بازدید 4649
۲

موج پنجم کرونا در استان اصفهان آغاز شده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افزایش تعداد بیماران سرپایی، شرایط رواج موج پنجم کرونا در استان را بوجود آورده و از ۲ هفته گذشته تاکنون بتدریج تعداد بیماران بستری رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 07 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بهروز کلیدری، ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده و استان اصفهان نیز به‌عنوان چهارراه عبوری کشور از این امر مستثنا نیست و بتدریج درگیر این موج جدید شده است.

وی افزود: ۲ هفته است که تعداد بیماران بستری در استان افزایش یافته و امروز صبح یک هزار و ۴۵ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بستری بودند.

کلیدری اظهار داشت: در موج جدید ویروس کرونا با گونه جهش یافته دلتا مواجهیم که موجب سیر سریع بیماری در استان‌های درگیر شده است و پیش بینی می‌کنیم در استان اصفهان نیز چنین سیری تجربه شود و مرداد سختی در حوزه درمان در پیش‌رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعداد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند، در روز‌های اخیر افزایش یافته و به ۱۷۰ تا ۲۰۰ بستری در روز رسیده است که البته در موج‌های قبلی حتی به ۶۵۰ بیمار در روز هم می‌رسید، اما با روند افزایشی جاری احتمال وضعیت بدتر نیز وجود دارد و تعداد بیماران بستری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کلیدری اظهار داشت: دیروز رنگ بندی‌های جدید اعلام و از امروز اصفهان وارد وضعیت قرمز شد و ۱۲ شهرستان نارنجی شدند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های اردستان و اصفهان که در روز‌های گذشته آمار بالای بستری داشتند وارد وضعیت قرمز شدند و از یک هزار و ۴۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی ۶۴۰ بیمار در بیمارستان‌های شهر اصفهان بستری هستند که روز به روز تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان امین که در حال حاضر مرکز اصلی کرونا در اصفهان محسوب می‌شود رو به تکمیل است و از دیروز در‌های بیمارستان خورشید نیز بر روی بیماران کرونایی باز شد.

وی افزود: همچنین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بیش از یکصد بیمار بستری وجود دارند و بیمارستان‌های دیگر هم به تناسب درگیر بیماری کووید _ ۱۹هستند.

کلیدری تاکید کرد: دستورالعمل جدید و طرح ورود زنجیره‌ای بیمارستان‌ها را ابلاغ کرده ایم که بنا به شرایط وارد چرخه پذیرش بیماران کووید شوند و در این مرحله ۲۰۰ تخت بستری از بیمارستان‌های تامین اجتماعی درخواست کرده‌ایم و برای بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و وابسته به نهاد‌های نظامی، تعیین ظرفیت صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اگر شرایط بر همین منوال ادامه داشته باشد، مجبوریم از ظرفیت بیمارستان‌های کاشانی و عیسی ابن مریم نیز استفاده کنیم که این باعث از دست رفتن قسمت زیادی از ظرفیت بیمارستانی استان می‌شود.

وی افزود: برآورد فعلی ما این است که حداکثر حدود ۲ هزار بیمار بستری کووید داشته باشیم و امیدواریم که تعداد بیماران از این رقم بیشتر نشود که اگر چنین اتفاقی بیفتد مجبور خواهیم شد بیمارستان الزهرا (س) که اصلی‌ترین بیمارستان مرکز استان است را هم وارد چرخه کنیم.

وی هشدار داد: در صورت ورود بیمارستان الزهرا (س) به زنجیره درمان و بستری کووید، در عمل خدمات بیماران غیرکرونایی و حتی اورژانسی را از دست خواهیم داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در شهرستان‌هایی با ۲ بیمارستان، یک بیمارستان بطورکامل به کرونا اختصاص یافته و شهرستان‌هایی که یک بیمارستان دارند نیز بخشی از ظرفیت آن را برای بستری بیماران کووید بکار بسته‌ایم.

وی تصریح کرد: در ۱۶ ماهی که از شروع همه‌گیری کرونا گذشته، ۱۱۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: در این دوره بیش از ۱۱ هزار بیمار از دست داده‌ایم که از این تعداد، هفت هزار نفر تست مثبت کووید و چهار هزار نفر تست منفی داشته‌اند، اما بر اساس یافته‌های بالینی مبتلا به بیماری کووید-۱۹ بودند.

وی افزود: در موج چهارم و در فروردین امسال، دو هزار و۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند که بعد از فروکش کردن این موج، تعداد بیمارانی که باقی ماندند، هیچگاه از ۸۰۰ بیمار کمتر نشد.

وی تصریح کرد: نگرانی اینجاست که در موج‌های قبلی پس از پشت سر گذاشتن "پیک موج"، تعداد بیماران به ۳۰۰ بیمار بستری می‌رسید، اما در این دوره تعداد بیماران از ۸۰۰ بیمار کمتر نشد که جای نگرانی دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود یک هزار و ۴۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی اصفهان بستری هستند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
الان اصفهان کجاش به یه شهر کرونا زده شبیه هست؟ همه جا بازه. کسی ماسک نمی زنه. بوستان‌ها شلوغه. پارکینگ‌ها پره و دم در مراکز ۱۶ ساعته صف بسته شده
انتخابات تمام شد و بازهم داستان های تکراری شروع شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر