بازدید 14154

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک ـ چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰ 16 June 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک ـ چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰


مدیر مسئول رسانه‌های اصلاح‌طلب به دیدار سید ابراهیم رئیسی رفتند
روزی مهم در تاریخ مطبوعات اصلاح‌طلب: دیدار با رئیسی ۳ روز مانده به انتخابات
آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (سه‌شنبه 25 خرداد) با جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب دیدار و گفت‌وگو کرد. محورهای اظهارات رئیسی بدین شرح است:
- من در زمینه ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، جز در محضر مقدس خداوند متعال، شهدا و مردم، به هیچ جریان و گروه خاصی احساس بدهکاری نخواهم کرد.
- لطف و حمایت ائتلاف‌ها و گروه‌ها از من و همچنین وجود برخی افرادی که قرار بود در انتخابات شرکت کنند و در میانه راه به حمایت از من پرداختند، سبب نمی‌شود که در صورت کسب رای مردم نسبت به مجموعه، گروه و یا عزیزی احساس بدهکاری کنم.
- ستاد ما به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود و نباید از روی ستاد نسبت به آینده دولت داوری کرد. ما نسبت به احدی در رابطه با آینده بدهکار نخواهیم بود و کسی حق سهم خواهی در این زمینه را ندارد.
- اگر رای مردم به من تعلق گرفت، شایسته سالاری در دولت به شکلی خواهد بود که دانشگاه، بازار و رسانه آن را باور داشته باشد.
- انتقاد و نقدپذیری به اصلاح امور کمک می کند و اگر مدیری راه نقد و نقدپذیری را برای خود باز نگذاشت، اولین جفا را به خود و مجموعه‌اش کرده است چرا که نگفتن آسیب‌ها از سوی دیگران، سبب می شود که مدیر با خودش فکر کند که هم درست می‌اندیشیده و هم درست عمل می‌کرده است.
ما طی دو سال گذشته نهایت همکاری را با وزرای دولت داشته‌ایم. زمانی به آقای روحانی گفتم من دو سال است که با همه وزرای شما در قوه قضاییه کار می‌کنم و جلسات مستمری می‌گذارم و مشکلی هم برای کار کردن حتی با وزرای دولت شما ندارم. شما یک روز در هیئت دولت از آنها بپرسید که رئیسی با شما چگونه کار می‌کند؟ به آقای روحانی گفتم ممکن است رویکرد من با شما متفاوت باشد اما با هیچ‌یک از وزرای دولت مشکلی ندارم و کار می‌کنم. 

* تحسین مواضع رئیسی در مناظره سوم از سوی مدیر مسئول روزنامه ابتکار
محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار: دوره مدیریت رئیسی در قوه قضاییه اصلاح طلبانه بود، اصلاح طلبی به شعار نیست به کارنامه است که شما دارید.
- در دوره ریاست رئیسی بر قوه قضاییه شاهد مزاحمتی برای مطبوعات نبودیم.  چنانچه در مواردی مطبوعات اصلاح طلب مشکلی در هیئت نظارت بر مطبوعات پیدا می‌کردند این مشکل از ناحیه دستگاه قضایی مرتفع می‌شد.
- در دوران ریاست سید ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه هر زمانی که چهره‌های سیاسی اصلاح طلب احضار یا بازداشت می‌شدند به محض مراجعه و پیگیری امور آن ها، مسئولان قضایی در کوتاه‌ترین زمان در چارچوب قانون مساعدت‌های لازم را انجام می‌دادند.
- مواضع رئیسی در جریان مناظرات و پرهیز وی از ایجاد دوگانگی اتفاق مبارکی بود و شخصیت‌های اصلاح طلب در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد رفتار منصفانه آقای رئیسی بودند.
- تشکیل دولت وحدت ملی در توانایی شما می‌باشد، با مشی شما هم سازگار است و شما می‌توانید با اجماع ملی، دولت وحدت ملی را برای نخستین بار در کشور تشکیل دهید.
* مدیرمسئول آفتاب یزد:مشکلات در قوه قضائیه با یک تذکر ساده رئیسی رفع می‌شد
مظفری، مدیرمسئول آفتاب یزد: رفتار با متانت شما در جریان رقابت های انتخاباتی، مناظرات و در برابر تخریب‌ها، جلوه‌ای از حق‌مداری و حضور شما در جبهه حق بود و در این رقابت‌ها و مناظرات آشکار شد که جبهه حق درخشانتر از جبهه باطل است.
- در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش تر به صورت پیچیده رفع می شد با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است.
 *مدیر مسئول آرمان: در دولت هم با کسی رودربایستی نداشته باشید
عبداللهی، مدیر مسئول آرمان: شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید؛ لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.
-تاکید رئیسی بر مستقل بودن، به وی وسعت دید می‌دهد و موجب می‌شود در انتخاب همکاران و چینش کابینه اش اسیر سهم خواهی‌ها نشود و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد.
* مدیرمسئول دنیای اقتصاد: رئیسی به صداهای مختلف گوش می‌دهد
 علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد:با توجه به شناختی که در این مدت از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صدا‌های مختلف گوش می‌دهید
- اگر شما رئیس جمهور شوید چالش‌های بزرگی را پیش رو دارید که چالش‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین چالش هاست؛ البته درمان این چالش‌ها در دنیا آسان است. 
* مدیرمسئول شرق:8 سال برای روحانی کار کردیم اما مثل این نشست فراهم نشد
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول شرق: ما برای آقای روحانی کار می‌کردیم و هنوز هم کار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم و طی این هشت سال با آقای روحانی کار کردیم؛ اما طی این هشت سال فرصت این گونه نشستن کنار ایشان آن هم برای فردی که خیلی برای او تلاش کردیم، فراهم نشد تا بتوانند حرف‌های ما را بشنوند.
- این نگاه خیلی خوبی است که شما با اهالی رسانه و به ویژه با منتقدین خود دارید؛ چه الان و چه در زمانی که در قوه قضاییه بودید. این نگاه، نگاه خیلی خوبی است.
- همسرم به من گفت همین که  آقای رئیسی در این مدتی که در قوه قضاییه بود، کمتر دادگاه می‌رفتید و مثل قبل به من پابند نزدند و مزاحمتی در قوه قضاییه نداشته‌ام، خودش نشان دهنده این است که شما آدم خوبی هستید   
* متقیان، مدیرعامل ایسنا: درب اتاق رئیسی در قوه قضائیه همواره باز بود
علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا: اگر آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد برای این بود که  درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد.
-در دوره قبل ریاست قوه قضاییه، ما هیچگاه نتوانستیم با رئیس قوه قضاییه جلسه برگزار کنیم، اما در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضاییه این مهم رخ داد.
متقیان بیان داشت: ضرورت ایجاد زمینه  ارتباط با دنیا، امر بسیار حائز اهمیت است چرا که امروز آثار ارتباط با دنیا بر سفره مردم  دیده می شود.
- بایستی در مقابل کسانی که امثال  فاجعه آتش زدن سفارت عربستان را پدید می آوردند و  در سیاست خارجی و رابطه با همسایگان اثر می گذارند ایستاد.

علیرضا زاکانی:
به وظیفه خودم در مناظره عمل کردم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وظیفه من در مناظرات صیانت از چارچوب‌های انقلاب و امید زایی در کشور بود که به وظیفه خود عمل کردم، خیلی سخت بود که بتوانم این کار را انجام دهم. زاکانی گفت: در مناظره سوم در بدو ورود به نامزدها ۷ سوال دادند، پاسخ‌های نامزدها به ۷ سوال را بررسی کنید، ببینید کدام نامزد پاسخ دقیق تری داده است. وی تاکید کرد: در مناظرات وظیفه من این بود که از کیان انقلاب دفاع کنم، مشت جریان مقابل را باز کنم و اجازه ندهم کلاه سر مردم بگذارند. کار سختی بود، اما انجام دادم. صحبت‌های ایجابی هم در مناظرات داشتم. در سایر برنامه‌های تلویزیون نیز برنامه‌های خود را تشریح کردم. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات سال ۹۲ عده‌ای می‌گفتند که ما به تکلیف عمل می‌کنیم و کاری به نتیجه نداریم من با این افراد به شدت بحث کردم. زاکانی اظهار داشت: بعد از سال ۹۶ آقای رئیسی دعوت کردند که برای دفاع از جریان انقلاب ۱۳ نفر دور هم جمع شویم. آقایان ضرغامی، جلیلی، رضایی و قالیباف در این جمع حضور داشتند. بنده در آن جلسه موضوعی را تحت عنوان انقلاب سوم تبیین کردم. معتقدم باید انقلاب در همه ابعاد صورت گیرد.اعضای جلسه اعلام کردند که این حرف، خوب است و باید اجرا شود.من در انتخابات حضور یافتم تا انقلاب سوم را اجرایی کنم.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: ما ۵ نفر به عنوان آدم عاقل و بالغِ انقلابی باید با یکدیگر صحبت کنیم و براساس منطق به این نتیجه برسیم چطور جبهه انقلاب می تواند پیروز شود. این همان چیزی است که باید بر مدار آن حرکت کرد. زاکانی با اشاره به اینکه من نگفتم تا آخر در رقابت‌ها می مانم، اظهار داشت: ما تجربه تاریخی داریم، باید فرد اصلح انتخاب شود و براساس آن حرکت کنیم. من برای کسی تعیین تکلیف نکردم بلکه برای خودم تعیین تکلیف کردم. وی اظهار داشت : بنده ۱۵ روز از مجلس مرخصی گرفتم اما دوستانی که از نمایندگان مجلس در ستاد بنده حضور دارند در جلسات صحن علنی و کمیسیون ها حضور می یابند و کارهای ستاد را هم انجام می‌دهند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وظیفه من در مناظرات صیانت از چارچوب‌های انقلاب و امید زایی در کشور بود که به وظیفه خود عمل کردم، خیلی سخت بود که بتوانم این کار را انجام دهم. زاکانی گفت: در مناظره سوم در بدو ورود به نامزدها ۷ سوال دادند، پاسخ‌های نامزدها به ۷ سوال را بررسی کنید، ببینید کدام نامزد پاسخ دقیق تری داده است.

عبدالناصر همتی:
تنها برای ۴ سال می‌خواهم رئیس جمهور شوم

عبدالناصر همتی با بیان اینکه تنها برای چهار سال می‌خواهم رئیس جمهور شوم، گفت: تا به حال رؤسای جمهوری که بر سر کار آمده‌اند به خاطر محافظه‌کاری جهت رأی آوردن در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری خود کارهای اساسی برای اصلاح اقتصاد انجام نمی‌دهند، به همین دلیل تنها برای چهار سال می‌خواهم سر کار باشم تا در این مدت اقدامات اساسی اقتصادی را برای مردم انجام دهم. نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: مشکلی که در زمینه استان‌ها وجود دارد این است که یک راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها وجود ندارد. وی بیان کرد: هر کدام از استان‌ها ظرفیت‌های مختلفی دارند برای همین باید این کلکسیون مشکلات را که حاصل نگاه اداره متمرکز است باید از صحنه اقتصاد کشور حذف کنیم.
همتی با بیان اینکه وقتی تنها به تهران و چند شهر بزرگ متمرکز می‌شویم حاصل کار آن است بقیه نقاط به حاشیه تبدیل می‌شوند، گفت: این نگاه غلط باعث شده است تا روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شده و ساکنان آنها تبدیل به حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ شوند که این امر منجر به پیدایش مشکلات بسیاری می‌شود.


نامه سیدهادی خامنه ای به همتی و مهرعلیزاده:
با یکدیگر ائتلاف کنید

حجت الاسلام و المسلمین «سید هادی خامنه ای» در پیامی خطاب به دو نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری، خواستار ائتلاف این دو شد. به گزارش «انتخاب»؛ در این نامه آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
برادران ارجمند آقایان.
دکتر محسن مهرعلیزاده و دکتر عبدالناصر همتی
در روز‌هایی که پس از رد صلاحیت غیر قابل توجیه شماری از نامزد‌های شایسته انتخابات ریاست جمهوری، موجی از نگرانی و ناامیدی، بخش وسیعی از جامعه را در برگرفت؛ کوشش‌های شما در دفاع از جمهوریت و اصلاحات و تحول‌خواهی مردم ایران، تحسین برانگیز است.اکنون در تکمیل این فرآیند، به نمایندگی از سوی اقشار مختلف اجتماعی که همچنان چشم امید خود را به صندوق‌های رأی دوخته‌اند، از شما گرامیان تقاضا می‌کنم، با یکدیگر ائتلاف نموده و با اتحاد ستاد‌های انتخاباتی و حضور یکی از شما دو بزرگوار در صحنه رقابت، بذر امید را در دل هوادارن، بیش از پیش شکوفا کنید و بلوغ اصلاح‌طلبی را در ساحت خدمت به ایران و مردم عزیز به نمایش گذارید.
والسلام علیکم و رحمت الله
"سید هادی خامنه‌ای"

پیام انتخاباتی علی لاریجانی به مردم:
ان‌شالله ظفر در پیش است

علی لاریجانی در بیانیه ای با بیان اینکه «برخی رفتارهای نادرست داخلی و خارجی، مزاحمت‌هایی برای حرکت ملت ایجاد کرده؛ اما اراده شما بسیار قوی‌تر از آن‌هاست» از مردم خواست تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روز ملی سرنوشت بدل کنند. متن بیانیه لاریجانی بدین شرح است:
ملت سربلند ایران
«از شما حرکت، از خدا برکت»
بهتر آن است که در اقدام ملی انتخابات، یکسره با خدا معامله کنیم. یادمان باشد که چه خون های پاکی فدای انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی گردید. روح شهدای بزرگوار خود را شاد نماییم. به وصیت امام عظیم الشان عمل کنیم. به ندای رهبری معظم لبیک گوییم.
گرچه برخی رفتارهای نادرست داخلی و خارجی، مزاحمت هایی برای حرکت ملت ایجاد کرده؛ اما اراده شما بسیار قوی تر از آنهاست که امید است با مطالبات حق طلبانه عموم مردم شریف و قانون مداروعزم مسولین مربوطه روال های ناصحیحی که به اعتماد عمومی ضربه میزند اصلاح گردد و درنتیجه اقناع هرچه بیشتر مردم نسبت به عملکرد دستگاه ها فراهم آید تا بتوانیم با اتحاد و انسجام ملی برتمام دشواری های داخلی و خارجی فائق آییم. از فرصت باید بهره جست که امام علی (ع) فرمود: «فرصت ها مانند ابرزودگذراست؛ پس مغتنم شمارید فرصت های نیک را» و آگاهی، آزادگی، دین و مروت را در عزم راسخ خود در پای صندوق های رای نمایان کنید. آراء ملت نظیرآب دریا پشتیبان حرکت کشتی جامعه است وعدم حضور در انتخابات، کندی پیشرفت جامعه وحل مشکلات را باعث می گردد. ملت عزیز در مشکلات سخت تحریم، صبوری کردید؛ ان شالله ظفر در پیش است که «صبرو ظفردوستان قدیمند» روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روزملی سرنوشت بدل کنیم که خداوند فرمود: «ان الله لايغير مابقوم حتى يغيروا ما بانفسهم »
بنده خدا
علی لاریجانی

محسن رضایی از چک یارانه ۴۵۰ هزار تومانی رونمایی کرد

حق مردم در جیب مردم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از چک قطعی پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون ایرانی رونمایی کرد.محسن رضایی امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران ایرنا  از چک یارانه ۴۵۰ هزار تومانی با شعار «حق مردم در جیب مردم» رونمایی کرد و گفت: امروز چک یارانه را با خودم به خبرگزاری آورده‌ام تا آن را در خانواده ایرنا برای مردم رونمایی کنم. وی قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هفته جاری - ۲۸ خرداد- و تشکیل دولت، برنامه نظام جدید پرداخت یارانه و افزایش مبالغ آن را با جدیت اجرا کند. رضایی  افزود: ما در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی و در وهله دوم به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در هر ماه پرداخت خواهیم کرد. این یارانه دقیقا معادل همان یارانه ۴۵ هزار تومانی در روز نخست پرداخت آن (با ارزش برابری حدود ۲۰ دلار) است.  نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وقتی از یارانه بحث می‌کنیم از یک طرف مسئله نقدینگی و از آن طرف مسئله بورس را در یک برنامه جامع و گره خورده پیش می‌بریم.  رضایی گفت: اگر در شرایط کنونی برنامه‌ای برای هدایت نقدینگی کشور نداشته باشم و به سمت تولید نروم این یارانه به احتمال قوی تورم ایجاد می‌کند اما اگر برای کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید برنامه داشته باشم که دارم، این کار من هیچ تاثیری در گرانی و تورم ایجاد نمی‌کند. وی اظهار کرد: برنامه من یک برنامه جامع است و منابع این کار هم وجود دارد که اولین آن بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی است که با اصلاح مدیریت در کارخانجات فولاد  و سیمان و صرفه جویی بنزین گازوئیل و سوخت می‌توانیم به دست بیاوریم. دومین منبع هم این است که افرادی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه اضافه بر مصرف دارند.  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از دست ملت ایران بیرون می رود و باید آن را به مردم برگردانیم.

 

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
دولت هوشمند باید نقدینگی را به سمت شفافیت ببرد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی امروز (سه‌شنبه) خود گفت: بازار سرمایه یک بازار مالی شفاف است به خصوص اگر درست مدیریت بشود حزو بازارهایی است که می‌تواند حوزه تولید و اشتغال و کسب و کار را تامین و پشتیبانی بکند. از این نظر که تمام معاملات واضح است باز جزو بازارهایی است که کمترین بخش پنهان اقتصاد در آن شکل می‌گیرد که فساد آور است خود پنهانکاری در اقتصاد منجر به رانت و فساد می‌شود. وی افزود: یک دولت هوشمند باید کاری بکند که جریان مالی و نقدینگی در کشور حتی‌الامکان به سمت شفافیت پیش برود و باید کاری بکند که حتی‌الامکان به سمت تولید و سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال بود نه به سمت بازارهای موازی که جزو دلالی و سفته‌بازی محسوب‌شود. ما متاسفانه به دلیل تورم مزمنی که در کشور داریم و گاها حالت نوسانی شدید پیدا می‌کند تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور ما به صورت دراز مدت کاهش یافته است. قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: از یک طرف سرمایه‌گذاران نمی‌توانند پول را نگه دارند از یک طرف نمی‌توانند وارد سرمایه‌گذاری‌های بلند مد بشوند مثلا کارخانه یا کارگاه تولیدی راه بیندازیند. چون وقتی سرمایه‌گذاری بکنند متوسط برگشت سرمایه‌شان ده سال طول می‌کشد بنابراین تمایل پیدا می‌کنند به سمت بازارهای نقدشونده و دوما بتوانند منابع مالیشان را تبدیل به یک کالایی بکنند که آن کالا ارزشش با تورم رشد پیدا بکند و طبیعتا می روند سمت بازار سرمایه، طلا و مسکن.این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بازار سرمایه الان دو مشکل دارد یک مشکل  حاد دارد ما تشکیل پرونده دادیم در قوه قضائیه 130 میلیارد دلار باید برگردانند که این باید در راستای فعال کردن بازار سرمایه‌ باشد. بازار سرمایه ما کاملا دولتی است ما باید کاملا این بازار را مردمی کنیم.

سعید جلیلی:
طرح تحول سلامت پر از ایراد بود

سعید جلیلی امروز در دیدار  با کادر درمان بیمارستان دولتی هفتم تیر شهر ری، اظهار داشت: مسئله سلامت فقط وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند. اگر سایر بخش‌ها نظیر وزارت راه، وزارت صنعت، آموزش و پرورش،صداوسیما و سایر دستگاه ها به وظیفه خود در نظام سلامت به درستی عمل نکنند، بار نظام سلامت بر دوش کادر درمان سنگینی خواهد کرد. وی با اشاره به جلسات خود با مسئولان بخش بهداشت و درمان و سلامت در هشت سال گذشته، افزود: معتقدم که باید به بخش سلامت توجه ویژه‌ای شود.وی بیان کرد: دولت باید برای بهبود حوزه بهداشت برنامه داشته باشد و نباید فقط نگاهش این باشد که حداکثر بودجه این بخش را افزایش دهد. طرح شبکه بهداشت از طرح‌های موفق بعد از انقلاب بود که در بخش سلامت انجام شد و آثار بسیار خوبی داشت. جلیلی یادآور شد: ما جلسات زیادی برای بررسی طرح تحول سلامت برگزار کردیم و انصافاً این طرح پر از ایراد بود. اگر طرحی جامع و عادلانه نباشد و همه ابعاد را در نظر نگیرد، شاید فقط بخشی از نظام سلامت از آن راضی باشند. ما باید طرحی در این زمینه داشته باشیم که همه احساس رضایت کنند و این انگیزه را داشته باشند تا در آن مشارکت جدی و فعال کنند و خروجی آن هم ارتقای نظام سلامت باشد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بسیاری از امکانات رفاهی و سیاحتی داریم که در اختیار بخش‌های دولتی قرار دارد و باید توزیع عادلانه شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. حدود دو سوم امکانات اقامتگاهی بخش‌های دولتی در سال، بدون استفاده می‌ماند و صرفاً یک سوم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که کادر درمان بیمارستان دولتی ما از عدم دسترسی به این امکانات گلایه‌مند است.

سیدابراهیم رئیسی
تزریق‌ ۲۰۰ میلیون دلاری‌ به بازار سرمایه را پیگیری می‌ کنم
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی پس از شنیدن حرف‌های مالباختگان بورس تصریح کرد: متاسفانه کار اشکالاتی داشت که سهامداران به ویژه سهامداران خُرد را نگران کرده است. وی افزود: نباید مشکلات را پشت گوش انداخت بلکه باید در دل مشکلات رفت، راه‌حل‌ها را پیدا کرد و با کمک همه کسانی که می‌توانند نقش آفرین باشند، وضعیت را به سرعت اصلاح کرد. رئیسی متذکر شد: بازار بورس و مسائل آن مثل نرخ‌گذاری و دامنه نوسان را نمی‌توان دستوری اداره کرد بلکه باید سازوکارهایی برای آن ایجاد شود. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که تمام دنیا بورس دارد و مردم با بورس کار می کنند، مهم‌ترین عامل اعتماد مردم به بازار بورس را ثبات این بازار عنوان کرد. رئیسی افزود: الآن در کشور ما وضعیت بازار، تولید، خرید و فروش قابل پیش بینی نیست و حتی یک جنس معمولی را هم می خواهند بفروشند، می‌گویند بگذارید ببینیم هفته بعد چه می شود؟! وی با انتقاد از تغییرات مکرر قوانین و مقررات، تاکید کرد: ثبات در مقررات از شرایط مهم بازار سرمایه است تا سهام دار بتواند وضع بازار را پیش بینی کند.رئیسی در واکنش به گلایه‌های چند تن از مالباختگان بورس از عدم‌ اجرای مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تزریق ۲۰۰ میلیون دلاری به بازار بورس قول داد این موضوع را با جدیت پیگیری کند. وی در واکنش به سخن یکی از سهامداران که گفت با توجه به‌ رقابت انتخاباتی شما و آقای همتی تردید کردم از حرف‌هایم درباره عدم تزریق پول به بورس توسط بانک مرکزی برداشت سیاسی شود، گفت: «نه والله؛ رقیب من ناکارآمدی‌ست.» رئیسی در ادامه تصریح کرد: مبلغ مصوب در جلسه سران قوا باید زودتر به بازار سرمایه تزریق شود تا وضعیت بورس هر چه سریع‌تر سامان یابد. یکی از مالباختگان بورس در گفت‌وگو با رئیسی اعلام کرد: «بعد از خدا امید ما به شماست» که وی پاسخ داد: «امیدتان به خدا باشد و بنده هم ان‌شاءالله به عنوان خدمتگزار شما تلاشم را خواهم کرد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان