بازدید 6275
مدیرعامل آبفا استان تهران:

فاضلاب دماوند و رودهن موضوع ملی است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: ساماندهی فاضلاب شهر‌های دماوند و رودهن موضوعی ملی است که هم این منطقه را دچار مشکل کرده و هم آب شرب تهران را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 11 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری روز یکشنبه در نشست بررسی امور مربوط به آب و فاضلاب شهرستان دماوند که با حضور برخی مسوولان شهرستان در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، در حال اخذ مجوز سازمان برنامه و بودجه هستیم و بر این اساس، حداکثر ظرف مدت ۳ ماه آینده عملیات اجرایی طرح مذکور آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به اعتبار این طرح افزوده شد، بیان داشت: انتظار ما از شورا‌های اسلامی شهر، تسریع در صدور مجوز‌های حفاری و تعامل در خصوص طرح جمع آوری شبکه فاضلاب است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مدنظر، انتقال آب از دو محور دلیچای و سد لار است تا به این ترتیب در سال‌های آتی تمامی شهر‌های شهرستان دماوند تحت پوشش قرار گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: خوشبختانه مشکلی از لحاظ تأمین آب در شهر تهران وجود ندارد، اما در شهرستان‌های استان تهران به دلیل قطعی برق شاهد کاهش دبی و قطعی آب بودیم.

وی گفت: بر این اساس باید با تشکیل کمیته ۳ گانه شامل معاونت عمرانی فرمانداری دماوند، آبفای دماوند و امور منابع آب شهرستان، آسیب شناسی صورت گرفته و چاه‌های غیرمجازی که کیفیت مناسبی دارند شناسایی و در مدار آب شرب شهرستان قرار گیرد.

بختیاری تصریح کرد: با توجه به طرح موضوع قطعی مکرر آب در روز‌های اخیر در دماوند، دو ژنراتور برای شهرستان دماوند تخصیص خواهد یافت تا در زمان قطعی برق، مشکلی از لحاظ آب وجود نداشته باشد.

اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب در رودهن در اولویت قرار دارد
سیداحمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب در رودهن در اولویت قرار دارد و این در حالی است که اعتبار این پروژه در سال گذشته ۸ میلیارد تومان بود که به طور کامل تخصیص نیافت.

وی افزود: این طرح پروژه‌ای ملی است و از این رو در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده و در ادامه نیز تلاش ما بر استفاده از اعتبارات ملی و استانی در این زمینه است.

تاکید استفاده بهینه از چاه‌های غیرمجاز در جهت مصرف آب شرب دماوند
مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست گفت: با توجه به وجود چاه‌های عمیق و غیرمجاز در شهرستان به نظر می‌رسد که انسداد تنها راه درست نباشد.

وی افزود: در این راستا، می‌توان با استفاده از ظرفیت برخی از چاه‌های به لحاظ سلامت و کیفیت و قرار دادن در مدار مصرف آب شرب شهرستان، مورد استفاده عموم قرار گیرد.

فرماندار دماوند اظهارداشت: با توجه به اهمیت بحث شبکه فاضلاب، نگرانی‌هایی در خصوص چالش‌های به وجود آمده در مورد طرح جمع آوری شبکه فاضلاب در دماوند و عدم اجرای طرح مذکور در رودهن وجود دارد که باید تصمیمات لازم از سوی متولیان امر با اولویت اجرای هرچه سریعتر پروژه اتخاذ شود.

این مقام مسوول ادامه داد: هر روز تاخیر در اجرای پروژه فاضلاب دماوند و رودهن، ضمن به خطر افتادن سلامت شهروندان دماوند، قطعاً امنیت سلامت آب شرب شهروندان تهرانی از منبع سد ماملو را هم به خطر خواهد انداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار