بازدید 18057

واکنش ها به «ظلم» در جریان بررسی صلاحیت‌ها

بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، درباره عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار پربازدید و خبرساز قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 04 June 2021

واکنش ها به «ظلم» در  جریان بررسی صلاحیت‌ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد خلاف است، اظهار کردند: فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند. مطالبه من این است که دستگاه‌های مسئول جبران کنند. گزارش‌ها خلاف واقع بود.

در پی بیانات رهبری،‌ سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در توییتر خاطرنشان کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان با اذعان به اینکه مصون از خطا نمی باشد بزودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

بیانات امروز مقام معظم رهبری، واکنش های دیگری را نیز در پی داشت و جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بررسی مجدد صلاحیت علی لارجانی توسط شورای نگهبان در راستای توجه به مطالبه رهبری گفت که در صورت تایید صلاحیت علی لاریجانی ورق انتخابات بر می گردد.

در همین رابطه محمد مهاجری، یکی از مشاوران رسانه‌ای علی لاریجانی هم درباره احتمال بازگشت لاریجانی به عرصه رقابت‌ها گفت: به نظر من تایید صلاحیت آقای لاریجانی اهمیتش کمتر از اصلاح روند اشتباه کنونی است. شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است و هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود.

علی مطهری هم با ابراز این عقیده که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کنند، اظهار کرد: رهبری فرمودند مطالبه من این است که دستگاه های مسئول این جفا و ظلم را جبران کند؛ به نظر من مفهوم این جمله ایشان این است که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند و ایشان وارد رقابت ها شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر