بازدید 5288

اعتراض نماینده ایران به حضورنظامی قدرتهای فرامنطقه‌ای

نماینده ایران در کمیته ویژه اقیانوس هند در سازمان ملل گفت: حضور نظامی قدرت های فرا منطقه ای و میل به مسابقه تسلیحاتی مخل امنیت منطقه شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 08 July 2021

به گزارش ایرنا، حیدرعلی بلوجی در نشست دوسالانه کمیته ویژه اقیانوس هند که با مشارکت نمایندگان کشورهای عضو در دبیرخانه سازمان ملل برگزار شد، افزود: ۵۰ سال بعد از تصویب اعلامیه اقیانوس هند به عنوان منطقه صلح، همچنان بر اهمیت این منطقه افزوده شده است که برخی چالش ها مانند حضور نظامی قدرت های فرا منطقه ای و میل به مسابقه تسلیحاتی مخل امنیت منطقه شده اند.

رایزن اول نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: بر اساس مفاد این اعلامیه، قدرتهای بزرگ بایستی به حضور نظامی خود در این منطقه پایان داده و سلاح های هسته ای و سایر سلاحهای کشتار جمعی را وارد منطقه نکرده و آنها را امحا کنند.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران افزود: اعلامیه اقیانوس هند همچنین از اعضا می خواهد به جای ورود به اتحادیه های نظامی به اتحاد های غیرنظامی وارد شوند که برای امنیت پایدار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است نقش مهم خود را برای تحقق این هدف و همکاری با سایر کشورها ایفا کند.

به گزارش ایرنا، سال ۱۹۷۱ میلادی اعلامیه اقیانوس هند بعنوان منطقه صلح تصویب شد و از سال ۱۹۹۹ هر دو سال یکبار کمیته ویژه اقیانوس هند تشکیل جلسه می دهد و نحوه تامین امنیت در منطقه را بررسی می کند.

نتیجه این بررسی بصورت قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل بررسی و تصویب می شود.

قرار است پاییز امسال قطعنامه به روز شده برای بررسی و تصمیم گیری به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان