بازدید 13034
۲

احتمال خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از سوریه

روسیه به شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در سوریه هشدار داد که هر لحظه ممکن است آمریکا نیرو‌هایش را از سوریه خارج کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 10 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه از شبه نظامیان مورد حمایت نیرو‌های اشغالگر آمریکا خواست تا با دولت سوریه گفتگو کنند، و نسبت به ادامه وابستگی به آمریکا هشدار داد که هر لحظه می‌تواند نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند، همانطور که در افغانستان انجام شد.

لاورنتیف در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: شبه نظامیان قسد (نیرو‌های سوریه دموکراتیک) در حال حاضر با همکاری با آمریکا در مناطق استقرار خود روی آن‌ها حساب می‌کنند این احتمال وجود دارد که آمریکا هر لحظه تصمیم بگیرد که نیرو‌های خود را به طور ناگهانی از سوریه خارج کند، همانطور که در افغانستان به طور ناگهانی نیروهایش را خارج نمود. لاورنتیف افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به صورت ناگهانی تصمیم به عقب نشینی از سوریه گرفت. وی بر لزوم گفتگوی این شبه نظامیان با دولت سوریه تأکید کرد و افزود: این مسئله می‌تواند به دستیابی به راه حل‌هایی برای خروج از بحران کمک کند.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته بود که آمریکا می‌تواند بقیه کار در سوریه را به ترکیه بسپارد و از این کشور خارج شود. اردوغان قول مساعد داد ولی در عین حال گفت که نیروهایش نیاز به پشتیبانی لجستیک دارند. ترکیه یکی از نادر کشور‌هایی بود که از تصمیم آمریکا برای بیرون کشیدن نیرو‌هایش از سوریه استقبال کرد. این اقدام دولت آمریکا به ترکیه دست باز می‌دهد که هر زمان بخواهد علیه کرد‌ها که در چند سال اخیر نقش شان را تقویت بخشیده اند، وارد اقدام شود. آمریکا در سوریه از کرد‌هایی حمایت می‌کرد که علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
خدا میدونه چی تو سر امریکا میگذره
اینجور که بوش میاد مثل اینکه آمریکای جهانخوار شرط ایران برای خروج از منطقه رو قبول کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی