بازدید 5249

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان با پادشاه اردن

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و در مورد آخرین تحولات سیاسی منطقه با وی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴ 30 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری «روسیا الیوم» بعد از ظهر امروز چهارشنبه عباس وارد امان پایتخت اردن شد و مورد استقبال پادشاه این کشور قرار گرفت و سپس دو طرف پیرامون روابط دو جانبه، موضوعات مشترک و آخرین تحولات سیاسی در منطقه گفتگو کردند.

عباس در این دیدار بر ادامه «هماهنگی برادرانه» بین فلسطین و اردن برای تامین منافع ملت فلسطین و مسائل مشترک دو کشور به ویژه آرمان فلسطین تاکید کرد.

به دنبال آن نشست گسترده‌ای با حضور طرف‌های فلسطینی از جمله «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه و مهاجران، «حسین الشیخ» رئیس اداره کل امور عمرانی وزیر امور خارجه، «ماجد فرج» رئیس سرویس اطلاعات عمومی، «مجدی الخالدی» مشاور رئیس جمهور در امور دیپلماتیک و «عطا الله خیری» سفیر فلسطین در اردن و طرف‌های اردنی «بشر الخصاونه» معاون نخست وزیر، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه، «احمد حسنی» مدیر اطلاعات عمومی و تعدادی از مشاوران پادشاه اردن برگزار شد.

این دیدار چند روز پس از نشست سه جانبه مصر، عراق و اردن در بغداد صورت می‌گیرد.

الصفدی در این دیدار بر قضیه فلسطین و طرح آن در نشست سه جانبه تاکید کرد و گفت که صلح دائم و شامل بدون پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف امکان ندارد.

اردن پیشتر تاکید کرده بود که تلاش‌های مستمر امان برای حمایت از برداران فلسطینی و پایان اشغالگری و برقراری صلح عادلانه تا برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس اشغالی ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی