بازدید 10802
۹

مالیات ارزش افزوده از اصل طلا حذف شد

از ۱۲ تیر ماه امسال دریافت مالیات از اصل طلا حذف شده و این اتفاق مهمی برای بازار طلا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 07 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر قیمت طلا روزهای پرنوسانی را ندارد و همچنان هر گرم طلا در دامنه یک میلیون تا ۱٫۱ میلیون تومان در نوسان است. اما در هفته اخیر اتفاق مهمی در بازار طلا رخ داده است.

محمد جواد حیدری، یک تولیدکننده طلا گفت: بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده که ۱۲ تیر ماه امسال به دولت ابلاغ شد، مالیات بر ارزش افزوده فقط از سود و اجرت کالا دریافت می‌شود و مالیات‌ستانی از اصل طلا منتفی است.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد: تعطیلی بازارها به دلیل شیوع کرونا و کاهش داد و ستدها، اگر نرخ ارز نوسان زیادی را ثبت نکند قیمت‌ها نوسان زیادی را نخواهد داشت.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا نیز بیان کرد: تعطیلی بازارها به دلیل کرونا موجب کاهش چشم‌گیر داد و ستد در بازار طلا و سکه شده است اما در حالت کلی در روند قیمت‌ها تاثیری ندارد، همانطور که در چند روز اخیر با افزایش انس جهانی و قیمت دلار قیمت‌ها روند صعودی داشتند.

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم اظهار کرد: نوسان فعلی قیمت طلا و سکه جزیی و طبیعی است و پیش‌بینی می‌شود ثبات بازار تداوم داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
به چه دلیل باید مالیات از اصل طلا حذف شود؟ مگر برای کالاهای دیگر چنین اتفاقی افتاده است؟ این چه قانون ضد عدالتی است که مجلس انقلابی تصویب کرده و دولت طرفدار ثروتمندان و طلافروشها اجرایی کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
کجای کاری اتفاقا اجرای این قانون به اون شکل به نفع طلافروشان بود چون از اصل طلا مالیات بر ارزش افزوده می گرفتند ولی به دولت فقط مالیات اجرت رو پرداخت می کردند
یعنی بیشتر از سود معمولی فروش طلا رو به صورت مثلا قانونی به جیب می زدند
سعی کن اطلاعات پیرامونی ت رو بیشتر کنی بعد نظر بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
قانون را باید درست اجرا کرد. طلا فروشان را باید مجبور کرد که مالیات ارزش افزوده را به صورت کامل و صحیح پرداخت کنند نه اینکه قانون را عوض کرد. خیلی راحت با آموزش مردم میتوان این قانون را کامل در مورد طلافروشان اجرا کرد. زیرساختهای آن هم فراهم است فقط اراده میخواهد که ما نداریم. ما باید عرضه داشته باشیم قانون را اجرا کنیم و طلافروش متخلف را سر جایش بنشانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
الان رستورانها هم ارزش افزوده از مردم میگیرند، آیا آنجا هم باید این قانون را لغو کرد؟ ما باید عرضه و توان اجرای قانون را داشته باشیم
قانون حمایت از سرمایه داران
طی این همه سال هم فقط سود سیاستهای احمقانه به جیب طلا فروشها میرفت
مالیات بر "ارزش افزوده" مالیات تولید کننده است نه دلال. کسی که با کار برروی مواد اولیه به آن ارزش می بخشد.
یک پیشنهاد دارم:
از همه چیز مالیات حذف بشود فقط از کارمند و کارگر مالیات بگیرین !!!!!!!!!!!
تا خیال همه راحت بشه !!!!!!!!!!!
یک بام و دوهوا
بیچاه کارگاه های ساخت درب و پنجره و یا قطعه سازان خوردو و تولیدات صنعتی
باید فولاد را با ارزش افزوده بخرند و نیز مخصول را با ارزش افزوده بفروشند آیا تفاوتی بین یک ابزار ساز با زرگر وجود دارد ؟
باید ابزار ساز و یطعه ساز تقویت شود یا زرگری که از طبقه مرفه بوده ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل