بازدید 7451
۲

جشنواره رکوردشکنی رونالدو در اولین بازی یورو ۲۰۲۰

کد خبر: ۱۰۵۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 16 June 2021

در نخستین بازی از گروه F یورو 2020، امشب (سه‌شنبه) تیم ملی پرتغال موفق شد میزبان خود مجارستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و اولین پیروزی خود را در گروه مرگ رقابت‌ها کسب کند.

کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتغالی‌‌ها در این بازی دو رکورد جدید به ثبت رساند. او که در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی و 2+90 دو گل آخر تیمش را به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی‌اش را به 106 مورد افزایش داد و حالا تنها سه گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد، علی دایی مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان به عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال در رده ملی برسد. دایی 109 گل زده دارد.

جشنواره رکوردشکنی رونالدو در اولین بازی یورو ۲۰۲۰

به جز این مورد، رونالدو سه رکورد هم به ثبت رساند. اولین رکورد او به دلیل حضورش در میدان رقم خورد چرا که کریس را به اولین بازیکنی تبدیل که در 5 دوره یورو شرکت کرده است. رکورد دوم رونالدو با گلزنی‌اش به ثبت رسید چرا که او را از میشل پلاتینی ستاره پیشین تیم ملی فرانسه جدا کرد و به تنهایی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ جام ملت‌های اروپا قرار داد. رونالدو با گل دوم، شمار گل‌های خود در یورو را به 11 افزایش داد تا دست نیافتنی‌تر شود.

سومین رکورد رونالدو به واسطه سن او به ثبت رسید. او با 36 سال و 103 روز سن، به مسن‌ترین بازیکن در تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شد که در یک بازی از این رقابت‌ها دو گل به ثمر رسانده است. رکورددار قبلی آندری شوچنکو ستاره سابق تیم ملی اوکراین با 36 سال و 256 روز سن بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دمش گرم
عزیزم..رکورد های سنی رونالدو و شوچنکو رو اشتباه زدی...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر