بازدید 17363

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم

طی روز‌های اخیر گزارش‌های متعددی در خصوص گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت ICT در رسانه‌ها مطرح شده است. با توجه به پیچیدگی‌های این وزارتخانه بعد از دوران آذری جهرمی نگاه‌ها به سوی دولت انقلابی است که چه کسی را سکان‌دار این حوزه مهم می‌کند.‌
کد خبر: ۱۰۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 27 June 2021

 

به گزارش خبرنگار ما وضعیت سرویس دهی اپراتورها،موضوع رمز ارزها،چارچوب ارتباط استارت آپ ها با بخش های دولتی از جمله بانک مرکزی و تعامل با دستگاه ها و بخش خصوصی در مسیر رشد اقتصاد دیجیتال از جمله موضوعات مورد توجه در آینده این وزارت خانه است.
خبرنگار ما کسب اطلاع کرد از میان گزینه های مطرح شده شش گزینه بیشتر از همه به این وزارت خانه نزدیکند:

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم

1. رضا تقی پور 64 ساله که از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و پس از آن نیز تا پایان کار دولت دهم مشاور رئیس‌جمهور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. در سوابق مدیریتی تقی‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و مدیریت کلان پروژه‌های طراحی و ایجاد ایستگاه‌های زمینی، طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک دیده می‌شود. همچنین مدیر صنایع امنیت مخابرات گروه صنایع مخابرات (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۵) و مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز (۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱) و مدیرعامل صنایع مخابرات ایران (۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶) از دیگر سوابق وی است. او هم اکنون نماینده دوره یازدهم مجلس است و یکی از گزینه های تصدی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.پیش از انتخابات نیز اظهار نظرهای تقی پور درباره فضای مجازی خبر ساز شد که مهدی دوستی سخنگوی ستادهای مردمی آیت الله رییسی گفته بودضمن حفظ احترام به جناب آقای تقی پورایشان هیچگونه سمتی در ستاد های مردمی حامی آیت الله رئیسی ندارند و دیدگاه‌ها و رویکردهای ایشان در مورد فضای مجازی پیشتر در برنامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان بیان شده است.

 

 

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم

2. عیسی زارع پور 41 ساله که از اسفند 1398 با حکم رئیس قوه‌قضائیه به عنوان رئیس جدید مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضائییه منصوب شد.از جمله سوابق اجرایی دکتر زارع پور می‌توان به بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد. این مرکز همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.وی در سال ۱۳۸۹ به پاس خدمات ارزنده خود د راین وزارتخانه به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کل کشور انتخاب شد. همچنین در دوران مدیریت ایشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه برتر در توسعه خدمات الکترونیکی توسط کارگروه فاوای دولت تقدیر شد.

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم

3. سید صابر امامی 39 ساله دکتری کارآفرینی بین المللی که در سال 1399 به عنوان مدیر عامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران(هولدینگ ICT ستاد اجرایی فرمان امام) منصوب شد.پیش از این نیز مدیر عامل شرکت بورسی «مبین وان » بوده است، در کارنامه کاری خود ریاست کمیسیون محتوای دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، عضو هیات رییسه کمیسیون فناوری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، عضویت در انجمن کامپیوتر، مربی در شتابدهنده‌های کسب و کارهای نوپا، عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان «آرناتک»، مدیر کسب‌و‌کار شرکت فناپ و قائم مقامی شرکت دانش بنیان و نرم افزاری «به پویش» را بر عهده داشته است.
در سال گذشته که انتخابات نظام صنفی رایانه ای برگزار شد وی به عنوان یکی از افراد اصلی گروه هم آفرینی صنفی ، نقش جدی در جذب کاندیداها و افراد در این گروه داشت در دقایق نود انصراف خود برای حضوردر انتخابات سازمان نظام صنفی را اعلام کرد اما این ائتلاف در این انتخابات صنفی پیروز انتخابات شد.

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم

4. علی حکیم جوادی 61 ساله رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بهسازان ملت، رئیس هیات مدیره ایرانیان نت، معاون فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مدیرعامل ایزایران، مدیر تولید بدون کارخانه، رئیس کمیته ملی WSIS ایران، رئیس کمیته ملی IFAP ایران، جانشین مدیرعامل و عضو هیات مدیره صنایع مخابرات ایران از جمله سوابق وی است.علی حکیم جوادی در گفت و گویی خبری گفته بود: "اگر انصاف داشته باشیم همه کارهای اساسی شبکه ملی اطلاعات در همان دوره ما انجام شده و اگر از دوستان بپرسید حتماً باید افتخار کنند که در دوره ما چنین کاری صورت گرفته. برخی از این اسامی را گاهی آن‌قدر بزرگ می‌کنیم که به مشکلات عجیبی می‌خورند در حالی که مشابه این طرح تقریباً همه جای دنیا وجود دارد. گرایش جهانی این بود که محتوای داخلی جذاب‌تر از محتوای جهانی باشد. این شبکه بیش از آنکه یک پروژه باشد یک مفهوم بود و هست؛ افتتاح آن در زمان این دولت یا آن دولت دستاورد نیست یک اقدام سیاسی است. زیرساخت قانونی هم به برنامه پنجم توسعه ماده ۴۶ برمی‌گشت که ما را الزام می‌کرد این کار را انجام دهیم."

گزینه های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم

5. علیرضا شاه میرزایی 46 ساله دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته کارشناسی نرم‌افزار و کارشی ارشد فلسفه علم در همان دانشگاه و دكتری مدیریت تکنولوژی در دانشــگاه علامه طباطبایی است. در زمان تدوین سند راهبرد آینده (سند ده ساله اول توســعه نانو در ایران)، شاه‌ميرزایی ریاست شبکه تحليل گران تکنولوژی را بر عهده داشت و با شروع فعالیت‌های نانو در كشور مسئوليت برنامه ترویج نانو را بر عهده گرفت.وی در سال 1395 به عنوان مدیرکل رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی در صدا و سیما منصوب شد. وی در زمان اخوان بهابادی رئیس پژو هشکده فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.مدیر عاملی شرکت شمص تامین و ریاست شبکه تحلیلگران تکنولوژی از جمله سوابق مدیریتی اوست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان