بازدید 4445

شکست تیم‌ملی بسکتبال جوانان مقابل ترکیه در قهرمانی جهان

کد خبر: ۱۰۶۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۰ 11 July 2021

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با باخت مقابل ترکیه، برای کسب رتبه یازدهم باید یکبار دیگر به مصاف لتونی برود.

به گزارش تابناک ورزشی، از ساعت ۲۲:۰۰ شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰، تیم‌ ملی بسکتبال جوانان ایران در دومین بازی خود از جدول بازنده‌های رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۱ لتونی، با نتیجه ۸۴ - ۶۱ مقابل ترکیه شکست خورد تا در بازی بعد برای‌ کسب رتبه‌ یازدهم، ‌یکبار دیگر به مصاف میزبان رقابت‌ها برود.

شاگردان‌ نوری در ابتدای بازی برتری نسبی مقابل ترکیه داشتند و کوارتر اول را با نتیجه ۱۵-۱۱ پیروز شدند، اما در ادامه ترک‌ها نبض بازی را در اختیار گرفته و با نتایج ۱۱-۲۵، ۱۸-۲۰ و ۱۷-۲۸ کوارترهای دوم، سوم و چهارم را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا نهایتا برنده این مسابقه شوند.

تیم ملی جوانان ایران در دور یک هشتم مسابقات به عنوان تیم سوم گروه B، با شکست سنگین ۹۶ - ۵۳ مقابل لیتوانی از صعود به جمع ۸ تیمی پایانی بازماند و راهی جدول بازنده‌ها (رتبه‌های نهم تا شانزدهم) شد.

جوانان ایران با این شکست در بازی‌ آینده که برای رتبه یازدهمی است، باید برای دومین بار در این رقابت‌ها به مصاف تیم لتونی میزبان این مسابقات برود. دیدار دو تیم در دور گروهی با نتیجه ۴۸ - ۵۸ به سود لتونی تمام شده است. 

تا به این لحظه تیم ملی ایران در این رقابت‌ها چهار باخت (مقابل صربستان، لتونی، لیتوانی و ترکیه) و دو برد (مقابل پورتوریکو و مالی) به دست آورده است.

رتبه یازدهم بهترین نتیجه تیم‌های ملی جوانان ایران (سال ۲۰۱۳ کسب شد) در رقابت‌های جام جهانی است که باید دید در این دوره نیز تکرار می‌شود یا خیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار