بازدید 49326
۱

معدل لازم برای بورسیه کانادا چقدر است؟

به طور تقریبی، هزینه تحصیل سالانه هر دانشجو در کشور کانادا بین 15 تا 25 هزار دلار است که شامل دو ترم تحصیلی می شود .
کد خبر: ۱۰۵۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 07 June 2021

معدل لازم برای بورسیه کانادا چقدر است؟

بورسیه، فاند تحصیلی و یا اسکالرشیپ کانادا یک مزیت و کمک هزینه تحصیلی است که به دانشجویان بین المللی اجازه تحصیل کم هزینه و رایگان را در کشور کانادا می دهد.

به طور تقریبی، هزینه تحصیل سالانه هر دانشجو در کشور کانادا بین 15 تا 25 هزار دلار است که شامل دو ترم تحصیلی می شود، این بدین معنی است که برای گذراندن یک دوره کارشناسی ارشد دو ساله در کانادا، چیزی بین 30 تا 50 هزار دلار برای شهریه دانشگاه و مبلغی در حدود 20 تا 25 هزار دلار برای هزینه های دو سال زندگی در کانادا مورد نیاز شما خواهد بود.

اشاره به هزینه های تحصیل در کانادا و پذیرش تحصیلی کانادا به این دلیل است که بفهمید در حالت عادی تحصیل رایگان حتی برای شهروندان کانادایی هم ممکن نبوده ونباید توقع برخورداری از این مزایای ویژه را بدون هیچ تلاشی داشته باشید.

به طور معمول، تنها در صورتی که دارای رزومه و سوابق تحصیلی درخشان باشید، امکان درخواست فاند و بورسیه کانادا را به عنوان یک دانشجوی بین المللی خواهید داشت.

در واقع بورسیه کانادا بر مبنای شایستگی دانشجو به وی اهدا می شود و به آن اصطلاحاً merit based می گویند. لازم به ذکر است که بورسیه کانادا به دو صورت فول فاند و هف فاند (نیمه) به دانشجو ارائه می شود.

نوع فول فاند پوشش کامل شهریه، هزینه تجهیزات دانشگاهی، خوابگاه و زندگی دانشجو را برای تمام دوره تحصیلی (4 ساله کارشناسی) و یا (2 تا 4 ساله ارشد و دکترا) تامین می کند.

این در حالی است که نوع فاند نیمه، حداکثر هزینه های دو تا سه ترم تحصیلی دانشجو در کانادا را پوشش داده و شامل هزینه های جانبی نظیر خوابگاه و یا تجهیزات دانشگاهی نمی شود.

اما مبحث اصلی و بسیار مهم بورسیه کانادا، شرایط درخواست و مدارک مورد نیاز آن است که بنابر قوانین هر یک از دانشگاه های کانادا می تواند متغیر باشد، ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • شما باید همزمان با درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه کانادایی، فرم درخواست بورسیه را تکمیل و به دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید.
  • عموماً زمان ارسال مدارک و شرایط شرکت در برنامه بورسیه کانادا با زمان درخواست پذیرش تحصیلی و ثبت نام دانشگاه متفاوت است، پس به موعد ددلاین ها توجه ویژه ای داشته باشید.
  • اگر از نمرات تحصیلی و معدل متوسط و یا رو به پایینی برخوردار هستید، نباید توقع موفقیت در اخذ بورسیه کانادا را داشته باشید.
  • اولویت اعطای بورسیه کانادا با افراد دارای اقامت دائم و شهروندان کانادایی است و تنها تعداد محدود و مشخصی از این کمک هزینه ارزشمند به دانشجویان بین المللی اعطاء می شود، از این رو رقابت بسیار زیادی بر سر تصاحب آنها وجود دارد.
  • معمولاً بورسیه کانادا برای مقطع کارشناسی محدود بوده و بیشتر به مقاطع تکمیلی ارشد، دکترا و پست دکترا اختصاص دارد.
  • شروط اصلی درخواست بورسیه کانادا شامل نمره زبان بالا، ریز نمرات بالای دروس اصلی و پیش نیاز، معدل بالا و انگیزه نامه و برنامه تحصیلی قابل قبول دانشجو است.
  • اگر بخواهید در حالت عادی برای پذیرش تحصیلی کانادا درخواست دهید، نمره زبان 6.5 آیلتس کفایت می کند، اما برای درخواست بورسیه کانادا، نباید نمره زبان شما کمتر از آیلتس 7 آکادمیک باشد.
  • مهم ترین فاکتور تاثیرگذار در زمینه درخواست بورسیه دانشگاه های کانادا، معدل دانشجو است که نباید کمتر از 3.5 GPA باشد.
  • بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت دانشگاه مک گیل، معدل A و A+ معادل نمره 18 تا 20 ایران و معدل GPA 4 کانادا است.
  • معدل B و B+ معادل نمره 15 تا 17 ایران و معدل GPA 3 کانادا است.
  • بنابراین، معدل لازم برای درخواست بورسیه کانادا بیش از نمره 17 نهایی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم یا کارشناسی) خواهد بود.
  • در کنار معدل زبان دانشجو، بالا بودن نمرات اصلی ریاضی، فیزیک، شیمی دانشجو نیز حائز اهمیت است.
  • داشتن سابقه کار مرتبط با زمینه تحصیلی، نمونه کار عملی، پژوهش و تحقیق علمی برای فرد مزیت محسوب می شود
  • شرط سنی هم در موفقیت و یا شکست دانشجوی متقاضی درخواست بورسیه کانادا تاثیرگذار است، یعنی حدنصاب سن متقاضی بورسیه کارشناسی و ارشد تا 29 سال و حدنصاب سن متقاضی بورسیه کانادا برای مقطع ارشد و دکترا تا 35 سال خواهد بود.
  • وجود موارد جانبی نظیر توصیه نامه اساتید قبلی، انگیزه نامه موجه و جذاب، آزمون های بین المللی GRE، GMAT و ACT و آمادگی کامل دانشجو در مصاحبه های بورسیه دانشگاه جزو فاکتورهای تاثیرگذار اخذ بورسیه کانادا محسوب می شوند.
  • نباید اتکاء صد در صدی به کمک هزینه تحصیلی و بورسیه کانادا داشته باشید، از این رو باید با ارائه نامه تمکن مالی و اثبات توانایی پوشش هزینه های زندگی خود در کشور کانادا، استقلال مالی خود را به افسر ویزا ثابت کنید.

اگر دارای رزومه قوی هنری و ورزشی برای درخواست بورسیه کانادا نیستید و یا نمرات، سوابق تحصیلی و معدل شما یارای رقابت با سایر دانشجویان ممتاز بین المللی از سراسر دنیا را ندارد، بهتر است قید بورسیه کانادا و تحصیل رایگان در این کشور را زده و به فکر انتخاب یک دانشگاه با کیفیت و کم هزینه در کانادا باشید.

معدل لازم برای بورسیه کانادا چقدر است؟

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

در حالت نرمال، اگر قصد درخواست بورسیه کانادا را نداشته باشید، شرط معدل شما به مراتب آسان تر بوده و می توانید در برخی موارد با معدل 15 تا 16 نیز پذیرش دانشگاه مورد نظر خود در کانادا را دریافت کنید.

شرط معدل تحصیل در کانادا یک موضوع نسبی بوده و بنابر قوانین دانشگاه مورد نظر شما در این کشور متغیر است. باید به این موضوع توجه داشته باشید که رشته های تخصصی نظیر پزشکی و داروسازی نیازمند شرایط تحصیلی و شرط معدل بالای دانشجو هستند و نمی توان با معدلی 14 و 15 توقع موفقیت در اخذ پذیرش دانشگاه را داشت.

در واقع شرط معدل متوسط مناسب رشته های انسانی و یا مهندسی بوده و می توان در برخی از کالج ها و یا شهرها و استان های نه چندان معروف کانادا، با نمرات و معدل متوسط هم پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد.

فقط باید این موضوع را بخاطر داشته باشید که شرط معدل و نمرات تحصیلی دانشجو ارتباطی با نمره زبان وی نداشته و در اکثر مواقع، نمره زبان آیلتس فرد باید حداقل 6.5 باشد.

پیشنهاد می کنیم تا پیش از اقدام برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا و یا حتی بورسیه کانادا، به خوبی تمامی جوانب این پروسه را مورد بررسی قرار دهید و با استفاده از گزینه هایی نظیر ارزیابی آنلاین و مشاوره تحصیلی تخصصی، به خوبی با راه و چاه این پروسه پر پیچ و خم آشنا شده و شانس خود را در زمینه تحصیل رایگان و کم هزینه در کانادا افزایش دهید.

منبع: لتسگو یونی

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
بورسیه دیگه چیه. بگو معدل لازم و امکانات مورد نیاز برای فرار به کانادا اینه !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر