بازدید 44403
۱

آمریکا امارات را تهدید کرد

به گفته منابع آگاه، دولت بایدن امارات را برای حذف شرکت فناوری چینی هوآوی از شبکه ارتباطات مخابراتی خود و برداشتن گام‌های دیگر برای دور شدن از چین تحت فشار قرار داده و احتمال در خطر قرار گرفتن معامله ۲۳ میلیارد دلاری فروش جنگنده‌های اف-۳۵ و پهپادهای آمریکایی به این کشور عربی را مطرح کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 11 June 2021

به گزارش تابناک، شبکه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از سه منبع مطلع از گفت‌وگوهای خصوصی که به شرط ناشناس ماندن حاضر به گفت‌وگو شدند، گزارش داد ایالات متحده از امارات عربی متحده خواسته تجهیزات هوآوی را از شبکه‌های خود ظرف چهار سال آینده قبل از زمان مقرر برای دریافت اف-۳۵ در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ حذف کند، اما مقامات اماراتی در پاسخ گفته‌اند که به زمان بیشتر و گزینه‌ای مقرون به صرفه برای جایگزینی نیاز دارند.

طبق این گزارش، در مذاکرات، امکان استفاده امارات از تجهیزات جایگزین شرکت‌های «سامسونگ»، «اریکسون»، «اِی‌بی» یا «نوکیا» مطرح شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، اختلافات درباره استفاده امارات از هوآوی از زمان دولت ترامپ وجود داشته که در آن زمان مقام‌های آمریکایی به شکلی ناموفق تلاش کردند مقام‌های اماراتی را متقاعد کنند که تلاش برای روابط اقتصادی و نظامی قوی‌تر با چین را تغییر دهد.

چند فرد آگاه با وضعیت در آن دوره گفتند که مقام‌های دولت ترامپ در ابتدا اماراتی‌ها را به جایگزین کردن هوآوی و جلوگیری از هر گونه طرح چین برای پایگاه‌هایی در منطقه متقاعد کردند اما اماراتی‌ها بر زبان مبهم‌تر در توافقی که در ساعات پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ منعقد شد، اصرار کردند.

طبق این گزارش، جو بایدن هنگام ورود به کاخ سفید دستور بررسی معامله فروش اف-۳۵ به امارات را اعلام کرد. این معامله در حال حاضر در جریان است اما افراد آشنا به موضوع می‌گویند که اختلافات بر سر آنچه آمریکا و امارات روی آن توفق کردند، یعنی مسئله هوآوی و سایر نگرانی‌ها درباره فناوری چین، به حدی جدی است که هنوز هیچ ضمانتی وجود ندارد که اماراتی‌ها این جنگنده‌های پیشرفته ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را دریافت کنند.

وضعیتی که نشان می‌دهد دولت بایدن تلاش دولت ترامپ برای تحت فشار قرار دادن متحدان به منظور منع هوآوی، بزرگترین شرکت فناوری چین از سیستم‌های ۵G را با این استدلال که این تجهیزات می‌تواند برای جاسوسی به نفع دولت چین مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه خواهد داد. ادعایی که چین رد کرده است.

به نوشته بلومبرگ، مقام‌های آمریکایی از اظهارنظر علنی درباره این گزارش خودداری کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آخی مورچه چیه که کله پاچه اش باشد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی