بازدید 47426
۳

سکه و طلا ارزان شد

طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، دریک هفته اخیر با توجه به نوسانات محدود قیمت اونس جهانی و نرخ ارز در داخل و بیشتر تحت تاثیر کاهش طبیعی تقاضا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 11 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، قیمت اونس جهانی مثبت و منفی دلار در نوسان بوده است و از ۱۸۹۴ دلار تا ۱۸۸۴ دلار نوسان داشته است. به نوعی در بازارهای جهانی برخلاف‌های گذشته که نوسان زیادی داشت، در هفته‌ای که گذشت ثبات نسبی قیمت اونس طلا وجود داشته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات نرخ ارز در این هفته به عنوان عامل تاثیرگذار داخلی بر قیمت‌ سکه و طلا نیز گفت: نرخ ارز هم در داخل نوسان ۱۰۰ تومانی داشته و هر دلار آمریکا از ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان تا ۲۴ هزار و ۵۰ تومان در نوسان بوده است. طبیعتا این دو عامل تاثیر چندانی در قیمت‌ها نداشته است اما در این هفته، شاهد اتفاقی جالب که هر چهار سال یکبار می‌افتد، بوده‌ایم.

وی افزود: باتوجه اینکه نگاه مردم به انتخابات است تا ببینند پیروز انتخابات کدام نامزد خواهد بود و سمت و سوی اقتصاد کشور به کدام جهت خواهد بود، دادوستدها به شدت کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین در این هفته به دنبال کاهش تقاضا و دادوستدها، قیمت سکه و طلا با روند کاهشی همراه شد. این نگاه که تقاضاها منتظر نتیجه انتخابات باشد، همیشه وجود داشته است. در مجموع بازار، بازاری آرام بوده و پیش‌بینی می‌شود که هفته پیش‌رو نیز بازار به همین شکل پیش رود تا انتخابات برگزار و نتیجه آن مشخص شود.

این مقام صنفی ضمن اشاره به اینکه در طی این هفته، به سبب تقاضاهای محدود، حباب سکه تمام تغییر نکرده اما حباب نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی کاهش حباب داشته، تاکید کرد: کاهش قیمت قطعات کوچک‌تر سکه (نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی) ناشی از کاهش حباب آن‌ها بوده است که به سبب همان کاهش تقاضاها بوده است.

کاهش ۱۵۰ هزار تومانی همه قطعات سکه، جز سکه‌های یک گرمی
کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در طول هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی، گفت: در بازار این هفته، سکه تمام طرح جدید و طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه هریک ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته‌اند. بدین تربیت در آخرین معاملات پایان هفته هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده‌اند. حباب سکه نیز در بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم و ربع سکه نیز همانطور که اشاره شد با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی در پایان هفته به پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارند. سکه‌های یک گرمی نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت در طول این هفته همراه شده و به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی اعلام کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این مدت بین پنج تا ۱۵ هزار تومان ارزان شده و یک میلیون و ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین قیمت شده است. هر مثقال طلا آب شده نیز چهار میلیون و ۶۵۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. آخرین نرخی ثبت شده برای هر اونس جهانی همانطور که اشاره شد با ۱۰ دلار کاهش به نسبت ابتدای هفته به ۱۸۸۴ دلار رسیده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
میشه یه هفته این آقای محمد کشتی آرای زبون به دهن بگیره . طلا خودش میزون میشه.
واقعا خجالت آوره... قیمتها میلیونی افزایش پیدا می کنه بعد 100 تومان کم می شه می گن ارزان شد!!! نمی دونم ملت را چی فرض کردین که از این کلمه استفاده می کنید... بابا ارزانیییییی مررررد... فهمیدید
خیلی وقته ارزان شده. شما حالا فهمیدین؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی