بازدید 5535
۲

درخواست دیه مرد چوپان از دادگاه

کد خبر: ۱۰۶۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷ 29 June 2021

پرونده مرگ مرد چوپان که در آن سوی مرز و در کشور آذربایجان با اصابت گلوله به قتل رسیده در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

به‌ گزارش ایران، سال گذشته مرد چوپانی که در نقطه صفر مرزی(بیله سوار) در حال چرای گوسفندانش بود وقتی گوسفندانش از مرز عبور کرده و وارد خاک آذربایجان شدند ناگهان از سوی مرزبانان هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پس از آن خانواده این چوپان 74 ساله شکایتی را در کشور آذربایجان ثبت کردند و از سربازی که شلیک کرده بود شکایت کردند اما مقامات این کشور مدعی شدند مرد چوپان با نقض قوانین از مرز عبور کرده و بنابراین همکاری لازم را نکردند و فقط جسد مرد چوپان را تحویل دادند و حاضر به تحویل سرباز آذربایجانی نشدند و اعلام کردند مأمور پس از سه بار اخطار به مرد چوپان شلیک کرده، بنابراین تخلفی در کارش نبوده است و گزارشی هم از ماجرا به ایران ارسال کرد.

وقتی تلاش اولیای‌ دم برای مجازات مأموری که به پدرشان شلیک کرده بود به نتیجه نرسید از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کردند. پسر قربانی گفت: ما خواستار مجازات سرباز آذربایجانی شدیم ولی به شکایت ما رسیدگی نشد و حالا از دادگاه درخواست رسیدگی داریم تا خون پدرمان پایمال نشود و تقاضا داریم تا دیه از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود. در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
برای چی باید از بیت المال دیه ی پدر مرحوم شما رو این قانون خیلی مزخرفه!
معلومه پسر قربانی همچین دلش واس پدرش نسوخته و فقط دنبال پول و دیه میباشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی