بازدید 11991
۲

طرح یک موضوع به بهانه سرقت از منزل سلبریتی!

من به این بازیگر کشورمان پیشنهاد می‌دهم حالا که مردم را در جریان سرقت از خانه شان قرار داده، موارد ایمنی و ضعف های ایمنی خانه را نیز بیان کند!
کد خبر: ۱۰۵۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 09 June 2021

به گزارش «تابناک»، کاوه معین‌فر در مطلبی با اشاره به سرقت از منزل آزیتا ترکاشوند، بازیگر در عصر ایران نوشت: چند روز قبل خانه آزیتا ترکاشوند (بازیگر) مورد سرقت قرار گرفت و او همراه با عکسی در صفحه اینستاگرام خود، خبر این سرقت را منتشر کرده و نوشت: «مگه داریم انقدر راحت وارد خونه مردم بشن و دزدی بکنن برن. اگه من دیشب منزل بودم واقعا چه بلایی سرم میومد؟ کی پاسخگو بود.»

این قضیه با واکنش پلیس همراه شد و سرهنگ موقوفه‌ای (رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ) در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه خانه این خانم بازیگر، کمترین تجهیزات و امکانات تامین امنیت را نداشت، پنجره‌ها در طبقه اول بدون حفاظ بوده و ساختار ومعماری بالکن نیز به گونه‌ای بود که عملا تبدیل به یک پلکان برای سارقان شده بود.»

[...] من به این بازیگر کشورمان پیشنهاد می‌دهم حالا که مردم را در جریان سرقت از خانه شان قرار داده، موارد ایمنی و ضعف های ایمنی خانه را نیز بیان کند تا شاید مردم با کمک از این موارد توجه بیشتری به ایمنی منازلشان داشته باشند»

با توجه به نکته آخری که رئیس پلیس در خصوص توجه به نکات ایمنی از طریق هنرمندان یا سلبریتی‌ها گفته است، واقعیت این است که در عصر حاضر به دلیل انفجار ارتباطات و نقش موثر شبکه‌های اجتماعی هر شخصی صاحب یک تریبون شده است و افراد معروف یا شناخته شده قطعا صدایشان در این تریبون بسیار خوب انعکاس پیدا کرده و شنیده خواهد شد، آنها می‌توانند از پلتفرم‌هایی که در اختیار دارند استفاده بسیار درست و مفید کنند.

تعداد زیادی از سینماگران جهانی مشهور از جمله آنجلینا جولی و جورج کلونی اصلاً عضو شبکه های اجتماعی نیستند و بخش دیگری هم هستند که در صفحات‌شان به دغدغه‌ها و مسایلی می‌پردازند که برایشان بسیار مهم است و دامنه اهمیت آن از یک شخص فراتر رفته و نسل بشر یا کره زمین را شامل می‌شود.

برای مثال اگر به صفحه اینستاگرام لئوناردو دی‌کاپریو مراجعه کنید بسیار معدود می توانید تصاویر خودش را پیدا کنید و اغلب مطالبی که منتشر کرده مربوط به محیط زیست و لزوم رسیدگی به آن است.

آیا دی‌کاپریو به مهمانی نمی‌رود؟ به جاهای مختلف دنیا سفر نمی کند؟ سر صحنه فیلم هایش با کارگردان، هنرپیشه های معروف هالیوود و ... سلفی نمی گیرد؟ واضح است که او هم تمام این کارها را انجام می دهد ولی آنرا حریم شخصی خودش می‌داند و به هر دلیلی از انتشار آنها خودداری می‌کند.

در عوض صفحه اینستاگرامش با بیش از 48 میلیون فالوئر از سراسر جهان را به امکانی تبدیل کرده است تا تبلیغ کند که شرایط زیست بهتری برای خودمان و نسل های بعدی رقم بزنیم.

یا در ایران هدیه تهرانی هم صفحه اینستاگرامش را به فعالیت‌های محیط زیستی اختصاص داده است و از حفاظت از محیط زیست تا جلوگیری از انقراض یوز ایرانی در آن مطالب زیادی به اشتراک گذاشته است.

تعهد اجتماعی مهمترین تعهد انسان در زندگی جمعی است. چون اگر تعهد اجتماعی نباشد هر شخصی که چشم ناظر قانون یا جامعه را دور دید به خود اجازه می دهد هر کاری دلش خواست با جامعه‌اش انجام دهد.

ضمن همدردی با خانم ترکاشوند و ابراز تاسف از بابت اتفاق رخ داده، و تاکید بر وظیفه پلیس ونهادهای مربوطه برای برقراری امنیت در سطح جامعه، چه نیک است که افراد سلبریتی یا معروف جامعه لابلای عکس‌های یادگاری ، سرصحنه فیلمبرداری ، مدلینگ و ... از این صفحه شبکه اجتماعی خود برای ارتقا آگاهی و سطح سلامت فرهنگی، روانی، اجتماعی جامعه استفاده کنند.

البته نه فقط موقعی که خود متضرر شده‌ایم بلکه در هر زمانی که ضرورت آنرا به عنوان یک تعهد اجتماعی احساس کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
شما سخت نگیر ، این روشیه که سلبریتی ها استفاده می کنند تا فشار به پلیس زیاد شه و زودتر دزد رو بگیرند تا شاید بخشی از اموالشون برگرده.

ضمنا یک زندگی راحت حق همه است ، ما نمی تونیم تمام وقت از ترس یک دزد زندگی کنیم ، ما مامور پلیس و امنیت و جاسوس در حال ماموریت نیستیم ! یعنی چی مثلا تو خیابون موبایل حرف نزنید که موتوری گوشیتون رو نزنه !
همه خونه ها گاوصندوق داشته باشند ؟
این دزد ها که در ضدسرقت رو هم باز می کنن ...
من کاری به این خانم یا غیره ندارم
اما تو جاهایی که میگن امنیت هست مثل امارات
عربستان
کویت
کانادا
آلمان
نروژ
فنلاند
و غیره مردم در خونه را قفل هم نمیکنند
اینجا فقط شعار امنیت هست
دانشمند که ترور میشه
کارخانه و پالایشگاه که میسوزه
سایت هسته ای منفجر میشه
دزدی و چاقوکشی و زورکیری بیداد میکنه
بعد میگیم امنیت ما در دنیا زبانزده
داداش شما احتمالا فقط سوریه و عراق را دیدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل