بازدید 7617

گانتس به ائتلاف لاپید پیوست

منابع صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم توافقی جهت ائتلاف با «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عتید» و مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی امضاء کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 02 June 2021

به گزارش تابناک، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که گانتس موافقت کرده که لاپید به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اطلاع دهد که او از پس تشکیل کابینه وحدت برآمده است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز در این خصوص نوشت که توافق‌ها، شامگاه سه‌شنبه (دیروز) میان دو طرف امضاء شده است.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ائتلاف آبی-سفید به ریاست گانتس جزء اولین احزابی است که برای تشکیل کابینه با لاپید توافق ائتلافی امضاء کرده است.

«یائیر لاپید» که از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شده تا ساعت ۲۳:۵۹ شامگاه امروز به وقت محلی فرصت دارد تا اعلام کند که قادر به تشکیل کابینه است؛ در غیر این صورت، مجوز اعطاشده به او به کنست بازخواهد گشت و هر یک از نمایندگان این مجلس، قادر به تشکیل کابینه ائتلافی به شرط برخورداری از حمایت ۶۱ نماینده خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه گزارش داده بود «نفتالی بنت»، رئیس حزب «یامینا» و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند. در این توافق مقرر شد که ابتدا بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شود و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را به عهده بگیرد.

اواسط ماه پیش، رئیس رژیم صهیونیستی در پی ناکامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه یائیر لاپید را مأمور تشکیل کابینه کرد.

نتانیاهو بعد از چند هفته رایزنی با طرف‌های مختلف پیشنهادهای مختلفی از جمله استعفای موقت از سمتش را مطرح کرد؛ اما این پیشنهادات به او کمکی برای عبور از مخالفت‌ها نکرد و او سرانجام در تشکیل کابینه شکست خورد.

نتانیاهو امیدوار بود رقیبانش هم نتوانند کابینه تشکیل دهند تا رژیم صهیونیستی مجبور به برگزاری پنجمین انتخابات از سال ۲۰۱۹ شود. چنین سناریویی او را که از ماه مه ۲۰۲۰ درگیر محاکمه در پرونده‌های فساد است را دست‌کم تا چند ماه دیگر در قدرت نگاه می‌داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل