بازدید 74855
کنفدراسیون فوتبال آسیا هر طور شده نمی‌خواهد اجازه میزبانی به تیم ملی ایران بدهد

نامه AFC به فیفا علیه ایران و پنج کشور؛ کرونا و جنگ دارند، VAR ندارند

شیخ سلمان رییس عرب ای‌اف‌سی، باید از پس تیم‌های مدعی شرق آسیا برآید. ژاپن، استرالیا، چین و ویتنام می‌گویند چرا همگی باید برای بازی با عربستان چهار بار تا غرب آسیا و خاک این کشور بیایند اما سعودی‌ها به شرق دور سفر نکنند؟ 
کد خبر: ۱۰۶۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 07 July 2021

تابناک دو هفته پیس در گزارشی تحلیلی، ضرورت خرید و نصب سیستم داور ویدئویی مورد تایید فیفا در ورزشگاه آزادی را گوشزد کرده بود تا بار دیگر شاهد سلب میزبانی از تیم ملی فوتبال در مسابقات مهم و سرنوشت ساز مقدماتی جام‌جهانی نباشیم.

به گزارش تابناک ورزشی، حالا در فاصله دو ماه تا آغاز رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، کنفدراسیون آسیا همین موضوع را دستاویز ارسال نامه ای جدید به فیفا قرار داده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران که در دور قبلی برای شکایت از ای اف سی به دادگاه عالی ورزش مراجعه کرده بودند و نتیجه ای نگرفتند، متاسفانه تا این لحظه هیچ کار اجرایی برای رفع این کمبود بزرگ برای میزبانی های بزرگ ملی و باشگاهی انجام نداده اند و احتمالا در صورت تکرار تصمیمات ضد منافع فوتبال کشورمان در تشکیلات فوتبال آسیا، تمام تقصیرات را متوجه مدیران قبلی فدراسیون و لابی سنگین اعراب همگروه اعلام خواهند کرد.

نامه AFC به فیفا علیه ایران و ۵کشور؛ کرونا و جنگ دارند، VAR ندارند

بدون تردید مهدی تاج، محمدرضا ساکت، محمود اسلامیان و سایر مدیران ارشد فدراسیون گذشته نیز در این فقر شدید امکانات روز فوتبال دنیا شریک هستند، اما در پنجمین ماه مسئولیت عزیزی خادم، می‌شد، این پرونده را به عنوان یک نیاز ملی در مراجع بالادستی مطرح کرد تا امروز از سوی بدخواهان تیم ملی ایران، روی آن مانور داده نشود.


البته‌ ای اف سی از ماه‌ها پیش تلاش هایش را برای متقاعد کردن فیفا جهت برگزاری مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، متمرکز آغاز کرده بود و حتی دستکاری خارج از موعد رنکینگ تیم‌های آسیایی به این دلیل بود که عربستان و امارات در بک سید قرار بگیرند و با یکدیگر همگروه نشوند.


تلاش اول؛ شیوع سویه جدید کرونا


بهانه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دستیابی به خواسته تقسیم میزبانی بین عربستان و امارات متعدد بود. شیخ سلمان بحرینی، در دور اول نامه نگاری‌های خود با فیفا، ویروس کرونا را علت اصرار آن‌ها به تغییر شیوه برگزاری بازی‌ها خواند. AFC معتقد بود در آسیا هنوز پاندمی ویروس کرونا به اتمام نرسیده و در بسیاری از کشور‌ها حتی موج تازه‌ای از این ویروس به راه افتاده و برگزاری مسابقات در چنین کشور‌هایی ریسک بالایی دارد. این ادعا چندان از واقعیت دور نبود، اما فیفا خیلی زود این مورد را رد و اعلام کرد، بازی‌های انتخابی جام جهانی شهریور ماه برگزار می‌شود و تا آن زمان با توجه به آغاز واکسیناسیون، کشور‌ها از نظر شرایط کرونایی بهتر خواهند شد و تیم‌ها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با مشکلی روبه رو نمی‌شوند.


بهانه دوم؛ جنگ سیاسی و نظامی در کشور‌ها

کنفدراسیون فوتبال قاره، بعداز موج اول فشار به فیفا، دست از تلاش خود برنداشته و مدتی بعد دوباره نامه نگاری‌هایی را با فیفا انجام داد.

این بار اعلام شد که برخی کشور‌هایی که به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرده اند، درگیر جنگ هستند و به همین دلیل، سفر باقی تیم‌ها به چنین کشور‌هایی خطرناک است. فیفا این بار هم درخواست AFC را رد و اعلام کرد بازی‌های دو کشور عراق و سوریه که چنین شرایطی را دارند، در زمین‌های بی طرف برگزار می‌شود و لبنان را هم حائز شرایط خاص ندانست.


تلاش سوم؛ این بار امکانات VAR

این بار به نوشته طرفداری AFC سیستم کمک داور ویدیویی را هدف قرار داده و طبق نامه نگاری‌هایی که اخیرا با فیفا داشته، اعلام کرده ۶ کشور از ۱۲ کشور حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شرایط استفاده از VAR را ندارند و این رقابت‌ها هم باید حتما با VAR برگزار شود.

نامه AFC به فیفا علیه ایران و ۵کشور؛ کرونا و جنگ دارند، VAR ندارند

این بار پای فدراسیون ما هم در میان است؛ ایران، سوریه، لبنان، عراق، ویتنام و احتمالا عمان، شش کشوری هستند که VAR ندارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران و پنج کشور دیگر را به عنوان کشورهای فاقد سیستم کمک داور ویدئویی به فیفا معرفی کرده و مدعی شده این کشورها شرایط میزبانی بازی های انتخابی جام جهانی را ندارند؛ همان بهانه ای که پیشتر تابناک از آن اعلام نگرانی کرده بود و با سکوت مدیران ارشد فدراسیون همراه شد.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش دیگری از نامه خود به فیفا اعلام کرده با توجه به فاصله کوتاهی که تا برگزاری بازی ها باقی است، این شش کشور عملا نمی توانند ورزشگاه های خود را به VAR تجهیز کنند. این بار مسئولان AFC امیدوارند فیفا با طرح آن ها موافقت کرده و بازی ها متمرکز برگزار شود.

باز جای شکرش باقی است که ای اف سی حرفی از تحریم های آمریکا علیه ایران و ناتوانی از اجرای تبلیغات و ارسال سیگنال از داخل خاک ایران به دلیل خودداری شرکت های طرف قراردادش نزد‌.

در صوت تایید فیفا، بازی ها در چه کشوری برگزار خواهد شد؟

برنامه AFC این است در صورت تایید فیفا، بازی‌ها در همان زمان‌هایی که از قبل تعیین شده بود، به صورت متمرکز برگزار شود!

امارات نامزد میزبانی از تیم‌های گروه اول و عربستان هم نامزد میزبانی از تیم‌های گروه دوم است؛ به این شکل که همه تیم‌ها در ماه‌های شهریور، مهر، آبان، بهمن و فروردین سال آینده به دو کشور امارات و عربستان سفر کرده و بازی‌های خود را در تاریخ‌های اعلام شده (هر مقطع دو بازی) برگزار کرده و برگردند.

البته در این میان استرالیا، ژاپن و کره به AFC پیشنهاد دادند اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد، بازی‌ها در قطر برگزار شود چرا که با توجه به حضور امارات و عربستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، آن‌ها از این موضوع ذینفع هستند، ولی قطر که میزبان جام جهانی است، نفعی از این میزبانی نمی‌برد و برای هر دوازده تیم کشور بی طرف محسوب می‌شود.


شایعه عجیب برای تقسیم ضربدری میزبانی بین عربستان و امارات

البته یک زمزمه مبنی بر برگزاری مسابقات گروه ایران در خاک عربستان سعودی و برگزاری بازی‌های گروه عربستان در خاک امارات هم وجود دارد که این خود ناقض حق ایران برای بازی نکردن در خاک کشور متخاصم است چراکه تیم‌های سعودی هنوز هم از بازی در ورزشگاه‌های ایران به دلایل واهی و سیاسی خودداری می‌کنند.


تیم‌های شرق آسیا مانع ظلم به تیم ملی ایران؟

ایراد دیگر این سیستم، سفر‌های طولانی و متعدد تیم‌های شرق آسیا به منطقه خاورمیانه است که خستگی آن‌ها را در جریان مسابقات در پی خواهد داشت به خصوص اینکه این پرواز‌ها باید پنج بار تکرار شود!

بازی‌های رفت و برگشت یا سفر‌های خسته کننده به یک نقطه، همان مشکلی است که اکنون‌ ای اف سی باید آن را حل کند و این بار فقط پای منافع ایران در میان نیست و شیخ سلمان باید از پس تیم‌های مدعی شرق آسیا برآید. چرا ژاپن، استرالیا، چین و ویتنام باید برای بازی با عربستان تا غرب آسیا بیایند و تیم ملی عربستان به شرق دور سفر نکند؟ 

نامه AFC به فیفا علیه ایران و ۵کشور؛ کرونا و جنگ دارند، VAR ندارند

ده روز فرصت برای تصمیم نهایی ای‌اف‌سی با مجوز فیفا

در نهایت هنوز مشخص نیست بازی‌های به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود یا فیفا با درخواست AFC موافقت کرده و رقابت‌ها متمرکز می‌شود! قرار است طی ده روز آینده هم در این خصوص صحبت‌هایی بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و ۱۲ تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شکل گرفته و نتیجه نهایی آن اعلام شود.

البته با توجه به اوضاع کنونی، حتی اگر بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود هم وضعیت میزبانی ایران مشخص نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا تحریم ها، قوانین گمرکی، همکاری نکردن شرکای تجاری اش با صداوسیما و سیستم کمک داور ویدئویی را بهانه کرده و حاضر نیست به تیم ملی کشورمان میزبانی بدهد. آن‌ها حتی در آخرین نامه‌ای که به فدراسیون دادند مدعی شدند این حق را برای خودشان قائل هستند که در حمایت از منافع شرکای تجاری کنفدراسیون، بازی‌های ایران را به میزبانی کشور دیگری برگزار کنند.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
تحریم ها اثر ندارد! اف ای تی اف بدرد نمی خورد! این هم نتیجه اش...
پاسخ ها
ناشناس
| Tajikistan |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
یک پولدار احمق
قطر هم می تواند میزبان گروه ایران باشد
کاملاً درست گفته
دوست عزیز ما خودمون چشم ها مون رو بستیم ولی واقعیت همان چیزی است که ای اف سی داره میگه.
مگه دروغ میگه؟ کرونا رو که مهار نکردین و هنوز فقط کار و کاسبی مردم رو تعطیل میکنین، پول مردم رو هم که صرف حماس و لبنان و یمن و عراق و سوریه و فلسطین میکنین. برق رو هم نمیتونین تامین کنین var پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
یعنی کشور عربستان کاملا کرونا را محار کرده ای بنده بن سلمان!!!1
ایرانی بیچاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
حرفتون کاملا درست وبه حقه، وقتی منابع را صرف بقیه کشورها بکنن عاقبت همینه که میبینیم هرروز ضعیف تر و منزوی تر ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
به ناشناس 07:23
خسته نشدید از اینکه هر که با شما هر نظر نیست را منافق و دشمن و آمریکایی و بنده بن سلمان و... خواندید؟ بسه دیگه...
یعنی دروغه که کمک داور ویدیویی نداریم، تو مهار کرونا مشکل داریم و پول جریمه مردم در سفرها برامون مهمتر از مهار کرونا هستش که راه ها رو نمی بندیم و فقط جریمه می کنیم و واکسن نداریم و ....؟
باز میگم ورزش سیاسی نیست خخخخ
با جو سازی و حرف های الکی نمیشه مردم رو متقاعد کرد. باید قبول داشته باشیم که از نظر امکانات ورزشی و ... حتی از کشوری مثل ویتنام هم عقب تر هستیم. فقط خدا رحم کرده که خانواده های ایرانی از همون دوران کودکی بچه های خود رو با ورزشهای مختلف اشنا می کنن و حداقل درسته که امکاناتی در حد همین کشورهای درجه چندم حاشیه خلیج همیشه فارس تداریم اما نیروی انسانی مناسب رو داریم و همین هم باعث شده تا حداقل تو یه سری از ورزش ها تو اسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. و گرنه اگه به مسئولین بود همین رو هم نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
ویتنام سطحش بشدت از ایران بالاتره
آقاجان موقعی که امکانات داوری دیجیتال لازم برای چنین مسابقاتی را ندارید، دیگه اینهمه ناله و دیگران را بد جلوه دادن براچه هست؟ این سیستم داوری را اگر داشتید و آنها میگفتند که چرا روی آن گرد و خاک نشسته، حرف شما درست بود، ولی موقعی که از لوازم اصلی و تکنیک داوری دیجیتال بی بهره هستید دیگه این بدنام کردنها اخلاقی تیست!
اگ بهونه شون کروناست پس چرا بازیهای لیگ قهرمانان رو تو هند برگزار کردند؟
اگر میخواهیم حرفه ای باشیم VAR باید داشته باشیم و به نظرم ای اف سی حق دارد این را مطالبه کند.
يعني دروغ گفته اند و ما درگير كرونا نيستيم و ورزشگاهايمان مشكلي ندارند و از var هم مي توانيم استفاده كنيم؟!!
واقعا ما ایرانیها چرا هر روز ذلیل تر و توسری خورتر میشیم، یه روزی از ایرانی بودنمون به خودمون میبالیدیم ولی الان میریم خارج خجالت میکشیم بگیم ایرانی هستیم.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مقصر خودمونیم
عیب کسان منگر واحسان خویش
دیده فرو بر به گریبان خویش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
داداش ببخشید اشتباه منفی دادم دمد گرم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
نگاه التماسانه به برون نداشته باش اون وقت دیگه ذلیل نیستی
باید قانون مند باشیم واصول مقرارت رعایت کنیم و امکانات سخت افزاری فراهم شود نه مردم گمراه می کنید خودتان را اصلاح کنید و کسی را متهم نکنید اگه به روز معاد اعتقاد دارید
فقط دلم میخواد گریه کنم
تمام موانع را هم بردارید، تماشاگران عامل عربستان و امارات و سازمان منافقین خلق نمی گذارند ورزشگاه ها ارام باشد.
برو خودت درست بکن دیگران به خرابکاری متهم نکن انصافت کو
بنظر من ایران باید اعتراض کند درمورد ای اف سی که مانمیخواهیم زیر نظراینا کارکنیم چون این عربها باپولهاشون درحق ماظلم میکنند وقتی بریم جام جهانی ازگروه مون نمیتونیم بریم بالا بس مثل استرالیا که امد اسیا ماهم بریم اروپا اگر قبول کنن میشه بنظرتون،
پاسخ ها
برانکو ایوانکوویچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
آره بشین تا اضافه کنن به اروپا ایرانو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
شما هم که همه کوتاهی ها را گردن عربها و نگاه نژادی خود بندازید. برادر مگه کسی به ما گفته بود واکس نزنیم و VAR نخریم
دوستان خیلی وقت بود میخواستم اینارو بگم .
ما باید VAR بیاریم همه دنیا آوردن ما که همیشه نباید آخر باشیم . بعدشم اگر نیارید به نفع اونا میشه چون اگر دیدن تا مدت تعیین شده نیاوردید و نصب نکردید ، میگن یک کشور مثل عراق و سوریه میزبان معرفی کنید .
بعدشم شما که ادعا می کنید ۸ واکسن ساختید و قدرت ۱ منطقه هستید و .... یک برق و واکسن لطفاً تامین کنین مردم بیچاره نشن . متاسفانه سیاستمداران ما بیشتر به فکر تامین رفاه حداقلی برای مردم باشن ، تو فکر نابودی اسرائیل هستن .
تعجب من این بود فرمانده سپاه گفت ما حاضریم کمبود واکسن در آمریکا رو جبران کنیم ، آمریکا ۲ برابر کل جمعیتش ذخیره واکسن فایزر و مدرنا و...داره .
عزیزان اینابهانس عرستان میخوادایران راتحقیرکنه.که به برکت مسئولین ماموفق هم میشه
مگه عربستان درگیرجنگ نیست؟پس چرامستنثاهستش.پس ایناایرادای بنی اسراییلی هست که هرطوری شده عربستان روببرن ۶تابخوره آبروی فوتبال آسیاروببره.این دوره امارات راهم میبرن
راست میگن خب...امکانات ورزشی ما هنوز مال دوران پهلویه!
راستی به کمبود های ایران نداشتن برق و خاموش شدن یهویی چراغ ورزشگاه رو اضافه کنین!
ایران باید به دلیل تاثیر تحریم ها بر ورزش کشور از آمریکا در مجامع بین المللی ورزشی شکایت کنه. چون تاثیر مستقیم سیاست در ورزشه.
عدم شکایت تا حالا خودش نشان دیگه ای از بی کفایتی مسئولای ماست که بی کفایتی های دیگه شون تو کامنت های بقیه نوشته شده.
پاسخ ها
محسن
| Switzerland |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
عزیزم شما چطور از کسانی که تحریمها رو فرصت و نعمت و هدیۀ الهی می دونن انتظار داری به دلیل تأثیر تحریمها شکایت کنن؟ با این کار حرفای خودشونو بی اعتبار می کنن. بعدش هم فکر کردین اگه شکایت کنیم امریکا مثلاً چی میگه؟ میگه ما صدهزار بار به ایران گفتیم بیاین صحبت کنیم که تحریمها رو برداریم، خودشون نخواستن. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
صحبت؟؟؟
اگه قرار بود طبق خواسته اونا صحبت کنیم و همه چیمونو بدیم بره و درنهایت هم با تیم ملی داعش بازی کنیم و مسابقه بدیم
به نظرم برگزاری بازیها به صورت متمرکز و در یک تورنمنت به نفع ایران است چون تیم ملی ایران در کوران مسابقات و به تدریج هماهنگ تر میشود و بازی به بازی بهتر میشود مثل بازیهای مقدماتی در بحرین اما اگر بازیها با وقفه و در نقاط مختلف و در یک بازه زمانی طولانی برگزار شود، به ضرر ایران است.
فرض کنید ایران میزبان باشه و وسط مسابقاتم برق قطع بشه،موج چندم کرونا و نداشتنvar مشکلات شرکتهای طرف قرار داد afc پیش کش!
تازه خبر نداشته که برق هم نداریم. فکر کن مسابقه رسمی داره برگزار میشه، برق بره. بعدش آب هم قطع شه ورزشکارها نتونند دوش بگیرند.
علی برکت الله
چه ظلمی ؟ وقتی یه کشور بدون امکانات هستی و با نصف دنیا جنگ داری معلومه که باید بری تو یه کشور پیشرفته مسابقه بدی
هرجایی باشددرایران نخواهدبود!تااین وضعیت درکشورهست متاسفانه دیگرخواب میزبانی رابایدببینید!
روزهای خوب نزدیک است وآدم های خوب روزهای سخت خودشون رو نشان میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
خواب دیدی خیره
عراق و سوریه جنگ دارن؟پس عربستان چی؟اون جنگ نداره؟
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
عربستان جنگ نداره؟یه جواب منطقی بدین.فقط دستتون عادت کرده منفی بافی و همه جوره علیه کشور خودمون حرف زدن
با تمام این گرفتاری ها فقط یه چیزی رو خوب میدونم، که در، همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه. به عربها باید ضرب المثل (شب دراز هست و قلندر بیدار) فهموند. بالاخره گذر زمان اون روی خوشش رو هم به ما نشون میده.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
عزیزم، منم اندازۀ شما و شاید بیشتر از شما از همۀ کسانی که بدخواهِ ما هستن متنفرم. اما دوست گرامی، وقتی ما خودمون به قول آقای ظریف اینطور واسه خودمون انتخاب کردیم چرا باید از چشم دیگران ببینیم؟ گذر زمانِ بندۀ خدا هم توش مونده که با ما چکار کنه و کدوم روشو به ما نشون بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
منتظر بمون تا روی خوشش رو بهت نشون بده البته تو خواب
یعنی کرونا نداریم؟ خب داریم دیگه. یعنی VAR داریم و اونها دروغ میگن؟ خب نداریم دیگه. جنگ رو هم که در مورد ما نگفتن. در مورد سوریه و عراق و لبنان گفتن. پس اگه یه ذره انصاف داشته باشیم می بینیم که دروغی علیه ما نگفتن. راست گفتن.
عزیزان! ما خودمون هنوز و همچنان در خَـمِ این کوچه ایم که آیا برگزاری کنسرت و ورزشگاه رفتنِ بانوان و گشتِ ارشاد و ... مسألۀ ملتِ ما هست یا نیست؟ اون وقت انتظار داریم اونها به ما میزبانی بِــدن؟!
خوب کرونا رو مهار کنیم . VAR هم بیاریم نصب کنیم . بعد اگر آب و برق نرفت طلبکار همه باشیم.
صادقانه میگم حتی اگه ایران تحریم نبود مابه وی ای آر مجهز نشده بودیم توکشورمامسئولین حاضرند برای ویلموتس واختلاص گران محترم میلیونها دلارهزینه کنندولی برای زیرساخت‌های ورزش ریالی خرج نکنند حالاچه کسانی ازاین شرایط سود می‌کنند خدا میدونه
توکشورمابعدازجنگ فوتبال وطرفدارهاش زیادترهم شدن وجالب که چنان وحدتی ایجادکرده بودکه نگونپرس وطرفداران تیمهافقط تواستادیوم کری میخواندن وبیرون رفقای خوبی بودن وبعدازسال88انگاردستورتفرقه انداختن درفوتبال اومدوشروع شدودیدن یک تیم روخاص کنن وکاری کنن که مردم دربرابرهم قراربگیرن واین نیاوردن وی ای آرهم همونه چون بیارن بایدحق به حقداربرسه وتفرقه شکست میخوره وجالبترکه طرفدارهای بقیه تیمهاانسانهای باشعوری هستن ووقتی به حقشون برسن مثل.....بقیه رومسخره نمیکنن ودوباره وحدت برمیگرده وضایع میشن
اقا مگه دروغ میگن همشون درسته چمن هاتون چمن نیس استادیومتون استادیوم نیس داورتون داور نیس بازی تون بازی نیس همش درسته. کدوم از اونا تو ژاپن هس تازه وی ای ار رو نخواستیم.
باید قبول کرد که عربستان و امارات از هر نظر بهتر از ایران برای میزبانی هستند به دلیل وجود ورزشگاه های پیشرفته و امکانات پیشرفته تر
بابا مگه وضع هند بدتر از همه‌جا نیست در کرونا پس چرا میزبانی پرسپولیس به هند داده شر....عربستان مگه درگیرجنگ نیست پس چرا میزبان شد
معلومه مساله سیاسیه
مدیران فشل فدراسیون فشل ما هم قوز بالاقوز
به نظر من بگن بازیهارو تو آزادی و اصفهان و مشهد و اهواز و تبریز برگزار میکنن بعد مثل خیلی از کشورها varرو هم اجاره کنن وگرنه هیچ راه دیگه ای وجود نداره
فدراسیون ایران لیاقت میزبانی نداره. بهتره برن قطر
چقدر ایرانی بی‌کس و مظلومه ...

وقتی در عرصه سیاسی و اقتصادی این همه منزوی باشیم بقیه بخش‌ها هم متضرر میشن.

کشور ابر قدرتی که نه آب داره، نه هوا داره، نه برق داره، نه آرامش داره نه دوست و متحد داره و نه حتی واکسن برای تزریق!

ورشکستگی محض
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل