بازدید 5442

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک ـ سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰ 15 June 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک ـ سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

اعتراض‌ها و واکنش‌ها به عملکرد شورای نگهبان همچنان ادامه دارد:
روایت مصلحی و مسئله شورای نگهبان!

در حالی که در سه هفته اخیر و در پی رد صلاحیت برخی چهره‌های سیاسی اعتراض‌هایی به عملکرد شورای نگهبان صو.رت گرفته بود یک روایت عجیب از حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد این اعتراضات را وارد فاز جدیدی کرد. پیش از این چهره‌هایی چون علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری و مصطفی کواکبیان پیگیر اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص دلایل رد صلاحیت‌شان بودند. مکاتبات و نامه‌نگاری‌هایی که البته به جایی نرسید و دلیلی برای رد صلاحیت‌های یا عدم احراز صلاحیت‌ها منتشر نشد. اما عصر روز یکشنبه ویدئویی از حیدر مصلحی که این روزها کاندیدای انتخابت میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان است منتشر شد که تعجب همه را در پی داشت و واکنش‌های زیادی را هم برانگیخت. حیدر مصلحی در این ودئو می‌گوید: «بر اساس گزارشات ما از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می بود. یک عزیزی گفت مگر بچه حزب اللهی ها میگذارند این اتفاق بیفتد. وی افزود: جمع بندی من این بود باتوجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت بشوند و دلایل آن را هم نوشتم. فقه ها و حقوقدانان شورای نگهبان هرچقدر در ذهنشان گشتند که یک ان‌قلت در مجموعه من بیاورند نتوانستند. وزیر پیشین اطلاعات بیان کرد: یکی از حقوق دانان شورای نگهبان سوالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته اند که رد صلاحیت شوند ، گفتم من با شخص کاری ندارم ، من می گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد.» عباسعلی کدخدایی اولین چهره‌ای بود که به این اظهارات واکنش نشان داد. کدخدایی در حساب توئیتری‌اش نوشت: «آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی وی نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا براساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌شود.» نجات الله ابراهیمیان، سخنگوی سابق شورای نگهبان اما در واکنش به این اظهارات ان را قابل بررسی دانست. آقای ابراهیمی گفت: بنده در آن زمان عضو شورای نگهبان نبودم و اطلاعی از این موضوع ندارم.وی با اشاره به اظهارات وزیر اسبق اطلاعات گفت: آقای مصحلی می‌گویند که اینگونه بوده و باید در خصوص صحت این اظهارات از شورای نگهبان سئوال کرد.ابراهیمیان گفت: در زمان ما در جلسات رسمی شورای نگهبان چنین مواردی نبود و برخی از همکاران ما مثل آقای اسماعیلی و بنده قطعا راضی به چنین مصلحت سنجی‌هایی نبودیم و دوره ما حداقل در جلسات رسمی اطلاعی نداریم که چنین چیزی رخ داده باشد.وی ادامه داد: آیا یک عضوی در جلسات غیر رسمی و در روابط شخصی تحت تاثیر این گونه موارد قرار گرفته باشد بنده اطلاعی ندارم. سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: من نمی‌توانم شهادت بدهم که چنین اتفاقی افتاده است یا خیر، اما مسئله در خور بررسی است و باید با جدیت به این موضوع پرداخت.
اسحاق جهانیگری که در سال ۹۲ مسئولیت ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی را برعهده داشت هم در واکنش به این ادعا خواستار انتشار فیلم یا صوت جلسه رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی شد. او در حساب توئیتری‌اش نوشت: اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است، چه جریانی با چه رویکردی مصلحت نظام را در رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی که به شهادت تاریخ از استوانه‌های انقلاب و نظام بود، می‌داند؟= بر اساس چه گزارش‌ها و مستنداتی درباره مهم‌ترین مسائل کشور حتی در شورای نگهبان تصمیم سازی و تصیم گیری می‌شود؟ با اندیشه انقلاب، منطق جمهوریت و قانون اساسی میزان رای مردم و انتخاب مدیران توانمند حق آنان است، چه مصلحتی بالاتر از این برای ایران؟ حتی امنیت و اقتدار کشور هم با انتخابات حداکثری تامین می‌شود و هر تقصیر و قصوری در این مهم لطمه به کیان جمهوری اسلامی ایران است. از تاریخ پند بگیریم و نادیده گرفتن قانون و حقوق اساسی ملت را در قبال مصلحت سنجی‌های امنیتی و سلیقه‌های سیاسی تهدیدی برای جمهوریت، مردم سالاری، عدالت، آزادی و امنیت ملی بدانیم. به عنوان رئیس ستاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ٩٢، از شورای محترم نگهبان میخواهم که برای جبران حقوق پایمال شده و احترام به افکار عمومی به جای هرگونه پاسخگویی غیر موثر، اقدام به انتشار فیلم و صوت کامل آن جلسه مهم کند. محسن هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی هم که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شده بود در نامه‌ای به رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان انتقاد کرد و نوشت: «شرایط حساس این روزهای کشور، فرزند کوچک شما را بر آن داشت که دغدغه هایی را با حضرتعالی در میان بگذارد. ۴۲ سال قبل، جنابعالی به همراه آیات بهشتی، باهنر، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی، نامه ای سرشار از عشق و نگرانی به امام خمینی(ره) نوشتید که اگرچه واژه سلام را در بر نداشت، اما سرشار از آرزوی سلامتی و بی تابی برای امامتان بود و ۱۲ سال پیش نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی، نامه ای به شما نوشت که آنچنان مملو از عشق، برادری و خیرخواهی بود که روح آن سلام بر شما و انقلاب بود. امروز از آن جمع یاران، تنها شما مانده اید و البته تکیه گاه مردمی هستید که از آینده خویش نگرانند. مستحضرید که  آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عدم تاییدشان در شورای نگهبان فرمودند: «وزیر اطلاعات وقت به شورای نگهبان آمده و توضیحاتی درباره رشد آرایم در نظرسنجی‌ها داده و گفته اگر مرا را تأیید کنند، همه رشته‌های ده ساله پنبه خواهد شد.» سخنگوی شورای نگهبان این اظهارات را ساده انگارانه قلمداد و تکذیب نمود؛ اما اکنون وزیر وقت اطلاعات گفته است: «در شورای نگهبان گفتم: براساس گزارشات از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. جمع‌بندی من این بود که با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت شوند و دلایل آن را توضیح دادم.» حال این روزها در جریان عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری نیز که حضرتعالی فرمودید ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاههای مسئول شدید، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت. من نیز مانند تعدادی از بزرگواران برای آنکه در فضای انتخابات تاثیر منفی نگذارم، سکوت کردم؛ اما اکنون که این مسائل صراحتا درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح گردیده، از جنابعالی درخواست تظلم خواهی دارم.»

محمد جواد ظریف:
قهر با صندوق رأی قطعا راه‌ حل نیست

محمد جواد ظریف در ویدیویی که متن آن را نیز در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نوشت:  سلام
جمعه روزی است که از طریق صندوق‌ رای می‌توانیم دریچه‌های روشنایی و امید را برای آینده خود و فرزندانمان باز نگه داریم. کمبودها، کاستی‌ها و اشتباهات کم‌ نبوده و نیستند و من به سهم خود شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرده است. اما قهر با صندوق رأی قطعا راه‌حل نیست و اگر به مشکلات نیافزاید از آنها نخواهد کاست. ملت توسعه‌خواه ملتی است که هیچ فرصتی را — حتی ظاهرا کوچک — برای اصلاح و پیشرفت از دست نمی‌دهد. مردم ما مؤثرترین ضامن آزادی، امنیت، سربلندی و پیشرفت کشورند. مشارکت هوشمندانه و گسترده مردم — در داخل و خارج — در تعیین سرنوشت خود قدرت ملی را رقم می‌زند، منافع ملی را در سطح جهانی پاسداری می‌کند و پشتوانه اصلی برای تعامل سازنده بین‌المللی است. مشارکت مردم نه تنها لغو تحریم ها را تسریع می‌کند و بنیان جنگ اقتصادی علیه ملت دلاور ایران را درهم خواهد شکست، بلکه تحریم‌های آینده را نیز خنثی می‌کند. افزایش مشارکت به ناامیدی تندروهای بیرونی و درونی، صهیونیست ها و تروریست‌های اقتصادی — که با ایران‌هراسی و برجام‌ستیزی چشم طمع به شکست تعامل و افزایش تحریم‌ها دوخته‌اند — خواهد انجامید. مردم ایران همیشه «پدیده» بوده‌اند و «فرصت» آفریده‌اند. امیدوارم در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مردم فرصت تازه‌ای برای حرکت به سوی ایرانی آباد،‌ آزاد و توسعه‌یافته خلق کنند. دست در دست هم، ۲۸ خرداد را به جشنواره ملی امید برای همه ایرانیان تبدیل کنیم.

دعوت بهزاد نبوی از مردم برای شرکت در انتخابات
هرجا مردم نبودند شکست خوردیم

رئیس جبهۀ اصلاحات ایران از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کرد. بهزاد نبوی در ویدیویی به مناسبت برگزاری انتخابات خطاب به مردم اظهار کرد: ممکن است کاندیدهای قوی تر ما را ردصلاحیت کرده باشند اما به اندازه کافی در شوراها کاندید داریم. وی افزود: در هر انتخاباتی که مردم حضور پیدا نکرده‌اند، هم شکست خورده‌ایم و الان هم اگر مردم حضور پیدا نکنند، شکست خواهیم خورد. ما برای نجات ایران می گوییم که در انتخابات شرکت کنید تا کشور دچار سرنوشتی نشود که هیچ کدام راه برگشت نداشته باشیم و افسوس بخوریم وقتی فرصت داشتیم، جلو خطر را نگرفتیم.  این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد:  اگر مردم در صحنه آمدند، هم در انتخابات شورا برنده‌ایم و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و مانع تحقق سناریوی طراحی‌شده خواهیم شد.تقاضای من این است تا جایی که می توانیم مردم را پای صندوق بیاوریم . مردم به هر که می خواهند رای بدهند اما پای صندوق بیایند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:
آمده ام حرف کولبران را بشنوم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به استان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز افتخار پیدا کردیم که به استان کرمانشاه بیاییم و در این سفر به شهر مرزی جوانرود خواهیم رفت. وی کرمانشاه را استان غیورمردان، ورزشکاران و دلاوران مردان دوران جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: این استان یک استان آسیب دیده و توسعه نیافته است که نرخ بیکاری در آن بسیار بالاست. ما روز گذشته در سیستان و بلوچستان بودیم و امروز به استان کرمانشاه آمده‌ایم به خاطر اینکه این استان‌ها، استان‌هایی هستند که کمتر مورد توجه بوده‌اند و نیاز به برنامه ریزی برای رشد بیشتر در این استان‌ها وجود دارد و این اقدام ما توجه دولت سلام به این مسئله مهم را نشان می‌دهد. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در گام دوم انقلاب، عدم توازن و تبعیضی که بین مناطق مختلف کشور است مورد توجه دولت سلام قرار دارد و ما به دنبال آن هستیم که این تبعیض‌ها را برطرف کنیم. قاضی زاده هاشمی حضور در جمع مردم شهر جوانرود و کوله بران را از برنامه‌های خود در سفر به استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: می خواهم حرف کوله بران را بشنوم؛ همانطور که در نظرسنجی و مناظره ها مشاهده کردید به دور از سیاسی کاری و شعارزدگی برنامه هایم را اعلام کردم و الان هم فارغ از جدل های پوچ سیاسی می خوام درد آن قشری را بشنوم که صدای فریادشان را کسی نشنیده است؛ زیرا به نظر من درد کولبران در دعوای سیاسیون گم شده است. وی در مورد دیدار مردمی نیز تصریح کرد: برای اینکه مردم به زحمت نیافتند و به دلیل مسائل پیش آمده در شرایط شیوع کرونا از میتینگ و همایش سعی کرده‌ایم که پرهیز کنیم و بیشتر هدفمان این است که توجه دولت اسلام را به مراکز پیرامونی و دور از نظر نشان دهیم و آمده‌ایم که بگوییم مراکزی که کمتر به آنها توجه شده را باید با قدرت بسازیم.

زاکانی در دانشگاه امیرکبیر:
ما نمی خواهیم کشور را کاریکاتوری اداره کنیم

علیرضا زاکانی در نشستی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دانشجویان اظهار کرد: در مناظرات عملا چهره واقعی برنامه‌ها و کارکردها به نمایش گذاشته شد، البته برخی برای دعوا و مجادله آمده بودند به همین دلیل معتقد هستم که مناظرات از برنامه‌ای برای بیان نظرات کارشناسی به اعلام مواضع پوپولیستی تنزل یافت که برای خودمان هم آزاردهنده بود. وی با بیان این‌که دو رقیب داخلی و خارجی داریم گفت: در حال حاضر شرایط جهان و منطقه به شدت در آستانه تغییر است هیچ وقت بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون شرایط به این اندازه آماده نظم یافتگی نوین نبود و هیچ گاه منطقه ما تا این حد مستعد حاکمیت ملت‌ها نبود، یعنی یک پیچ تاریخی را پشت سر می‌گذارید که دقت در آن بسیار مهم است. این نماینده مجلس شورای اسلامی نقش ایران در شکل گیری نظام نوین در عرصه‌ی جهانی و یک ساخت جدید در منطقه را بسیار بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: ما با رقیبت خارجی‌مان در بعد عملی و نظری اختلافات جدی داریم مبانی نظری آنها را قبول نداریم که معتقد به اومانیسم هستند و سود حداکثری را در جامعه پیگیری کرده و انسان را موجودی لذت‌جو می‌داند حال این‌که انقلاب اسلامی معتقد است که انسان خلیفه خداست و طبیعت در دست ما امانت بوده و باید جامعه را به سمت جامعه مهدوی سوق دهیم انسان یک عنصر لذت‌جو نیست و کمال‌طلب است.وی ادامه داد: ما باید الگویی به جهانیان ارائه دهیم اما ایران امروز الگوی مطابق با انقلاب اسلامی نیست ما آزادی داریم اما محدود است و حق اعتراض و نظارت مسئولان نهادینه نشده استقلال در بعد سیاسی داریم و در ابعاد فرهنگی و اقتصادی وابستگی است که باید شکسته شود. بی‌کفایتی مسئولان، عدم شایسته سالاری و موارد این چنینی باعث شده عدالت را هم به درستی پیاده نکنیم، لذا ما جامعه‌ای می‌خواهیم که کاریکاتوریست نباشد جامعه ما کاریکاتوریست نباید پای کسی برای مطالبه حق‌اش مقابل مسئولی بلرزد مردم باید حق خود را بگیرند تا کسی نتواند در جامعه گردنکشی کند.

محسن رضایی:


همه با هم زیر میز بزنیم

محسن رضایی در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: حرف حساب دو کلمه است: حکمرانی صالح و جامعه ثروتمند. اولی با اصلاح از درون قدرت محقق می‌شود و دومی با معماری نوین اقتصادی‌. همه با هم زیر میز بزنیم و فکری به حال آینده‌ای کنیم که می‌تواند سخت‌تر از امروز باشد.

عبدالناصر همتی:
سیاسی‌ها کنار بنشینند و بگذارند اقتصاد دست ما باشد

عبدالناصر همتی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که رشد اقتصادی کشور حدود نیم درصد است و این مساله نشان‌دهنده آن است که بینش اقتصادی در کشور حاکم نبوده است، گفت: همیشه سیاسیون وارد صحنه شده‌اند اما اکنون اجازه دهند فردی اقتصادی وارد صحنه شود و سیاسی‌ها کنار بنشینند و اجازه دهند امور اقتصاد دست ما باشد. عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی آنلاین با مردم خوزستان اظهار کرد: من سال‌های زیادی در زمان جنگ و زمانی که مسئول تبلیغات جنگ در صدا و سیما بودم، در خوزستان و در مناطق جنگی زندگی کردم و لذت می‌برم وقتی که به خوزستان می‌آیم و با خوزستانی‌ها دیدار می‌کنم. وی افزود: من اکنون در یک موقعیت خطیر وارد صحنه انتخابات شده‌ام و کار سختی را انتخاب کرده‌ام و در مقابل پنج نفر در صحنه انتخابات در حال رقابت هستم. این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به دلیل شرایط شیوع کرونا نتوانستم خدمت مردم خوزستان برسم و نتوانستم با مردم دیدار داشته باشم. شرایط اقتصادی کشور و موقعیت اجتماعی کشور به شکلی است که باید حرکت و اصلاح جدی در ساختار اقتصادی و مسائل کشور داشته باشیم. همتی با بیان اینکه روزها روزهای حساسی است و بخش زیادی از مردم هنوز با صندوق رای قهر هستند، ادامه داد: من در مقابل خود، رقیبم را قهر مردم می‌دانم و اگر مردم قهر خود را بشکنند، من رقیبی نخواهم داشت. وی افزود: در کشور در حال از دست دادن زمان هستیم و فرصت برای توسعه، در حال گذر است. به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، فشار حداکثری، کاهش درآمدهای کشور و اختلال در مبادلات بانکی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌ایم. البته خدا را شکر توانستیم این پیچ مشکلات را رد کنیم و توطئه آن‌هایی که به دنبال از بین بردن نظام ایران بودند، با همت عزیزان در کشور، تلاش مسئولان اقتصادی کشور و شخص بنده در بانک مرکزی، خنثی شد و امیدواریم بتوانیم فصل جدیدی در کشور داشته باشیم.

سیدابراهیم‌رئیسی:
برای حل مشکل مسکن برنامه داریم

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم‌رئیسی در گفتگوی زنده با خبر ۲۰:۳۰ در پاسخ به سوالی درباره اینکه  برنامه شما برای مسکن زوج‌های جوان چیست؟ گفت: دغدغه مسکن بسیار گسترده است و مردم عزیز را نگران کرده است به نحوی که  امروز خانه‌دار شدن برای مردم به یک رویا تبدیل شده است. در شهرهای بزرگ مستاجر شدن هم تبدیل به آرزو شده است. این مساله قابل حل است.  وی افزود: مردم در شهرها ۵۰٪ هزینه زندگی را به مسکن اختصاص می‌دهند. مسکن سازی گسترده راه حل پاسخ به این مشکل است. رییسی تصریح کرد: ما هر سال باید ۱ میلیون مسکن می ساختیم ولی نشد و تنها بین ۲۷۰  تا ۳۰۰ هزار مسکن ساخته شده است و ۷۰۰ هزار تا عقب هستیم و این عقب ماندگی باید جبران شود.  وی ادامه داد: در سراسر کشور زمین‌هایی وجود دارد که به شکل رایگان یا با تسهیلات می‌توان در اختیار مردم قرار داد. رییسی در پایان گفت: برای حل مشکل مسکن برنامه داریم و از روز اول دولت مسئله مسکن را کلید خواهیم زد.  مسکن علاوه بر این، تولید و اشتغال را به عنوان صنعت پیشران افزایش خواهد داد. رفع مشکل مسکن، هم به رفع اشتغال و هم به تسهیل ازدواج کمک خواهد کرد.  حتما کارهای قبلی مانند مسکن مهر  باید تکمیل شود و یک کار جدید نیز آغاز خواهد شد.

سعید جلیلی:
رقیب روحانی بودم اما سعی کردم به دولت او کمک کنم
سعید جلیلی امروز  در جمع تاکسی‌رانان ترمینال غرب تهران اظهار کرد: من چندین سال از همین ترمینال با تاکسی به محل زندگی خود در کرج می‌رفتم و با مشکلات شما تاکسی‌ران‌ها آشنا هستم. برادری که از سنقر همدان آمده است و می‌گوید من دامداری را رها کردم و به تهران آمدم برای کار، به ایشان می‌گویم اگر روستای شما در وضعیت مطلوب قرار داشت، آیا به تهران می‌آمدید؟ وی ادامه داد: برادر دیگری می‌گوید دانشجوی دکتری عمران است و در بخش اداری ترمینال مشغول است. اگر زمینه اشتغال شما در حوزه تحصیلی خودت فراهم میشد، کار غیرتخصصی می‌کردید؟ این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در این هشت سال به هر دلیلی که قطعا غیرموجه است، بیمه رانندگان تاکسی دچار مشکل شده است. خدای ناکرده اگر حادثه یا کسالتی برای راننده تاکسی پیش بیاید، وضعیت درآمدی او دچار مشکل می‌شود. ما طرحی داریم که کارت اعتباری با مبلغ مشخص در اختیار رانندگان تاکسی و مشاغلی که روزمزد هستند قرار بگیرد تا در شرایط ضرور، معیشت‌ روزمره آنها دچار مشکل جدی نشود. وی در  پاسخ به انتقادهای  یک کارگر قراردادی تصریح کرد: قراردادهای کوتاه‌مدت در کارهایی که مقطعی نیستند، خلاف قانون اساسی است. جلو آن دسته از این قراردادها که خلاف امنیت شغلی است، را می‌گیریم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: من با هر صنفی دیدار داشتم به آنها گفتم که خودتان پای کار بیایید و مشکلات‌تان را پیگیری کنید؛ از طریق اتحادیه‌ها و اصناف باید حقوق خود را پیگیری کنید و راهکارهای پیشنهادی‌تان از دولت مطالبه کنید. اگر این کار را بکنید و معطل فلان مدیر دولتی نمانید، بسیاری از مشکلات را با دست خودتان حل خواهید کرد. جلیلی در پایان گفت: من در هشت سال گذشته مسئولیت اجرایی نداشتم اما در جای جای کشور حضور پیدا کردم و با اقشار و اصناف مختلف دیدار کردم و سخن آنها را شنیدم. من رقیب آقای روحانی بودم اما سعی کردم هرچه از دستم برمی‌آید به همین دولت آقای روحانی کمک کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار