بازدید 9234

تعداد افراد مثبت کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی روزهای گذشته تعداد افراد مثبت کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 03 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به ترزیق واکسن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دوز دوم از فاز سوم واکسن کنژوگه تأمین شده و چند روز قبل ترزیق آن در استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن‌های ایرانی کوبایی، برکت و نحوه ثبت نام برای دریافت این واکسن‌ها باید طبق دستورالعمل انجام گیرد و شهروندان باید برای ترزیق واکسن در سامانه سیب ثبت نام کنند و زنجان در ترزیق واکسن عملکرد بسیار خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به فعالیت باشگاه‌های ورزشی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: ملاک عمل رعایت پروتکل‌های اعلام شده و بر مبنای این پروتکل‌ها فعالیت باشگاههای ورزشی در وضعیت‌های مختلف تعریف شده است و بر این اساس در فعالیت مخفیانه و غیرمجاز باشگاه‌های ورزشی، کافی شاپ ها و رستوران‌ها تنها وزارت بهداشت عامل نیست بلکه لایه‌های مختلف دیگر باید همکاری کنند.

وی ابراز داشت: اطلاع رسانی و شفاف سازی پیرامون نقش واکسن‌ها و تأثیرات آن و پاسخگویی مناسب به سوالات مردم از مؤثرتر ین روش برای کنترل ویروس کرونا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۱۵ ماه است که کرونا زندگی مردم کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده و هنوز درمان مؤثری برای این بیماری کشف نشده است.

قزلباش از کاهش تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان زنجان خبر داد و افزود: طی روزهای گذشته تعداد افراد مثبت کرونا هم بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته زدن ماسک در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: فوتی‌های کرونا هم در استان رو به کاهش است و تنها راه رهایی این کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی در پیک سوم و چهارم کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیشترین تخت اشغال شده بخش آی سی یو در پیک سوم ۹۰ درصد و پیک چهارم ۱۰۵ درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست