بازدید 99838
تل‌آویو به متحدان خود در خلیج فارس:

هیچ پولی برای کمک به لبنان ارسال نکنید!

تنها چند روز پس از گزارش منابع اسرائیلی درباره نگرانی تل‌آویو از اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان در ارتباط با خرید سوخت از ایران، رسانه‌ها خبر دادند که تل‌آویو از متحدانش در خلیج فارس خواسته که هیچ کمکی به لبنان نکنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 10 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع عبری زبان از جمله «آلون بن داوید» خبرنگار حوزه مسائل نظامی روزنامه «معاریو»، جمعه، با بازنشر کردن توئیتی خبر دادند که تل‌آویو از آمریکا، اروپا و متحدانش در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خواسته است که هیچ کمکی اقتصادی برای حل بحران لبنان انجام ندهند.

در توئیت بازنشر شده در حساب کاربری خبرنگار روزنامه عبر‌ی‌زبان معاریو همچنین از قدرت گرفتن حزب‌الله ابراز نگرانی شده بود.

روزنامه «الاخبار»، امروز (شنبه)، به گزارش منابع عبری‌زبان در این خصوص پرداخت و خبر داد که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سعی دارد «بی‌طرفی» تل‌آیو و «همدردی» آن را با لبنان به نمایش بگذارد و اخیرا نیز کمک اقتصادی به لبنان پیشنهاد کرد.

تنها چند روز پس از اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره خرید سوخت از ایران به منظور پایان دادن به بحران لبنان، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که تل‌آویو برای کمک اقتصادی به لبنان آمادگی دارد.

الاخبار در ادامه با اشاره به گزارش‌های مذکور، خبر داد، افشاگری‌های منابع عبری حکایت از آن دارد تل آویو از هر سو به متحدان خود از جمله دوستانش در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس فشار آورده تا از کمک اقتصادی به لبنان جلوگیری کند.

این روزنامه لبنانی خاطر نشان کرد که اظهارات وزیر جنگ تل‌آویو برای کمک به لبنان تنها چند روز پس از آن بود که او تهدیداتی را درباره کشتار مردم لبنان و ویران کردن زیرساخت‌های این کشور بیان کرد.

گانتز اخیرا و پس از یکی سخنرانی‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود: «ما آماده‌ایم تا از شهروندان اسرائیلی محافظت کنیم. اگر حمله‌ای از شمال حادث شود، لبنان خواهد لرزید... خانه‌هایی که تسلیحات و تروریست‌ها در آن مخفی شدند، ویران خواهد شد».

از سوی دیگر، چند روز پیش، منابع عبری‌زبان از جمله کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی صراحتا خبر دادند که تل‌آویو از اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره خرید سوخت از ایران نگران است.

کانال ۱۳ در گزارش خود گفته بود که سید حسن نصر الله برای بحران لبنان راهکار دارد و این راه‌حل آوردن سوخت و نفتکش از ایران به لبنان است که این مسئله باید برای تل‌آویو بسیار نگران‌کننده باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود گفت که اگر مسئولان لبنانی قادر به حل بحران سوخت در این کشور نباشند، حزب‌الله این امکان را دارد که پس رایزنی با تهران از ایران سوخت بخرد.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی و اقتصادی بزرگ شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

همزمان با بحران سیاسی در لبنان و در سایه عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت، بحران اقتصادی این کشور نیز به اوج خود رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۷
حزب الله یا لبنان نفتی از ایران خریداری نمی کنند، مفت و رایگان می گیرند و بعدش هم به عنوان تشکر می گویند خلیج ال.... !!!!!!!!!!!!!!
بیچاره تر شدیم . یعنی بجای همشون باید ما پول بدیم.
البته منظورش به ما نبودااا
قضیه چیه؟ ایران که تحریم شد لبنان و عراق و سوریه هم دچار فروپاشی اقتصادی شدن!!!
خب ندن
ما كه در خدمت برادران لبناني هستيم خودمان پول ميدهيم
تا ما رو دارن غم ندارن
به ما ميگن كاسه داغتر از آش
ایران نمرده که - حق و حقوق مردم و بازنشسته ها ، هزینه ساخت و ساز و بازسازی اماکن و تجهیزات و ... خلاصه همه را قطع کنید و بفرستید واسه لبنان. والسلام
کی تا حالا حزب الله پول به ایران داده که این دفعه دومش باشه
خرید نفت و بنزین از ایران نه , بلکه وارد کردن رایگان نفت و بنزین از ایران . بیچاره ایران
توی تمام کشورها هرکسی از مسیولین چه دولتی چه پارلمانی حتی شهردار معمولی اشتباهی کنه استعفا میده ولی توی کشور ما اگه اشتباهی کنه پست بالاتر بش میدن
اگر لبنان و حزب الله پول دارد ، می تواند از هر کشوری سوخت بخرد ! اگر به دنبال خرید از ایران هستند دلیلش این است که نمی خواهند ، پول بدهند ! مردم ایران نان ندارند که بخورند و دیگر بس است .... ! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ! مسئولان حق ندارند سرمایه و ثروت ملی ایران را خرج بیگانگان کنند !!!
افغانستان و لبنان وعراق دیگر هیچ وقت روی آرامش و صلح را نخواهند دید چون آمریکا واسراییل نمیخواهند که این سه کشور آروم باشند پس باید قید آرامش روبزنن
خوب کاری میکنند . اینها انسانهای قدر نشناسی هستند . امروز یک خواننده لبنانی گفته که لبنان را از اشغال ایران نجات دهید . واقعا نقش گربه کور خوب بازی میکنند
وابستگان غربی، عبری، عربی در تلاشند که لبنان را نابود کنند رئیس جمهور لبنان باید در صدد مدیریت قاطع جهت استقلال وهویت لبنان هوشمندانه عمل کند
مطمن باشید که ایرانی‌ها هم راضی نیستند
مفت خورهاى لبنانى وقتى مى بينند ايران پول ندارد كه به آنها بدهد نقشه كشيده اند كه خوب نفت بدهيد
فقط بدهيد اگر هيچ چيز نداشتيد باز هم بدهيد فقط بدهيد ....
سوخت بخرد.خیلی جالب وخنده داراست
لعنت بر آمریکا و اسراییل غاصب
هدف از فشار به لبنان تضعیف هر چه بیشتر جمهوری اسلامی است لذا باید لبنان انتخاب کند یا با جمهوری اسلامی بماند و یا به اردوگاه غرب تکیه کند
عربها کمک نمیکنن
فقط پول مردم بدبخت ایرانه که میدن به لبنان
فقط پول مردم بدبخت ایرانه که میدن به لبنان
مگر قرار است لبنان برای سوخت به ایران پول بدهد؟ سوخت برای ما پولی است نه برای انها
خریدسوخت خجالت نمیکشید این اراجیف میگید شمااز لبنانی ها پول سوخت میگیرین یاپولم میدین که استفاده کنن بعدما ۶۰لیترواسه یکماه برادران لبنانی مجانی سوخت میزنن تازه اشانت هم شارژ موبایل بهشون میدن ....
به جز رقص و خوانندگی چیزی از لبنان ندیدم. کدام بحران؟
بحران خوزستان است که دارد نابود میشود.
بحران سیستان است.
و ...
قرار نیست لبنان سوخت از ایران بخرد قرار است ایران با کمترین هزینه به لبنان سوخت بدهد چیزی در حد رایگان
اول به خود مردم ایران برسید
شما نگران نباشید،ایران هر چه در توان داشته باشه به لبنان کمک می کنه،،
اتفاقا خوب است. باید به مردم منطقه گفت، سیاست کشور شما را اسرائیل تعیین می کند. نه شما و سران کشورتان.
یک ریال از حق مردم فقیر ایران برای هیچ کشوری و ملتی روا نیست . هر کس این کار را بکند در حق مردم جنایت کرده است ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار