بازدید 4793
۲

محکوم به حبس ابد پس از فرار قاتل شد

کد خبر: ۱۰۶۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳ 10 July 2021

جوان محکوم به حبس ابد که در زمان مرخصی کرونایی زندان، فردی را به‌ قتل رسانده بود، در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. متهم مدعی شد هیچ خصومتی با مقتول نداشته و درگیری بین دونفر دیگر بوده است و او و مقتول هر دو قربانی این دعوا شدند.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با گزارش یک نزاع در قهوه خانه‌ای در شرق تهران آغاز شد. پس از آن مرد 34 ساله‌ای به‌ نام سجاد که بر اثر جراحت با چاقو مجروح شده بود به بیمارستان منتقل و 2 روز بعد تسلیم مرگ شد.

در ادامه مأموران به بررسی موضوع پرداختند و مشخص شد مقتول توسط فردی به‌ نام خشایار، چاقو خورده است. سوابق خشایار هم نشان می‌داد که او به‌جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده بود و به خاطر شیوع کرونا در مرخصی زندان بسر می‌برد.

با اطلاعات به دست آمده متهم بازداشت شد و اتهامش را پذیرفت و پرونده وی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه فرزندان و مادر مقتول به‌عنوان اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند.

پس از آن خشایار به جایگاه رفت و در توضیح ماجرا گفت: چند سال قبل به جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شدم و درخواست عفو کردم. بعد از مدتی درخواست عفو من پذیرفته شد. من دوره محکومیتم را می‌گذراندم که به خاطر شرایط کرونا به مرخصی زندان آمدم و قرار بود یک هفته بعد به زندان برگردم اما تصمیم گرفتم دیگر به زندان برنگردم و فرار کنم.

روزی که به مرخصی زندان آمدم متوجه شدم در محله‌مان یک نفر قمارخانه باز کرده است. به آنجا رفتم و گفتم اگر قصد دارد به کارش ادامه دهد باید به من باج بدهد و او هم ۵۰۰ هزار تومان به من پرداخت کرد. روز حادثه دوباره تصمیم گرفتم به همان قمارخانه بروم و باجم را بگیرم. وقتی به آنجا رسیدم دو نفر به‌ نام‌های حسن و حامد به یکباره با من درگیر شدند. آنها مشروب خورده بودند و حال طبیعی نداشتند؛ البته من هم مست بودم. من نمی‌خواستم دعوا کنم بعد از چند دقیقه سجاد وارد درگیری شد و با لوله جاروبرقی به من حمله کرد و من هم چاقوکشیدم و چند ضربه‌ای به او زدم.

متهم در ادامه افزود: بعد از 2 روز فهمیدم که سجاد فوت کرده است. من بی‌دلیل دعوا نمی‌کنم. حسن و حامد دعوا را شروع کردند اما حالا خودشان را کنار کشیده‌اند. من تا چند وقت دیگر اعدام می‌شوم اما آن دو نفر که شروع کننده درگیری بودند مجازات نمی‌شوند و این عادلانه نیست.

من هیچ دشمنی با مقتول نداشتم. در هیچ مرحله‌ای از پرونده هم دروغ نگفتم. من سابقه دار و باجگیرم، مواد مخدر حمل کردم اما نامرد نیستم که دروغ بگویم و پای خلافم می‌ایستم.

پس از اظهارات متهم قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اینگونه آدمهانبایدهرگزاززندان خارج شوند،چون خطرناک هستند،دیدیدچه کرد؟؟پس سریع حکم اعدامش راصادرکنیدکه ابن جرثومه های فسادنباشندبهتره!@.
دادن مرخصی به این افراد ظلم بزرگی به جامعه هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس