بازدید 17169
پیمانه اقتصادی

وزیر اقتصاد: برخی افراد متاسفانه سهامداران را ترساندند/ وزیر راه و شهرسازی: وقت نکردم در سامانه اسکان ثبت نام کنم/ خبر خوش بولینگر برای دارندگان بیتکوین/ قیمت مسکن در آمریکا هم رکورد زد/ دلیل گرانی دوباره دلار چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته، فعلا سهام عدالت خود را نفروشید، قیمت نفت خام از افت بازگشت، افت قیمت طلا به پایین‌ترین سطح یازده هفته اخیر، افزایش تورم سالانه مسکن به روایت مرکز آمار، زمان واریز یارانه معیشتی و پیشتازی دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 30 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته، فعلا سهام عدالت خود را نفروشید، قیمت نفت خام از افت بازگشت، افت قیمت طلا به پایین‌ترین سطح یازده هفته اخیر، افزایش تورم سالانه مسکن به روایت مرکز آمار، زمان واریز یارانه معیشتی و پیشتازی دلار در بازار جهانی را در بر دارد.

تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۳۹ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۷۵۰۰ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

وزیر اقتصاد: برخی افراد متاسفانه سهامداران را ترساندند

دژپسند، وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه ما همواره آماده دریافت نظرات و پیشنهاد‌های فعالان بازار سرمایه و دریافت مشورت از آن‌ها بوده ایم به دلایل تغییر جریان بازار و منفی شدن جریان ورود نقدینگی به بورس پرداخت و گفت: برخی افراد متاسفانه حقیقی‌ها را ترساندند، نااطمینانی را در بازار تقویت کردند و با تحلیل‌های غلط سعی کردند حقوقی‌ها را زیر سوال ببرند. این افراد با طرح این سوال که چرا در شرایطی که بورس‌های دنیا در جریان گسترش ویروس کرونا روندی منفی دارند، بورس ایران مثبت اس و با این تحلیل‌ها در بازار ترس زیادی ایجاد کردند. اما واقعیت امر این است که این مقایسه، مقایسه صحیحی نیست چرا که سود شرکت‌های بورسی در سال ۹۹ به طور متوسط ۲.۶ برابر شد، برخی گروه‌ها ۱۴.۵ برابر و برخی نیز تا ۶ برابر سودشان رشد داشت از این رو بهبود تقاضا در این شرایط نباید با بورس‌های جهانی مقایسه می‌شد. /جزئیات بیشتر

فعلا سهام عدالت خود را نفروشید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از مردم خواست تا فعلا سهام عدالت خود را نفروشند و گفت: با شرکت هایی که سود مدنظر را در موعد مقرر واریز نکرده اند، طبق ضوابط سازمان بورس برخورد خواهیم کرد.

اغلب سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند

سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز چهارشنبه، در حالی رشد کردند که گزارش ها از چین نشان داد، فعالیت کارخانجات این کشور رشد کرده است؛ هرچند این رشد از آن‌چه اقتصاددانان انتظار داشتند کمتر بود. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۲۵ درصد بالا آمد، در حالی که نیکی ژاپن با رشد جزئی ۰.۰۱ درصدی روبرو شد. کامپوزیت شانگهای چین ۰.۱۰ درصد رشد کرد اما هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ بر خلاف بازارهای منطقه با افت ۰.۱۲ درصدی روبرو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۵ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۴ درصد به ارزش خود افزود. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ارزهای آسیایی همچنان بالا ماند. 

قیمت نفت خام از افت بازگشت

قیمت نفت خام که روز دوشنبه با نگرانی از گسترش گونه جدید کرونا و کاهش مجدد تقاضا سقوط کرده بود، در معاملات امروز، چهارشنبه مجدداً رشد کرد. واکسیناسیون گسترده کرونا در آمریکا، اروپا و چین باعث شده است تقاضای نفت خام همچنان رو به افزایش باشد. تا ساعت ۷:۳۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۴۸ درصد رشد کرد و به ۷۵.۱۲ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۷۳ درصد بالا آمد و به ۷۳.۵۱ دلار رسید. شاخص برنت در معاملات دوشنبه بیش از ۲ درصد سقوط کرده بود اما در معاملات دیروز توانست ۰.۶ درصد از این سقوط را جبران کند. شاخص نفت آمریکا هم که روز دوشنبه بیش از ۱.۵ درصد سقوط کرده بود دیشب ۰.۵ درصد از این سقوط را جبران کرد. بازار نفت خام دیگر واکنش کمتری به تحولات مربوط به پاندمی کرونا نشان می‌دهد اما اگر دوباره محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی در مصرف‌کنندگان بزرگ آسیایی وضع شوند، وضعیت فرق خواهد کرد.

افت قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح یازده هفته اخیر

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، به دنبال سقوط دیشب خود تحت تأثیر تقویت ارزش دلار، در همین قیمت تثبیت شد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، که دیشب ۰.۹۳ درصد سقوط کرده بود، امروز تا ساعت ۷:۲۳ به وقت تهران، با جبران ۰.۱۵ درصد از این سقوط در ۱٫۷۶۳.۷۷ دلار تثبیت شد. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۶۳.۸۰ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیشب یک درصد سقوط کرده بود. عامل اصلی افت قیمت طلا، تقویت ارزش دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش اشتغال این کشور بود. سرمایه‌گذاران انتظار دارند گزارش اشتغال این ماه آمریکا قدرتمند بوده و مواضع بانک مرکزی این کشور برای بالا بردن نرخ بهره را تقویت کند. بالا رفتن نرخ دلار باعث می‌شود قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی: وقت نکردم در سامانه اسکان ثبت نام کنم

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳ میلیون محل سکونت خود را در سامانه ثبت کرده‌اند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد ثبت اطلاعات، تا پایان شهریور به بیش از ۲۵ میلیون واحد مسکونی که در سرشماری نفوس و مسکن آمده، می‌رسد یا خیر، گفت: اگر کسی نگوید ضرورت ندارد این کار انجام شود و بگذارند مردم کار خودشان را انجام دهند امیدواریم کل کار انجام شود؛ چون سامانه اسکان ظرفیت و کشش آن را دارد رسانه‌ها هم حتماً تبلیغ کنند تا مردم این کار را انجام دهند. وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط دریافت کنندگان وام ودیعه مسکن گفت: هر آنچه پارسال اعلام شده، برقرار است و شرایطی که برای سقف متراژ واحد مسکونی و یا تعداد ضامنان وجود داشت، امسال هم وجود دارد. من هر چه بگویم، ذهن جامعه را به هم می‌ریزد؛ فقط مبلغ را افزایش دادیم، ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه برای مستأجران در شهر تهران به ۷۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان کلانشهرها به ۴۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است. وی درباره اعتراض کامیونداران حامل مواد سوختی گفت: ما کرایه ناوگان جاده‌ای نفتکش را، هم پارسال و هم امسال افزایش داده‌ایم و این افزایش اعمال شده است. اسلامی در پاسخ به پرسش مهر که آیا شما خودتان در سامانه اسکان ثبت نام کرده‌اید؟ گفت: من در سامانه اسکان ثبت نام نکرده‌ام فقط یک خانه دارم و وقت نکرده‌ام در سامانه اسکان ثبت نام کنم.

خبر خوش بولینگر برای دارندگان بیتکوین

بسیاری از کارشناسان بازار از جمله مبدع شاخص معروف بولینگر معتقدند بیتکوین قیمت های بالاتری را خواهد دید. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از سقوط کم سابقه اخیر ارزهای دیجیتالی، بسیاری از کارشناسان معتقدند که روزهای خوب بازار در راهند. جان بولینگر- مبدع شاخص معروف بولینگر- از جمله افرادی است که می گوید بیتکوین زمانی که به زیر ۳۰ هزار دلار رسید، کف قیمتی خود را به ثبت رساند و اکنون در حال حرکت به سمت هدف های بالاتر است. اندیکاتور بولینگر نوسانات قیمتی را در بالا و پایین میانگین متحرک ساده نشان می دهد.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۶ هزار و ۲۹۱.۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۲۲۴.۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۸۷ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۰۷.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۹۶ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۰۲ درصد افزایش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۵.۸۳ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۷۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۶۶ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۷۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۷۴ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۷.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۱۹ درصد افزایش

زمان واریز یارانه معیشتی تیر ماه

بیستمین مرحله یارانه معیشتی مربوط به تیر ماه سال جاری روز پنجشنبه مورخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ رأس ساعت ۲۴:۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است، هفتمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

افزایش تورم سالانه مسکن به روایت مرکز آمار

مرکز آمار ایران اعلام کرد، در اردیبهشت ١٤٠٠ عدد شاخص املاک مسکونی بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٧١١,٦ رسیده که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش داشته است. در اردیبهشت ١٤٠٠ عدد شاخص املاک مسکونی بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٧١١,٦ رسید­ه که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش داشته است. همچنین منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است. در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ ، نرخ تورم سالانه املاک مسکونی شهر تهران ٨٤,١ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨١.٥)، ٢.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت مسکن در آمریکا هم رکورد زد

به نقل از فاکس بیزینس، به دنبال کاهش شدید در بخش عرضه مسکن، متوسط رشد قیمت خانه ها در بزرگ ترین اقتصاد جهان در ماه آوریل به بالاترین سطح خود در ۱۵ سال اخیر رسیده است. در بازه زمانی دوازده ماهه، رشد قیمت مسکن در ۲۰ شهر بزرگ آمریکا ۱۴.۹ درصد اندازه گیری شده که این رقم نسبت به بازه مشابه به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است.  

از ۲۰  شهر بزرگ آمریکا متوسط قیمت مسکن در ۱۹ شهر به نسبت ماه قبل افزایش پیدا کرده است. شهر فونیکس در ایالت آریزونا رکورددار افزایش قیمت در این بازه بوده است تا جایی که رشد ۱۵.۸ درصدی قیمت مسکن در این شهر در یک سال اخیر به ثبت رسیده است. شهر سیاتل در واشنگتن با ۱۴.۳ درصد افزایش و سن دیگو در کالیفرنیا با رشد ۱۴.۲ درصدی در رده های بعدی قرار دارند. کریگ لازارا- مدیر اجرایی در موسسه اس اند پی دی جی آی- گفت: اثر کرونا روی بخش مسکن کاملا محسوس مانده است و خریداران با انگیزه بیشتری به دنبال خرید خانه هستند، در حالی که عرضه مسکن به دلیل مشکلات مواد اولیه کاهش یافته است.  

پیشتازی دلار در بازار جهانی

ارزش دلار به نسبت روز قبل باز هم افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۰۵۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۶ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

دلیل گرانی دوباره دلار چیست؟

روز سه‌شنبه زمانی برای ورود دلار به کانال بالاتر بود. در چهارمین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۲۵۰ تومان رشد را به ثبت رساند و با خروج از کانال ۲۴ هزار تومانی به بهای ۲۵ هزار و ۵۰ تومان رسید. دلار آخرین‌بار در ماه فروردین در کانال ۲۵هزار تومانی نوسان کرده بود. به گفته فعالان، اینکه دلار در روزهای اخیر عمدتا در مسیر صعودی حرکت کرده و سقف‌های جدیدی را به ثبت رسانده است، نشان از آن دارد که حجم تقاضا در بازار بالاتر رفته است. بیشتر حاضران در بازار نیز عنوان می‌کنند که این روزها مراجعان بیشتری‌ درخواست خرید ارز از آنها را دارند. /دنیای اقتصاد

فاصله تورمی دهک‌ها چند درصد شد؟

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای در خرداد ماه ١٤٠٠ توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٦.٨ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٧.٤ درصد) ٠.٦ واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم کل کشور در خرداد ماه ١٤٠٠ برابر ٤٣.٠ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٤٢.٣ درصد برای دهک پنجم و ششم تا ٤٩.١ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٤٨.٧ درصد برای دهک دهم تا ٥٤.٢ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٣٢.٠ درصد برای دهک اول تا ٤٩.٢ درصد برای دهک دهم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
دلار ۴۰ تومان هم بشود برای من دیگر جذاب نیست چرا چون شعور اقتصادی دارم و اجناس در بازار را میبنم با دلار ۶۰ به بالا دارد محاسبه میشود.
کارد میوه خوری برزیلی رفتم بخرم قیمتش خداتومان
یک قندان کریستالی شده ۱ میلیون نه مارک معروف بلکه مارک معمولی
پیرکس همین طور
محصولات وطنی خنده داره
گیلاس کیلویی ۵۰ به بالا نوبره و تمام میوه فروشی ها خلوت
یک قرقره نخ ۵۰۰ تومانی شده ۱۰۰۰۰ به بالا پیدا است

پولی برای مردم نمانده و در بورس پولها نابود شد و کسی دیگر سمت بازار ارز نمی رود چون تو زندگی عادی شون مردم مانده اند.
بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم هم افزایی است یعنی سازمانها و نهادها و بخش ها همدیگر را مقصر و محکوم می کنند و این عدم هم افزایی هم ناشی از ناتوانی مسئولین مافوق در ایجاد هم افزایی است وقتی مسئول بالایی در تدوین استراتژی و هدف گذاری و تقسیم وظایف و پیگیری ها ناتوان باشد این مشکلات بوجود می آید
انگیزه یکی از مهمترین حلال مشکلات است.
انگیزه ها هنگامی تخریب می شوند که بی عدالتی و امتیازات خاص وجود داشته باشد.
انگیزه ها هنگامی تخریب می شوند که افراد در جایگاه خود قرار نگیرند
انگیزه ها هنگامی تخریب می شوند که افراد بالا دست در تدوین استراتژی ها و هدف ها و برنامه ها ناتوان باشند.
انگیزه ها هنگامی تخریب می شوند که خودکامگی جایگزین مشورت و همفکری شود.
انگیزه ها هنگامی تخریب می شوند که مسئولان بالادستی در تصمیم گیری ضعیف و بر اساس واقعیت تصمیم نگیرند و یا تصمیمات بدون پشتوانه و سست بگیرند
هنگامی انگیزه ها تخریب می شوند که مسئولین بالایی توان ایجاد تفکیک شرح وظایف و هم افزایی در بخش های مختلف را نداشته باشند و مسئولان و کارشناسان پایین دستی بدنبال محکوم کردن همدیگر باشند
جناب وزیر مسکن تو گفتی ما هم باور کردیم
جناب عالی که اینقدر بر لزوم ثبت نام در سامانه تاکید می کردی خودت هنوز ثبت نام نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای وزیر اقتصاد در مورد ترساندن از بورس هم درست می گه و هم برداشت اشتباه داره
بیشتر شرکت ها ضررده هستند و دلیل آن هم بخاطر ساختار غلط نظام پولی (و یا اقتصاد) و جریان نقدینگی در کشور و یا تاثیر مسائل سیاسی و لابیگری در اقتصاد و فضای تولید و یا عدم بهینگی آنها است تا جایی که سود بانک ها و فضای دلالی بسیار بیشتر از سود تولید است که کاملا مشخص است که بانک ها بیشتر در فضای دلالی و معامله گری هستند تا تولید
اما از این نظر درست می گه که بسیاری از قیمت های سهام ها پایین تر از حد معمول و خریداران دچار نوعی ترس برای خرید آنها هستند مثلاً سهم پالایش یکم که شامل 4 سهم شبریز و شپنا و شبندر و شتران است همچنان ثابت و در وضعیت قیمت پایین است ولی قیمت 4 سهم مذکور در حال بالا رفتن است که با بالا رفتن آنها طبیعتاً پالایش یکم هم باید بالا برود (حتی صورت وضعیت آنها هم مقدار بالاتر را نشان می دهد) ولی ترس مردم باعث فروش و عدم خرید آنها شده است
و یا در خصوص سهام های عدالت استانی برخی از استان ها تا 130 و 140 تومان قیمت دارد ولی برخی از آنها 50 و 60 تومان قیمت دارد که با آنکه هر دوی آنها از یک ترکیب تشکیل شده اند ولی اختلاف 100 درصدی دارند ضمن آنکه حتی سودی که شامل آنها شده است هم روی آن تاثیر نکرده است و این نشان می دهد که اغلب مردم به خاطر عدم اطمینان به دولت و ترس به آن رغبت نشان نمی دهند
شما اگر قیمت سهام ها را به دلار محاسبه کنید می بینید که بورس بیش آن چیزی که فکر می کنید افت داشته است و این درحالی است که بسیاری از کالاها همپا با رشد دلار رشد کرده اند
شهر فونیکس در ایالت آریزونا رکورددار افزایش قیمت در این بازه بوده است تا جایی که رشد ۱۵.۸ درصدی قیمت مسکن در این شهر در یک سال اخیر به ثبت رسیده است. شهر سیاتل در واشنگتن با ۱۴.۳ درصد افزایش و سن دیگو در کالیفرنیا با رشد ۱۴.۲ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.
خدایی چجوری روتون میشه در برابر افزایش قیمت های وحشتناک 200 و 300 درصدی در سال ایران خودمون به 14 و 15 بگین افزایش!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
شمامثل‌اینکه آمریکازندگی میکنی برادرجان آن افزایش قیمت مسکن درآمریکا واقعاًافزایش ارزش سرمایه گذاری شماست وارزش پول شمازیادترشده درایران افزایش قیمت مسکن بعلت تورم است نه افزایش پول شمایعنی چیزی که اکنون باپول این منزل میخری کمترازچیزی است که سال گذشته باهمان پول میخریدی اینجاباچاپ پول پولت زیادشده آنجاباافزایش ارزش پول دارائیت زیادمیشوداینجادراثرتورم ارزش پولت کمترازرشدقیمت خانه ات میشودیعنی دراینجادرعمل چیزی بدست نمی آوری ا
اقای وزیر اول خودت دولتی ها ثبت نام کنید اونقدی وقت نمی گیره
عزیزم زمانی می شود گفت دلار گران شد که نرخ ان در جهان بالا می رود بگو چرا هر روز ریال ایران بی ارزش می شود خوب این را همه مردم می دانند تازه اولش است
دلیل گرانی دوباره دلار چیست؟

یارانه بنزینی چه زمانی واریز میشود؟؟؟
البته ربطی به هم که اصلا ندارد
یادم نبود!!
نرخ دلار به مذاکرات وین و اف ای تی اف وصل است . قیمت ها هم تابع دلار هستند .هزینه های زندگی لحظه به لحظه بالا می رود . گرمای تابستان ، قطعی مداوم برق و بی آبی نیز قوز بالا قوز شده است . البته قشر ویلا نشین از تبعات این اوضاع در امانند . هم از لطایف طبیعت بهره می برند ، هم آب و برق رایگان در خدمتشان است .از افزایش لحظه به لحظه ی قیمت اجناس و دلار و سکه نیز سرمست و خوشحال هستند . از ثبت نام ویلایشان در سامانه ی املاک هم به لطف خادمان ملت ، معاف شده اند . کارگزاران ملت هم در عالم خیال ، خوش میگذرانند . از بخت بد روزگار هر گونه مصیبت و بلا که ازآسمان و زمین و البته از غرب وحشی نازل میشود دنبال نشانی آدمهای فقیر و بدبخت و ذلیل مرده میگردد .
وزیر راه وشهر سازی :

من وقت نکردم در سامانه اسکان ثبت نام کنم . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

( رطب خورده منع رطب چون کند )
چقدر مردم مظلوم رو تهدید کردید باید ثبت نام ملک هاتون بکنید چرا خودتون انجام ندادید؟! این رسمشه؟
علت رونق بازارمسکن درآمریکاتشویق دولت به ساخت مسکن توسط بخش خصوصی ورونق اقتصاداست که امروزه دربهترین شرائط است البته برعکس ماکه مدیران اقتصادیمان تمام تلاششان‌ ازرونق انداختن بازارمسکن وساخت آنست بهمین دلیل شاهدافزایش بیکاری فراوان وسقوط اقتصادمان هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار