیش از یک ساعت از بازی در نیمه های اول و دوم، شرایط سخت، پرتلاش و پراضطرابی را سپری کردند؛ تا آنکه درنهایت، در دقیقه ۶۶ و پس از کش و قوس فراوان، "بونوچی" برای تیم ملی ایتالیا گل زد. این گل طبعا با توجه به حساسیت بازی و نیز شرایط سپری شده برای تیم ایتالیا، شادی هیجانی خاصی را برای بازیکنان این تیم ایجاد کرد. اما در کمال تعجب، کارگردان تلویزیونی پخش ایران، تصاویری را به عنوان صحنه های واکنش طرفداران دو تیم انتخاب کرد که درواقع برعکس بود. در این تصاویر، طرفداران تیم ایتالیا (زننده گل) ماتم زده و طرفداران تیم انگلستان (دریافت کننده گل) به شادی جمعی مشغول بودند؛ صحنه هایی که به نظر می رسید، در دقایق پیش از گل تساوی بازی ثبت و ذخیره شده بودند./ایسنا

انتقاد تند جمهوری اسلامی از نامه تهدیدآمیز ولایتی
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از پزشکان پیشکسوت شاغل در بیمارستان دانشوری از به خطر افتادن جان بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو گفت و از وزیر بهداشت و درمان انتقاد کرد کمااینکه اعتراض‌هایی هم به ضعف مدیران کشور به خاطر کمبود برق و امکانات درمانی داشت.رئیس بیمارستان دانشوری (دکتر ولایتی) که در مسئولیت‌های بالاتری بوده و هست، این پزشک را تهدید کرد و در نامه‌ای ضمن نکوهش او این جمله را نوشت که «در صورت تکرار چنین مواضعی از سوی شما، اینجانب ناچار خواهم بود تصمیمات جدی‌تری اتخاذ نمایم»!نویسنده این نامه تهدیدآمیز اگر نمی‌داند یک پزشک را که به خاطر احساس مسئولیت حرفه‌ای خود زبان به اعتراض گشوده حتی اگر زیاده‌روی هم کرده باشد، نباید تهدید کرد. باید با کمال تأسف اعتراف کنیم که وجود چنین افرادی که اخلاق حکمرانی را رعایت نمی‌کنند، کشور ما را به جایی رسانده که بعضی از مسئولینش به جای انجام وظیفه‌ای که بر عهده دارند به تملق‌گویی و دادن وعده‌های غیرعملی روی می‌آورند تا نردبان ترقی را از این مسیر آلوده طی کنند و به مناصب بالاتر برسند یا در مناصبشان بمانند.

گلایه های رئیس جمهور منتخب از تهدید نمایندگان به رأی ندادن به وزرا
روزنامه جوان نوشت: «چه کسانی بهتر است در کابینه باشند» با اینکه «من یا مهره‌های من باید در کابینه باشیم» فرق می‌کند. «پیشنهاد» با «اعمال فشار» فرق می‌کند و همین است که میان مواضع و رفتارهای افراد مختلف درباره کابینه دولت جدید، در هفته‌های اخیر تفاوت ایجاد می‌کند.برخی با لابی، برخی با ژست پیشنهاد، برخی با ابزار رسانه و برخی با سوءاستفاده از حق قانونی خود در رأی اعتماد به وزرا در مسیر اعمال فشار بر ابراهیم رئیسی برای به کارگیری فرد دلخواه خود هستند.

روسیه: احتمال لغو تحریم‌های اساسی علیه ایران از ماه آینده
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در کمیسیون مشترک برجام، می‌گوید ۹۰ درصد از مسیر توافق هسته‌ای طی شده و احتمالا تحریم‌های اساسی آمریکا علیه ایران از ماه آینده، اوت، برداشته می‌شود. وی روز یکشنبه ۲۰ تیرماه در مصاحبه با روزنامه کومرسانت روسیه در ادامه گفت: چندین مساله «حساس سیاسی» باقی‌مانده که یکی از آنها احتمال تکرار خروج آمریکا از برجام در آینده است و آمریکایی‌ها می‌گویند از لحاظ حقوقی نمی‌توانند اطمینان دهند که وضعیتی شبیه خروج واشنگتن از برجام در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاق نخواهد افتاد. آقای یولیانوف سپس عنوان کرد که نمی‌تواند درباره جزئیات دیگر مسائل باقی‌مانده اطلاع‌رسانی کند.

سازمان تبلیغات، اپلیکیشن همسریابی راه انداخت
پلتفرم "همدم" سامانه فراگیر همسان‌گزینی مجموعه "تبیان" است که با استفاده از شیوه‌های نو در بستر تلفن همراه طراحی شده ‌است. این پلتفرم قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل کند. همزمان با اول ذی‌الحجه و سالروز مبارک ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به نام "روز ازدواج" نامگذاری شده‌ است، از اپلکیشن "همدم" به‌عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد. کمیل خجسته، مدیرعامل مؤسسه رسانه‌ای تبیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم، هدف از طراحی پلتفرم همدم را انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار دانست و گفت: هرچقدر سبک زندگی مدرن و صنعتی قدرت پیدا می‌کند، اتصالات مبتنی بر خانواده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. مهاجرت، زندگی‌های دانشجویی و خوابگاهی، شغل‌ها و تغییر زیست‌گاه بومی در روابط افراد تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین این تغییرات سبب شده تا ارتباطات جدیدی در جامعه و به‌ویژه در میان جوانان به وجود آید.

شورای هماهنگی تبلیغات: دولت جدید مصوبات عفاف و حجاب را اجرایی کند و خسارات گذشته جبران شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: از دولت جدید درخواست داریم تا مصوبات عفاف و حجاب را اجرا کرده و خسارات گذشته به این حوزه را با اجرای قانون جبران کند. حجت الاسلام سیدمحسن محمودی اظهار داشت: ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده که طی آن، مزدوران رژیم پهلوی عده‌ای از مردم بیگناه را که در دفاع از عفاف و حجاب تجمع کرده بودند، به خاک و خون کشید. وی افزود: مردم باید بدانند که برای دفاع از عفاف وحجاب، غیرتمندان این سرزمین خون خود را تقدیم اسلام کرده و زنان پاکدامن بسیاری برای حفظ حجاب ایستادگی کردند. محمودی افزود: حجاب و عفاف از اموری است که همواره به عنوان مانعی بزرگ در برابر دنیای استکبار محسوب می‌شده از این رو، دشمنان اسلامی همواره تلاش کردند با از بین بردن حجاب، ارزش‌های انسانی و الهی را خدشه‌دار کنند. وی گفت: امروز نیز استکبار جهانی تلاش دارد تا با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی، حجاب و عفاف زنان ایران اسلامی را تضعیف کند.

توضیح و پیگیری نظام پزشکی درباره پرونده پزشکی فلج شدن فک یک بازیگر
مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی، جانشین دادستان نظام پزشکی و مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی کشور، درباره پرونده پزشکی فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی بعد از مراجعه به یک پزشک جراح فک و صورت که اخیرا ویدیوی آن در فضای مجازی منتشر شده، توضیح داد. دکتر رحمت‌الله توکل، درباره روند پیگیری پرونده سحر جعفری جوزانی- بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش به دلیل مراجعه به یک پزشک جراح فک و صورت و تزریق بوتاکس به ناحیه فک، دچار فلج فک شده، گفت: خانم جعفری جوزانی به دلیل اسپاسم در عضلات فک خود به آقای دکتر "ح.ع" جراح فک و صورت مراجعه می‌کند. البته ناگفته نماند که ما دو جراح فک و صورت با این نام داریم. در نتیجه گویا ابتدا تصور خانم جوزانی این بود که آن آقای دکتر است، اما به مطب دیگری مراجعه کرده است. وی تاکید کرد: به هر حال ما از اینکه برای یک بیمار عارضه ایجاد شده، از همه مردم، جامعه هنرمندان و... پوزش می‌خواهیم، اما بهتر است که وقتی مشکلی ایجاد می‌شود، بازگردیم و به پزشک معالج‌مان مراجعه کنیم. زیرا شاید پزشک معالج روش دیگری را برای درمان‌مان پیشنهاد دهد و مشکل را از بین ببرد. اگر خدای نکرده پزشک معالج زیر بار نرفته، قبول نکرده، به هر دلیلی سر باز زده یا منجر به رفتار ناشایست شده، وظیفه پیگیری با سازمان نظام پزشکی است و می‌توانستند به ما یا دادسرای جرایم پزشکی یا تعزیرات مراجعه کرده و شکایت کنند و بر این اساس ما کمیسیون تشکیل داده و کار را بررسی می‌کردیم.

سخنگوی طالبان: از ایران می‌خواهیم به مسائل داخلی کشور ما کاری نداشته باشد
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید «آینده‌ی این کشور را مردم افغانستان تعیین خواهند کرد و از همه‌ی جهت‌ها در قدرت آینده سهیم خواهند بود.» سخنگوی طالبان گفت: افغانستان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور جدا هستند. بدون شک می‌خواهیم با جمهوری اسلامی ایران رابطه‌ای برادرانه و قوی داشته باشیم. ایران همسایه‌ی ماست و ارزش‎های مشترک با یکدیگر داریم. از این نظر باید رابطه‌ای حسنه‌ای با ایران و بر پایه‌ی اعتماد داشته باشیم. برای یک فضای پر اعتماد تلاش خود را خواهیم کرد اما اینکه طرف ایرانی به ما اعتماد کند به خودش ربط دارد، چون ما به آنها در این‌ باره گفته‌ایم. در اسلام قلعه به مرز ایران نزدیک شده‌ایم و با سربازان ایرانی رابطه‌ی دوستانه داشتیم. هیات ما هم برای گفت‌وگو در تهران است و این یک زمینه‌سازی به حساب می‌آید که به آنها یقین بدهیم ما دوست آنها هستیم. از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم به مسائل داخلی کشور ما کاری نداشته باشد. ما به خودمان این حق را نمی‌دهیم که به جمهوری اسلامی بگوییم چه کسی قدرت داشته باشد و چه کسی نداشته باشد، چون این به ملت ایران مربوط است. مردم ایران از خود رأی و نظر دارند. البته از طرف خودمان این اطمینان را می‌دهیم که حقوق اتباع ما محفوظ خواهد بود. بدون شک این شایعات دروغ و خنده‌دار است، ما به هیچ‌وجه چنین کاری نکرده‌ایم. مردم افغانستان از قبل مسلمان بوده‌اند، زندگی آنها در چارچوب شریعت اسلامی بوده است. اینکه از سه دختر یکی را به عقد ما در بیاورند، نادرست است، این شایعه‌افکنی‌ها به خاطر شکست دشمن است تا اذهان عمومی مغشوش شود.

بازداشت ۵ نفر در ارتباط با ماجرای افتتاح یک پارچه‌فروشی در مهاباد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: ۵ نفر در ارتباط با ماجرای پرحاشیه افتتاح یک واحد پارچه‌فروشی در این شهرستان دستگیر شدند. مهراب پوراکبر دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد (استان آذربایجان غربی) بیان کرد: این افراد شامل صاحب مغازه و خانم‌هایی بودند که به عنوان مدل در هنگام افتتاح آن حضور داشتند. وی با بیان اینکه این مغازه پارچه‌فروشی نیز تا اطلاع ثانوی پلمب شده است، افزود: این پرونده هم‌اکنون در دست بررسی است و نتایج آن بعد از مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد، عدم رعایت عرف و اخلاق و تبلیغات نامتعارف و حضور بانوان بدون رعایت موازین شرعی را از مهم‌ترین تخلفات افتتاح این واحد صنفی اعلام کرد. اکبرپور ادامه داد: دستگاه قضایی در استان با سرعت و قاطعیت هرگونه تخلف صنفی را رسیدگی و با هر گونه سهل‌انگاری در این خصوص برخورد قانونی خواهد کرد. هفته گذشته یک واحد پارچه‌فروشی در این شهرستان اقدام به مراسم افتتاحیه غیراخلاقی و استفاده از تبلیغات نامتعارف در این شهر کرده بود که به محض اطلاع، دادستانی مهاباد پیگیر این موضوع شد.

نماینده زاهدان: مسئولی از وزارت بهداشت که می گوید ۵۰۰ تخت خالی در این استان وجود دارد به شعور مردم توهین می کند
فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت که اخیرا مسئولی از وزارت بهداشت در اردبیل اظهارات غیرکارشناسی مطرح کرد، مبنی بر این‌که در استان سیستان و بلوچستان خبری نیست و ۵۰۰ تخت خالی وجود دارد و حتی طبق گزارش ارائه شده به او یک نفر بیشتر فوت نکرده است. این اظهارات موج نگرانی را در بین مردم ایجاد کرد و نوعی توهین به شعور مردم بود. وی توضیح داد: ما در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار آمار بیان شده از سوی وزیر کشور در همان روز را بررسی کردیم. در آن روز ۳۲ نفر فوت شده بودند و معلوم نیست بر چه اساسی می‌گویند فقط یک فوتی داشته؛ آن هم پیرمردی که مریض بوده است؟!

روزنامه جوان: گلایه‌های رئیس‌جمهور منتخب از تهدید نمایندگان به رأی ندادن به وزرا
روزنامه جوان: برخی با لابی، برخی با ژست پیشنهاد، برخی با ابزار رسانه و برخی با سوءاستفاده از حق قانونی خود در رأی اعتماد به وزرا در مسیر اعمال فشار بر ابراهیم رئیسی برای به کارگیری فرد دلخواه خود هستند. در این میان، ابراهیم رئیسی و آن‌هایی که مورد مشورت او هستند، مسیری سخت پیش رو دارند تا تحت تأثیر این فشارها قرار نگیرند یا فریب دلسوزی‌های کذایی را نخورند. گلایه‌هایی غیررسمی از رئیس‌جمهور منتخب در جلسات غیررسمی و خصوصی شنیده می‌شود که نگران گرفتن رأی اعتماد از مجلس برای وزرایش است. از آن سو شنیده‌هایی هم وجود دارد که حکایت از باج‌خواهی معدودی از نمایندگان مجلس دارد؛ یا حرف من در چینش کابینه باید اعمال شود یا در هنگامه رأی اعتماد به کابینه می‌دانم چه کنم!

تماس تلفنی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با سیدمحمد خاتمی
جماران نوشت: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از حصر با سید محمد خاتمی تلفنی گفتگو کردند. صبح امروز میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از حصر با سید محمدخاتمی تماس تلفنی داشتند. این دومین تماس تلفنی آنها از زمان حصر تاکنون است. در این تماس تلفنی، آنها ضمن احوال پرسی در خصوص موضوعات مختلف گفت و گو کرده‌اند.

کنایه تند نماینده مجلس به سهم خواهی ها از رئیسی
نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس در توئیتی به موضوع سهم خواهی از دولت آینده از سوی برخی افراد اشاره کرد. سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز و رئیس کمسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: دولت سیزدهم باید دولتی انقلابی، منسجم، مکتبی، ولایی و جوانگرا باشد، نه به‌سان یک شرکت تعاونی که افرادی از هر گروه براساس سهم در آن حضور داشته باشند! موضوع سهم خواهی از دولت آینده شدیدا محکوم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶۷
آقای ولایتی من به عنوان یکی از مردم این مملکت به عنوان یک فرد عادی به شما میگویم شما چکاره این مملکت و مردم هستید که این پزشک را تهدید می کنید؟!
از شما هم ترسی ندارم و درصورت لازم شماره تماس را هم از طریق تابناک میدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
بچه هاش و آقازاده هاش برج و بارو ساز اند

و مردم را توصیه به لنگ پوشی میکند

فهمیدی چه کاره است؟؟؟؟ یا توضیح بدم بازم؟؟؟
آقاتهرانی: پایداری کوتاه نمی آید) مگه عطش قدرت اجازه میده که کوتاه بیان
ولایتی اخلاق و انسانیت و قسم نامه پزشکی را از بیخ و بن نابود کرد

براش متاسفیم
وقتش شده ولایتی به خانه سالمندان فکر کنه
باید با کمال تأسف اعتراف کنیم که وجود چنین افرادی که اخلاق حکمرانی را رعایت نمی‌کنند کشور ما را به جائی رسانده که بعضی از مسئولینش به جای انجام وظیفه‌ای که برعهده دارند ... دادن وعده‌های غیرعملی روی می‌آورند تا نردبان ترقی را از این مسیر آلوده طی کنند و به مناصب بالاتر برسند یا در مناصبشان بمانند
ایشان از نمکی باید مدیریت یاد بگیرد
ایرادی نداره که آمریکایی ها نمی توانند تضمین حقوقی بدهند که دولت های بعدی شان از برجام خارج نمی شود.
راه حل مساله را می توان به لطف خدا اینگونه یافت:
در ازای اینکه امریکا قبلا یکبار بدون هیچ توجیهی از برجام خارج شده و حالا هم نمی تواند تضمینی بابت عدم خروج دوباره به ایران بدهد، دولت مستقر فعلی اش که مدعی است اراده اجرای برجام را دارد ، بپذیرد که قطعنامه ای در سازمان ملل تصویب شود و امریکا را ملزم به بازگشت به برجام و جبران خسارات وراده به ایران کند و اعلام کند امریکا علاوه بر اینکه بدلیل یکبار عدم پایبندی به برجام حق استفاده از مکانیسم اسنپ بک را ندارد، در صورت خروج مجدد و یکجانبه بدون توجیه و موافقت حداقل 4 عضو از 6 کشور شرک کننده در برجام، به عنوان جریمه کرسی عضویت دائمش در شرای امنیت را برای مدت حداقل یک سال و یا حتی برای همیشه از دست خواهد داد.خلاصه یک امتیازی طبق قطعنامه سازمان ملل و یا در هر چارچوب رسمی بین المللی و قانون دیگری که امکان دارد، به گروگان گرفته و یا از امریکا بطور اتوماتیک سلب شود تا بقدر کافی برای دولت های بعدی بازدارنده باشد که به سمت تکرار بد عهدی خود نروند.
حالا ببینیم بازم نمی توانند تضمینی بدهند یا اینکه ...
جامعه ای در آن پزشک خدایی کنه و معلم گدایی ، بدون شک یک جامعه ای بیمار ، با ملتی درمانده و عصبی خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
خدایا به این قشر به اصطلاح فرهنگی معلمان آموزش و پرورش یک چشم سیر بده حقوقشان از خیلی از سازمانها برای کاری که نمی کنند بالاتر هست همیشه هم نالان هستند راه را یاد گرفتید شما از روز اول می فهمیدید حقوق معلمان کم هست چرا با هزار رانت و پارتی وارد این سازمان فقیر شدید الان هم دیر نشده کسی نامه فدایت شوم براتون ننوشته از این سازمان استعفا بدید خیلی علاقه دارند با حقوق کمتر توی این سازمان خدمت کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه میزان سوبسید پنهان توزیعی در رهگذر لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور را بیش از ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد. اگراین عددرا تقسیم بر 85/000/000 یعنی حداکثر جمعیت ایران بکنیم سهم هرایرانی بااحتساب یارانه پیدا بیش از 1/400/000 تومان درماه میشود دراین صورت اگرما بابت سوبسید درمان وآموزش رایگان ماهیانه ازهرفرد ایرانی 400/000تومان کسر وبه هر نفر ماهی یک میلیون تومان یارانه آشکار بپردازیم وتمام اجناس وکالاها وخدمات را به عرضه وتقاضا وبازار آزاد بسپاریم هم جلوی اسراف وتبذیر ودزدی گرفته میشود وهم دیگر دولت ضامن تهیه نهاده های دامی ونرخ گذاری مرغ وتیهونیست بازار حدخودش را میداند دولت کوچک ومالیات گیر میشود ولی فضای کنونی یارانه های پیدا وپنهان کسب و کار را آلوده ونان شب واشکنه ناهار قشر کثیری از جامعه را به خون دل تبدیل کرده ومسئولان را دروغگو وکارنابلد نشان میدهد امیدواریم دولت مردمی به این نکات توجه داشته باشد
مشکل این است که ماعادت نکرده ایم حرف درست وحرف حق بشنویم وبگوئیم و اگرپزشکی باوجدان باصدای بلندازحقوق بیماران دفاع کندبرای همه ماعجیب است مگرمیشودکسی حرف حق بزندوباچنین بیانات تندی موقعیت خودس رابخطربیاندازد آری میشودچنبن کلامی ازپزشکان باوجدان دوازانتظارنیست چنین افرادی بایستی موردتفدیروستایش قراگیرندکه هم جان خودشانرابرای درمان همنوعانشان به خطرمیاندازندوهم شغل وامکاناتشانرا پس بیائیم حق طلب و طرفدارحق باشیم اگربه ضررمان باشد
فقط ملت یه چیز رو بدونید گندی که روحانی به مملکت زد ۸ سال فقط باید گند زدایی کرد ، اگه تمام بدهی کشور در خارج ازاد بشه هنوز چاله هایی که روحانی کنده پر نمیشه یکی از دلایلی که به پای بایدن افتاده دولت روحانی همینه ؟؟؟! فکر کردید افزایش ۱۰ میلیونی بعضی از نورچشمی ها بخصوص اساتید دانشگاه آخرش به کجا ختم میشه ، به تباهی یک ملت ، نتیجه اش
مرغ ۴۰ هزار تومانی ، شیر ۷هزاری
راستی جناب روحانی میدونی مرغ سال ۹۲ چند بود ؟؟ ۲هزار پانصد ؟؟؟ چنگیز نمیتونست اینطور مملکت رو نابود کنه
لطفا شفاف سازی کنید چرا اساتید دانشگاه حقوقشان یک دفعه به چهل و پنج میلیون تومان در ماه افزایش پیداک رده. کسی نیست پاسخگو باشد؟ برای ارائه کدام خدمات این اساتید با این اوضاع کیفیتی شایسته دریافت چنین حقوقی شده اند؟؟؟
آقای آقا تهرانی گرین کارت امریکایی رو که دیگه نمیشه پنهون کرد

آقای ولایتی هم بجای تهدید پزشک متهد و شجاع بهتره یه سری به برج های خیابان فرشته تحت مالکیت فرزندانش بزند
یه سوال
توی اون دنیا (منظورم روز قیامت و توی بهشت) آیا اونجام حجاب اجباری دارن؟
شاید این همه حساسیت برای اونه که میخان ما رو از این ور به اون ور وصل کنند که اونجا یهو توی ذوق مون نخوره


جز این نمیشه چیز دیگه ای باشه
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

الملک یبغی مع الکفر و لا یبغی مع الظلم
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
فارسی بگوبابا!!
parsa
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
یبقی نه یبغی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
یبقی
آقای ولایتی حداقل حرمت صنفی را نگه دارید آن هم پزشکی که به مراتب از تو متخصص تر وبا سوادتر است
بیش از چهار دهه اگر اینگونه سانسور کردن جواب داده بود مردم سراغ منابع دیگر نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
خبرگزاری فارس رو باز کن. نظرات فیلتر میشه و بعد هم نظرات منتشر شده رو فقط می تونی لایک کنی!!!! یعنی توهین به مخاطب از این بدتر نداریم.
سانسور بازی فینال یورو به خاطر نداشتن حجاب تماشاگران نبود بلکه به خاطر نداشتن ماسک بود و اینکه گوش تا گوش در کنار هم و چسبیده به هم نشسته بودند و این رو به ذهن تماشاگر ایرانی متبادر میکرد که اینها چرا اینجوری ان و ما چرا اینجوری ؟؟؟! از طرفی کام نمکی وزیر موفق بهداشت دولت بی تدبیر ناامید شور یا تلخ میشد و ممکن بود دوباره نامه نگاری کنه و از صداوسیما شکایت نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
من بیاد فایزر افتادم ن
بدین وسیله از مصاحبه دکتر هاشمیان که با شجاعت و دلسوزی و انصاف و داشتن تخصص از مشکلات حاد اوصاع اسفبار وزارت بهداشت
در مقابل با واکسیناسیون کرونا و مداوای مردم وجود دارد

چرا دکتر ولایتی به ایشان پریده اند؟
و تهدیدشان کرده اند ؟
ابا بهتر نیست تا به جای دادن اطلاعات غلط و مجیز گویی
، به انتقاد سازنده پزشکان دلسوز بها بدهیم و تشویق شان کنیم ؟
آفرین صد آفرین هزار و سیصد آفرین دادستان روی زمین اصلا مشکلات مملکت حل شد
واقعا جای تفکر داره هدف از اینکه اینهمه مردم رو با مسائل حاشیه ای تحت فشار میزارید و مسائل اساسی مملکت همه رو هواست
شورای حجاب و عفاف! نه که همه چی گل و بلبل و عالیه، فقط حجاب درست نیست که باید درستش کرد!!!
ولایتی - این ملت رو رها کن - ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسان
این تلویزیون که گندشودرآوردبااون سانسوراش،چشمهاتونوبشوئیئوبه همه باچشم هیزوناپاک نگاه نکنید
جماران نوشت: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از حصر با سید محمد خاتمی تلفنی گفتگو کردند.
واعجبا.!!!! صبح تا شب من با ده ها شخصیت ملی و فراملی و بین المللی گفتگو میکنم دریغ از انتشار یک سطر از آن بخاطر دلخوشی من. ولی بعضی ها دستشویی هم که میروند تیتر جراید میشود. خدا شانس بده
بهتر بود آقای دکتر ولایتی به فرزندان برج سازش هم سالها پیش چنین تذکری میداد
یا مثلا وقتی در سال 60 از آقای عسگر اولادی یک میلیون قرض برای خرید خانه 400 متری میگرفت، به خودش یه تذکر جدی میداد
دنیای عجیبیه، همیشه سوالم این بود که اگه بابای من هم میرفت پیش ایشون تقاضای قرض برای خرید خونه ی ... میکرد، به اون هم میداد یا فقط باید وزیر امور خارجه میبودی تا بهت قرض میدادن
آمریکا و اسرائیل که مدتهاست کاری با ایران و مسئولینش ندارند. خود مسئولین هم این رو بارها به مردم گفته اید. پس الآن ایران با چه کشور یا کشورهایی در حال جنگه؟
صداوسیمابه بازنشستگان خودش هم رحم نمی کند .کمترین دریافتی حقوق داریم بدبختانه بازنشسته صداوسیما هستم وبیشترین ظلم را درحق ما می کند.هرهفته جلوی صداوسیما معترض هستیم ولی صدایمان شنیده نمی شود....
آفرین به نماینده زاهدان که کوتاه نیامد در برابر دروغگویی.
در ارتباط با گفته سخنگوي طالبان:
يعني آن همه هزينه و تلاش و نفوذ در افغانستان از طرف ايران در اين چند ساله كشك!!!
شبيه هزينه هاي هنگفت تر و بي حاصلي كه تاكنون در كشور عراق شده!!!

نتيجه سياستها و تدابير ناصحيح !
ايكاش اينهمه هزينه صرف پيشرفت و توسعه و تقويت، بخصوص اقتصاد كشورمون ميشد!
؟
دکتر ولایتی ، حتی کوچکترین انتقاد سازنده دکتر هاشمیان

که در تمام مدت کرونا ، با جان خودش برای نجات مردم فداکاری کرده است

را هم نمی تواند تحمل کند

و او را رسما و کتبا تهدید میکند !!!

طاهرا فقط باید به سبک نمکی و معاونش

رفتار میکرده
ولایتی بره بچه هاشو که با پول مردم تو ترکیه میتینگ میرن جمع کنه نه پزشک وظیفه شناس رو.
از دید صدا و سیمای میلی همین که موفق بشه شادی چهارتا خانم را ساسور کنه بزرگترین موفقیت هست .فکر کردن مردم با دیدن چندتا زن در تلویزیون با ظاهر نامناسب منحرف خواهند شد نه آقای علی عسکری شکم خالی دین را از ادم میگیره .بی عدالتی انسان را به سوی گناه می کشه .حرفهای بی سر و ته مردم را از دین بیزار می کنه نه موی عریان زن .در ساحل جمیرات هم همه با ....دراز کشیدنولی وقت ازان طرف از کنارشان رد میشه و بی انکه نگاهی بندازه به سمت مسجد میره . نماز صبح در مساجد ترکیه جا برای نماز گذاری که دیرتر بره نیست ولی ۸۰ درصد زنان بی حجاب هستند
آقای رئیسی باید گربه رو دم حجله بکشه وبه هیچکس باج نده والا حریف زیاده خواهان وباند بازان نخواهد شد.محکم و با اقتدار
صدا و سیما شبیه ماشینهای فرسودس خرجش بیشتر از نفعشه اینهمه بودجه میگیره اینهمه آگهی با مبالغ بالا میگیره اونوقت توان رقابت با چند تا شبکه‌ی در پیتی ماهواره‌ای رو نداره
طالبان با توپ پر آمد .به زودی هیچ کس حریفش نمی شود و معلوم نیست با ما چگونه بازی خواهد کرد
خدایا بسه دیگه خودت ظهور کن
هیچ هیچ هیچ
جناب آقای رئیسی که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
حجاب و عفاف دو مقوله جداگانه هستد.
عجب بابا
این خوبه که سریع مر قانون رو برای مساله پارچه فروشی اعمال کردید ها
ولی بد نیست یه کمی هم مر قانون رو برای سایر مسایل نیز رعایت کنید و سریع برخورد کنید
خواهشا فقط مسالتون مساله عرف غیر اخلاقی نباشه ........................

کشور ما مسائل مهمتری هم داره
همه درد ما شده سانسور فوتبال و افتتاحیه غیر اخلاقی
در حالی که این همه مشکل تو جامعه داره بیداد میکنه
آقای ولایتی حقم داری ندونی چه خبره تو بیمارستان. با این همه مسئولیتی که دارید! این بنده خدا حرف مردم را زده و شما فقط فرار رو به جلو مثل سایر مسئولین. به جای تقدیر از ایشان تهدیدشان هم کردید؟ اصلا شما حال باز کردن چشمها را دارید؟!
نگید بابا ناراحت میشن
صدا و سیما خدای شفافیته چی میخواید از جونش اخه
از تهدید آقای ولایتی به یک پزشک که دارای احساس مسئولیت هست بسیار متاسف شدم . همین مدیران بی تدبیر باعث فرار تحصیلکرده ها از کشور میشوند. باید گفت قبل از اینکه آقای ولایتی بخواهد اقدام جدی کند آن پزشک از ایران رفته است .
آقای ولایتی حالا رعیت یه حرفی زده، شما به اربابی خودت ببخش
آقا توی متنهاتون یه جوری نوشتین رییس جمهور منتخب هر کی ندونه فکر میکنه یارو با 40 ملیون رای رییس جمهور شده.رییس جمهور حداقلی
این پزشک من رو باد اون پزشک چینی انداخت که اولین بار وجود ویروس کوید رو به اطلاع دیگران رسوند. دست آخر خودش زندگی اش رو از دست داد و حکومت چین به خاطر عدم اوجه به این هشدار باعث انتشار جهانی این ویروس شد. تمامیت خواهان تنها محدود به یک مکان و منطقه نیستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
پزشکان باوجدان زیادند خوشحالیم که بخصوص دروطن خودمان
انتظار میرود با موضوع مهاباد بشدت برخورد گردد.
رییسی اخرین تیر ترکش است
و بهتر است که همه دوست داران حکومت ، کمکش کنند
تا بتونه ، شاید کشور و مردم را نجات بدهد
آن روزی که شعار شفافیت دادید و پس از رای آوردن بهش رای ندادید و امروز هم دنبالش را نمی گیرید معنی اش همینه که یا وزیری که من میگم یا .... نماینده ای که پول خرج کرده رای آورده همین کار را خواهد کرد. حرف رهبری معظم را ناظرین مجلس عمل کنند لطفا. مصلحت اندیشی و پنهانکاری ملت را نابود کرد. به داد ملت برسید
حالا فقط مانده طالبان ما را تهدید کنند.
آیا برخورد آقای ولایتی ناشی از یک ذهن تمامیت خواه و نقد ناپذیر نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
ذهن قلدر.
ساعت بازی چون آخر شب بود آقای سانسورچی خواب زده علاوه بر صحنه هایی که گفتید شادی بچه وپیرمردو هرچه بود سانسور کرد وحسابی رفت رومخ بیننده تلویزیون واقعا این همه ازجیب مردم هزینه می کنید لااقل به شعور مردم توهین نکنید دست ازاین بچه بازیها بردارید.به نظرم اگه درآمد نجومی فروش تبلیغات نبود همین برنامه های ورزشی مورد علاقه مردمو پخش نمی کردید.
ساعت بازی چون آخر شب بود آقای سانسورچی خواب زده علاوه بر صحنه هایی که گفتید شادی بچه وپیرمردو هرچه بود سانسور کرد وحسابی رفت رومخ بیننده تلویزیون واقعا این همه ازجیب مردم هزینه می کنید لااقل به شعور مردم توهین نکنید دست ازاین بچه بازیها بردارید.به نظرم اگه درآمد نجومی فروش تبلیغات نبود همین برنامه های ورزشی مورد علاقه مردمو پخش نمی کردید.
باز هم صد رحمت به روزنامه جمهوری اسلامی که از ولایتی انتقاد کرد
سیما با پخش مکرر گلهای زده شده حال آدم را به هم میزنه. یعنی واقعا اعصاب خورد کنه... من نمیدونم چرا این آقایان از شادی و شاد بودن و هیجان فرار می کنند؟ تا تصویر روی ی خانم می افته زود میرن سراغ گلهای زده شده. حالا اون خانم فقط ی کم خندیده..
متاسفانه صدا و سیما یکی از سازمانهای هرینه ساز برای مملکت میباشد و با انبوه پرسنل که بیشترشان با باند بازی و پارتی بازی وارد سازمان شده اند بودجه هنگفتی را تلف میکنند.نیروی حاضر در صدا و سیما بسیار زیاد و مازاد بر احتیاج سازمان است و درآمد این سازمان متاسفانه به جای تولید برنامه های با محتوا صرف برنامهای تکراری و بی محتوا میشود و عده ای مافیا با عناوین متعدد درامد سازمان را به تاراج میبرند و با فرار رو به جلو همیشه از کمی بودجه دم میزنند.
ولایتی همین رویه مثلا مدیریتی را داره در دانشگاه آزاد هم هر که را بخواد تهدید میکنه ، اخراج میکنه
درودبرآنانی که به خاطررای ما در حصرند؟!
افغان هارو جمع کنید بریزید تو مملکت خودشون تا طالبان بفهمه ما در امور مملکتشون دخالت نمی کنیم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل