بازدید 13777
سخنی با رئیس‌جمهور منتخب

رییسی چطور می‌تواند ایران قوی را بسازد؟ / «کابینه» اولین قدم برای سنجش جدیت در وعده‌ها/ رئیسی تحت تاثیر فشار‌ها و سهم‌خواهی‌ها تصمیم نگیرد

انتظار می‌رود، همکاران رئیس‌جمهور منتخب فارغ از فشارها و سهم‌خواهی‌ها، صرفا برای ایجاد رضایتمندی در مردم و ساختن یک کشور کارآمدتر و توانمندتر انتخاب شوند، چون اگر قرار باشد از همین ابتدای دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور منتخب تحت تأثیر فشارها و یا سهم‌خواهی‌ها افراد را براساس نگاه‌های سیاسی انتخاب کند، عمیقا نمی‌توان امیدوار بود که شاهد حل مشکلات کشور باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 23 June 2021
رییسی چطور می تواند ایران قوی را بسازد؟/ «کابینه» اولین قدم برای سنجش جدیت در وعده‌ها/ رئیسی تحت تاثیر فشارها و سهم‌خواهی‌ها تصمیم نگیرد

برای تحقق شعار انتخاباتی رئیس جمهور منتخب، یعنی ساختن «ایران قوی» و تشکیل یک «دولت مردمی» انتخاب چهر‌ه‌هایی که قرار است در دولت فعالیت کنند تا هم بتوان به آن یک دولت مردمی اطلاق کرد و هم انتظار رفتن به سمت قوی‌تر شدن را داشت، از اهمیت بالایی برخوردار است. آنچه در این روز‌ها پیرامون کابینه احتمالی آقای رئیسی در فضای مجازی دیده می‌شود، چنین موضوعی را به ذهن متبادر نمی‌سازد!

به گزارش «تابناک»؛ ماراتن سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد سال جاری با مشارکت قابل قبول مردم برگزار و سیدابراهیم رئیسی با بیش از ۱۸ میلیون رأی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد.

رئیس‌جمهور منتخب در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، شعار محوری خود را «ایران قوی و دولت مردمی» انتخاب کرده بود که در این گزارش بنا داریم تأکید کنیم چه بایسته‌ها و مؤلفه‌هایی در تحقق این شعار باید مدنظر قرار بگیرد تا بتواند جانمایه اصلی و درونی این شعار را محقق سازد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در جریان انتخابات ریاست جمهوری همواره بر "مستقل" بودن و عدم "وابستگی جناحی" خود تأکید داشت؛ هر چند او یکی از چهره‌های برخاسته از جامعه روحانیت مبارز (یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین قطب‌های اصولگرایی) است، در تبلیغات انتخاباتی، بر نداشتن نگاه سیاسی، جناحی، حزبی و خطی وابسته به یک جریان خاص سیاسی تاکید داشت.

رئیسی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی نیز مجددا بر مستقل بودن تاکید کرد. این موضوع این انتظار را ایجاد کرده که کابینه دولت مردمی رئیس‌جمهور منتخب برای ساختن یک ایران قوی متشکل از همه سلایق سیاسی با رویکرد اصولگرا و اصلاح‌طلب و اعتدالی و هر نوع نگاه دیگر باشند و افرادی در چینش کابینه به کار گرفته شوند که توانمندی بالای آن‌ها در اجرای اموری که به آن‌ها سپرده می‌شود، بر وجهه سیاسی شان غالب باشد.

مطابق با وعده‌ها و شعار‌هایی که رئیس‌جمهور منتخب داده، انتظار می‌رود که اعضای کابینه دولت سیزدهم افرادی توانمند فارغ از وابستگی سیاسی به جریان اصولگرا و براساس پاکدستی، سلامت نفس، دانش و تجربه و مهارت بالا برای کار کردن در دولت و خادمی مردم مطابق با نگاهی که رئیس‌جمهور منتخب دارد، دعوت به همکاری شوند.

همچنین انتظار می‌رود، همکاران رئیس‌جمهور منتخب، فارغ از فشار‌ها و سهم‌خواهی‌ها، صرفا برای ایجاد رضایتمندی در مردم و ساختن یک کشور کارآمدتر و توانمندتر انتخاب شوند، زیرا اگر قرار باشد از همین ابتدای دولت سیزدهم رئیس‌جمهور منتخب تحت تأثیر فشار‌ها و یا سهم‌خواهی‌ها افراد را براساس نگاه‌های سیاسی انتخاب کند، عمیقا نمی‌توان امیدوار بود که شاهد حل مشکلات کشور باشیم.

متناسب با آنچه گفته شد، اگر آقای رئیسی بخواهد بدون نگاه به جایگاه سیاسی افراد، بر اساس توانمندی آن‌ها و بدون توجه به فشار‌های سیاسی دست به انتخاب چهر‌ه‌هایی که باید در دولت فعالیت کنند، برند تا به سمت تشکیل دولت مردمی رفته و ایران را به سمت قوی شدن پیش ببرد، قطعا باید شاهد شگفتانه‌هایی در ترکیب دولت و کابینه آتی باشیم.

آنچه در روز‌های اخیر پیرامون کابینه دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی به گوش می‌رسد و اخباری که در این خصوص گاه و بیگاه در فضای مجازی و بعضا رسانه‌های رسمی شاهد آن هستیم، به هیچ عنوان حاکی از رویکردی که پیشتر گفته شد نیست و امید می‌رود که این روند در نهایت اصلاح شده و چیدمان بر اساس آنچه گفته شده باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی