بازدید 4641

انتقاد به عدم برگزاری جلسات شورای عالی هلال احمر

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر نسبت به عدم برگزاری جلسات شورای عالی جمعیت هلال از سوی مسئولان این نهاد انتقاد کرد و گفت: در حالی که این جلسات باید هر دو هفته یکبار برگزار شود، اما چندین ماه است خبری از این جلسات نیست.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵ 04 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید حمید جمال‌الدینی عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر ضمن انتقاد از رویه در نظر گرفته شده از سوی مسئولان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: متأسفانه جلسات شورای عالی از سوی این جمعیت برگزار نمی‌شود و هیچ دلیل روشن و شفافی در خصوص عدم برگزاری جلسات شورای عالی جمعیت هلال احمر وجود ندارد؛ بار‌ها این موضوع را پیگیری کردیم، اما متأسفانه دلیل روشنی را نیافته‌ایم.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر ادامه داد: دعوتنامه برگزار جلسات شورای عالی جمعیت هلال احمر باید توسط مدیران جمعیت و مسئولان برگزار کننده این جلسات در اختیار اعضای شورای عالی جمعیت قرار بگیرد که این موضوع انجام نمی‌شود.

جمال‌الدینی با انتقاد از قطع اتوماسیون اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر توسط مسئولان این نهاد خاطرنشان کرد: اتوماسیون که محل نامه‌نگاری در ارتباط با وظایف شورای عالی در حوزه مختلف بوده است تقریباً حدود ۴ ماه پیش در اقدامی غیرمنتظره قطع شده است و در این بخش کسی پاسخگو نیست.

وی اضافه کرد: همچنین دبیرخانه جمعیت هلال احمر که وظیفه ثبت نامه‌های شورای عالی هلال احمر را درد از آن امتناع کرده و نامه‌های اعضای شورای عالی هلال را ثبت نمی‌کند و ما مجبوریم برای نامه‌نگاری وظایف خود به خدمات دفاتر قضایی مراجعه و اظهارنامه قضایی بنویسیم.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در شب قدر دعوتنامه‌ای از سوی جمعیت هلال احمر برای اعضای شورای عالی یک روز قبل ارسال شد که قرار است این جلسه به صورت مجازی برگزار شود و دعوتنامه‌هایی برای برخی از اعضای شورای عالی ارسال و تعدادی نیز ارسال نشده بود که همین مسئله شائبه‌هایی را به همراه داشت و متاسفانه اعضای علی‌البدل برای این جلسه دعوت شده بودند!

وی اضافه کرد: همچنین در دعوتنامه‌ها آمده بود که در جلسه اشاره شده قرار است موضوعات مهمی از جمله بودجه ۱۴۰۰ هلال و واگذاری ملکی در شهرستان ری بررسی شود که این موضوعات قرار بود به صورت مجازی برگزار شود.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که جلسات شورای عالی در چه بازه‌هایی باید برگزار شود گفت: طبق مصوبه شورای عالی جمعیت هلال احمر هر دو هفته و با توجه به حجم مطالبی که در جمعیت هلال ساری و جاری است باید برگزار شود.

وی با انتقاد از قطع اتوماسیون شورای عالی هلال توسط مسئولان این نهاد، افزود: در حالی در دولت تدبیر و امید قرار داریم که رئیس جمهور ادعای حقوق شهروندی و منشور آن را دارد، اما این سوال مطرح می‌شود که براساس کدام حقوق شهروندی این اتوماسیون توسط جمعیت هلال احمر قطع شده است و امیدواریم مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر