بازدید 5605
۲

اولین داروی آلزایمر در آمریکا تایید شد

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد داروی آدوکانوماب، پلاک های آمیلوئید بتا را در مغز کاهش می دهد. تنظیم کنندگان مقررات دارویی در ایالات متحده پس از حدود ۲۰ سال اولین داروی جدید بیماری آلزایمر را تایید کردند.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 08 June 2021

به گزارش تابناک، شفاآنلاین نوشت: کارشناسان سلامت در انگلیس می‌گویند که اولین داروی بیماری آلزایمر پس از حدود ۲۰ سال توسط تنظیم کنندگان مقررات دارویی در ایالات متحده تایید شد که با این اقدام شرایط برای مصرف آن در انگلیس نیز فراهم می شود.

این دارو که با نام آدوکانوماب (Aducanumab) شناخته می‌شود به جای علایم آلزایمر، علت اصلی این بیماری را که شایع‌ترین شکل زوال عقل است، هدف قرار می دهد.

هرچند برخی از محققان در مورد تاثیر بالقوه آن اختلاف نظر دارند زیرا در مورد نتایج بدست آمده در آزمایشات مطمئن نیستند.

با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است: شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد داروی آدوکانوماب، پلاک های آمیلوئید بتا را در مغز کاهش می دهد و این مزایای قابل توجهی برای بیماران خواهد داشت.

در ماه مارس ۲۰۱۹ آزمایشات بین المللی داروی آدوکانوماب که روی حدود ۳۰۰۰ بیمار در حال انجام بود، متوقف شد زیرا بررسی ها نشان داد که این دارو در کُند کردن روند تحلیل و ضعفِ حافظه و مشکلات تفکر، بهتر از داروهای دیگر عمل نمی‌کند.

اما اواخر همان سال یک شرکت آمریکایی دیگر موسوم به Biogen داده های بیشتری را تحلیل کرد و نتیجه گرفت که این دارو تا زمانیکه در دوزهای بالاتر تجویز شود، موثر است. بنابر اعلام این شرکت، این دارو به طور قابل توجهی سرعت تحلیل رفتنِ توانایی شناختی را کاهش می دهد.

داروی آدوکانوماب، آمیلوئید را هدف قرار می‌دهد. پروتئینی که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر توده های غیرطبیعی ایجاد می‌کند که می توانند به سلولها آسیب برسانند و زوال عقل را تحریک کنند و این عوارض شامل مواردی چون مشکلات حافظه و تفکر، مشکل در برقراری ارتباط و گیجی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
احسنت
انشاالله خداوند عظمت امریکا و امریکایی ها رو هر روز بیشتر و بیشتر کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان