بازدید 4667

کلاهبرداری با ادعای توانایی جذب فالوور

کد خبر: ۱۰۶۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 30 June 2021

رئیس پلیس فتا با اشاره به کلاهبرداری که از ۳۰ مدیر فروشگاه‌های مجازی کلاهبرداری کرده بود، از دستگیری وی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا اظهار کرد : شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و اظهار کرد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است و برای تبلیغات و افزایش دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهش، با فردی در فضای مجازی آشنا شده است.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار کرد، این فرد مدعی بود که می‌تواند به طور تضمینی تعداد فالوور‌های فروشگاهم را افزایش دهد.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه شاکی مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حساب وی پرداخت و متهم پس از دریافت وجه از پاسخگویی به تلفن همراه شاکی امتناع ورزیده بود، ادامه داد: هویت متهم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، وی در مخفیگاهش در یکی از شهر‌های اطراف تهران دستگیر شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم به ۳۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان پلیس فتا تعدادی از مال باختگان را شناسایی کردند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده را ۴۰۰ میلیون تومان محاسبه کرده اند، اضافه کرد: کشف جزئیات پرونده ادامه دارد، شهروندان به هویت‌های اعلامی در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل