بازدید 7301

تسلط طالبان بر مناطق جدید افغانستان

منابع افغان اعلام کردند، طالبان به توسعه محدوده مناطق تحت کنترل خود ادامه می‌دهد و تسلط خود را بر دو منطقه در ولایت‌های بلخ و غور مستحکم کرده است. همچنین گروه طالبان پس از به دست گرفتن شماری از شهرستان‌ها در بیانیه‌ای به جنگجویانش هشدار داده از ساختمان‌ها، تجهیزات اداری و آموزشی و سایر موارد حفاظت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 12 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه طلوع نیوز، دو منبع در غور بعد از درگیری‌های شدید با نیرو‌های دولتی بر تسلط طالبان بر منطقه تولاک تاکید کردند.

سلمان یوسفی، فرمانده منطقه تولاک به کشته شدن ۲۰ نیروی امنیتی افغان، زخمی شدن ۲۰ تن و اسارت ۱۰ نیروی امنیتی به دست نیرو‌های طالبان اذعان کرد.

یوسفی به صورت مستقیم به سقوط تولاک به دست طالبان اشاره نکرد، اما انتقاداتی از دولت کرد و عدم توجه مسؤولان به موضوع کمک رسانی به نیرو‌های امنیتی در میدان را محکوم کرد.

در این راستا طالبان صبح امروز، شنبه بر تسلط خود بر منطقه زاری در ولایت بلخ تاکید کرد، این بعد از تاکید وزارت دفاع افغانستان بر انتقال موسسات مدنی و نظامی از منطقه مذکور به مکانی دیگر به دلیل دشواری دسترسی بود که مانع از امدادرسانی نیرو‌های امنیتی در آنجا می‌شود.

طلوع نیوز به نقل از منابع و مسؤولان تاکید کرد، طالبان به طور اجمالی در دو ماه گذشته بر ۱۷ منطقه مسلط شده و دو مورد از این مناطق روز پنج‌شنبه به دست نیرو‌های مسلح سقوط کرد.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون آموزش و پرورش طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفت که این گروه تعهد به گسترش آموزش و پرورش در کشور دارد و مقامات آموزش و پرورش را در سطح ولایات و شهرستان‌های سراسر کشور تعیین و موظف کرده است.

آن‌ها افزودند: "سلسله فتوحات در اکثر ولایت‌های کشور سرعت یافته و تمام ارگان‌های "امارت اسلامی" در مناطق فتح شده به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند".

در بیانیه این گروه آمده است: مسؤولان، اساتید، معلمان، محصلین و منسوبین کلیه مدارس و سایر ادارات آموزشی مناطق تازه به دست آمده باید فعالیت‌های آموزشی خود را بدون هیچ گونه تاخیر و مانعی ادامه دهند. "

در ادامه این بیانیه آمده است: "تمام مقامات محترم و مجاهدان بزرگوار باید امنیت مسؤولان، منسوبین و محصلان مدارس، مکاتب و کلیه ادارات آموزشی در مناطق به تصرف درآمده را حفظ کنند و به هیچ کس اجازه ندهند که ساختمان‌ها، وسایل اداری و آموزشی و سایر موارد مربوطه را متضرر سازند. "

این گروه از مردم خواسته که هیچ نوع نگرانی نداشته باشند.

این رویداد‌ها در خصوص نگرانی فزاینده نسبت به وضعیت امنیتی افغانستان در سایه خروج نیرو‌های ناتو از کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل