بازدید 4150
۱

جرایم نیروهای مسلح کشور ۱۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: با انجام برنامه‌های مبتنی بر پیشگیری در متن نیروهای مسلح سال گذشته میزان وقوع جرایم در بین نیروها ۱۰ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 30 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شکرلله بهرامی شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: جنبش آگاه سازی در بین نیروهای مسلح نسبت به جرایم به راه افتاده است و سال گذشته با وجود همه تنگناهایی که برای نیروهای مسلح از جمله در مسائل اقتصادی و دوری از خانواده وجود داشت، شاهد کاهش جرایم بودیم.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح در کاهش پرونده‌های قضایی پیشرو بوده است و آخرین درمان را در برخورد قضایی و حاکمیتی دنبال می کند و برای همین دنبال این هستیم که اگر کسی جرمی مرتکب شد، اصلاح و از نظر فکری و درونی اقناع و به بدنه نیروهای مسلح بازگردد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: کار در سازمان قضایی نیروهای مسلح از جهاتی بسیار سخت‌تر از دادگستری است چون جرایمی که در این سازمان مطرح می‌شود مختص نیروهای مسلح است و ترجیح ما این است که در حوزه پیشگیری وارد شویم چرا که برخورد با نیروهای مسلح که امنیت کشور را برقرار می کنند، نیازمند حساسیت و ظرافت بیشتری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: تا سه سال قبل متصدی امر پیشگیری بودیم و چهار برنامه پنج ساله در این سازمان پیاده و آسیب شناسی و راهکارهای اجرایی و پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفت که تا حدودی موفق بود.

وی درباره برنامه جدید گفت: در این برنامه پیشگیری را در متن نیروهای مسلح بردیم تا متصدیان امر پیشگیری خود نیروهای مسلح با همراهی سازمان قضایی نیروهای مسلح باشند که از موفق‌ترین برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه در سازمان قضایی نیروهای مسلح سعی شده تا به مسایل فرهنگی توجه بیشتری شود افزود: برنامه های این سازمان اخلاق محور پیش می رود و در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده تا تشکیلات سرآمدی در سطح کشور باشد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور درباره انتخابات ۲۸ خرداد هم اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب در هیچ انتخاباتی شاهد این حجم سنگین از هجمه برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای نبودیم و از سویی برخی اظهارات نسنجیده به این هجمه ها دامن می زد که با توکل بخدا و با تلاش نیروهای مسلح، این انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

انتخابات محک دستگاه قضا در بین مردم

نماینده ولی فقیه در کردستان هم در این نشست با بیان اینکه قوه قضاییه در طول عمر انقلاب در بوته انتخاب مردم قرار نگرفته بود، گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد امسال این مساله مهم انجام و رییس قوه قضاییه به عنوان رییس جمهور انتخاب شد که در نوع خود بی سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: ظرافت این انتخابات به واسطه همین انتخاب بود چرا که بخاطر حساسیت‌هایی که در مباحث قضایی وجود دارد، این درجه از مقبولیت رییس دستگاه قضا در میان مردم تاکنون وجود نداشت.

وی به لزوم حرکت جهادی مدنظر رهبر معظم انقلاب در دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: این دستگاه باید جدی، پرتلاش، پرانگیزه و شبانه روزی باشد که هرکس این موارد مهمرا سرلوحه کار خود قرار دهد در هر جایگاهی موفق خواهد بود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور برای تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان به این استان سفر کرده است،این مراسم فردا برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مدیران بالایی فقط از کارخود تعریف و تمجید میکنند واین نشان از عدم پاسخگویی شفاف مدیران بالا دستی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی