بازدید 11686

انتقاد شدید مسیح مهاجری از تطهیر طالبان

آنچه موجب تاسف است اینست که دولت جمهوری اسلامی ایران، یک گروه تروریست که با طراحی آمریکا تاسیس و مرتکب جنایات زیادی شده است را «بخشی از راه‌حل آتی افغانستان» می‌داند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 30 June 2021

به گزارش تابناک، دیروز، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر تحرکات اخیر گروه تروریستی طالبان در مناطق مختلف افغانستان و نتایج رایزنی‌های اخیر نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در کابل و اسلام‌آباد درباره تحولات این کشور گفت: به دولت و مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار آنها بوده و باقی خواهد ماند و با حسن نیت کامل از همه اقوام، گروه‌ها و نیروهای سیاسی افغانستان می‌خواهیم که با یکدیگر متحد بمانند و با دست رد زدن به هرگونه مداخله خارجی، به راه‌حل‌های صلح‌آمیز برای رفع اختلافات میان خود متعهد باشند.

حجت‌الاسلام مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» در ادامه سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: تا اینجای سخن سخنگوی دولت، قابل قبول و منطقی است. آنچه مایه تاسف است اینست که وی در ادامه گفت: «طالبان بخشی از افغانستان است و بخشی از راه‌حل آتی افغانستان است؛ آنچه برای ما مهم است تشکیل دولتی فراگیر با حضور تمامی گروه‌های افغانستانی و رسیدن به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و پایدار در این کشور است».

آنچه موجب تاسف است اینست که دولت جمهوری اسلامی ایران، یک گروه تروریست که با طراحی آمریکا تاسیس و مرتکب جنایات زیادی شده است را «بخشی از راه‌حل آتی افغانستان» می‌داند.

در اینکه اعضای گروه تروریستی طالبان هم بخشی از مردم افغانستان هستند بحثی نیست ولی با چه منطقی می‌توان یک گروه تروریست را بخشی از راه‌حل افغانستان دانست؟ طالبان، یک تفکر تروریستی خشن با ایدئولوژی وهابیت است که هیچیک از مذاهب اسلامی این تفکر را جزء اسلام نمی‌دانند. پذیرفتن این طرح که این فرقه ضاله و تروریست بر باد دهنده اعتبار و آبروی اسلام، در همسایگی ما به حکومت برسد تا بخشی از حکومت باشد، با هیچ منطقی سازگاری ندارد.

سخن عجیب سخنگوی دولت درباره گروه تروریستی طالبان، شبیه اینست که عربستان سعودی، گروه تروریستی منافقین را به رسمیت بشناسد و اعلام کند این گروه نیز بخشی از راه‌حل آتی ایران است. آیا این سخن دولت سعودی و یا هر دولت دیگری برای دولت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی است؟! مگر ما مردم ایران به دولت فرانسه به خاطر پناه‌دادن رجوی و فرقه تروریستی منافقین اعتراض نکردیم؟ مگر ما تلاش نکردیم دولت عراق بعد از حذف صدام، اردوگاه اشرف را که منافقین در آن حضور داشتند تعطیل کند و منافقین را از عراق اخراج نماید؟ مگر ما اردوگاه اشرف را بر سر منافقین خراب نکردیم؟ حال چگونه است که گروه تروریستی طالبان که از نظر خشونت و جنایتکار بودن همتای منافقین است را دولت جمهوری اسلامی ایران بخشی از راه‌حل آتی افغانستان می‌داند؟

از یاد نبرید که گروه تروریستی طالبان همانست که حجت‌الاسلام عبدالعلی مزاری را در نهایت مظلومیت به شهادت رساند، همانست که دیپلمات‌های ایرانی را در سرکنسولگری ایران در مزارشریف به شهادت رساند، همانست که خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف را به شهادت رساند و همانست که در اردیبهشت‌ماه همین امسال بیش از یکصد دختر دانش‌آموز شیعه را در مدرسه سیدالشهدای غرب کابل به خاک و خون کشید. چگونه است که شما میان این تروریست‌ها با گروه تروریستی منافقین تفاوت قائل هستید؟

به سخنگوی دولت و به تمام کسانی که به نام نظام جمهوری اسلامی ایران، برای گروه تروریستی طالبان جایگاهی در حاکمیت افغانستان قائل هستند و این روزها به شکل‌های مختلف درصدد تطهیر این گروه خونخوار و آدم‌کش ضداسلام برآمده‌اند یادآور می‌شویم تطهیر این گروه به معنای شریک‌شدن در جنایات آنست زیرا طبق تعالیم اسلام هرکس به جنایت فرد یا گروهی رضایت بدهد در آن جنایت سهیم است.

نکته بسیار قابل تامل اینست که اگر گروه تروریستی طالبان در افغانستان قدرت بگیرد، علاوه بر اینکه برخلاف تصور ساده‌لوحانه شما به هیچکس از جمله شیعیان رحم نخواهد کرد، یک خطر بزرگ برای امنیت مناطق شرقی کشورمان نیز خواهد بود. بنابراین، مسئولان نظام جمهوری اسلامی نه‌تنها نباید از این تروریست‌ها حمایت کنند، بلکه باید به هر شکل ممکن برای ریشه‌کن ساختن آنها تلاش نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر