بازدید 24038
۶

رونمایی از نخستین خودرو ساخت لبنان

اولین خودرو با طراحی بومی و ساخته شده در لبنان - معروف به Electra Quds Rise EV - در یک پارکینگ در بیروت توسط سازنده اش جهاد محمد، رونمایی شد. کشور لبنان در صنعت خودرو جهان به هیچ وجه نام شناخته شده ای نیست و جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 02 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرخودرو، از نمای بیرونی، این خودرو الکتریکی آلومینیومی دارای چرخ‌های آلیاژی، ورودی هوا و چراغ‌های LED بزرگ است. بر اساس گزارش‌ها، جلوپنجره بزرگ تزئینی طلایی آن از گنبد مقدس قدس در شهر قدس الهام گرفته شده است.

نیروی این خودرو دو نفره با ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن از طریق یک موتور ۱۳۴ کیلوواتی تامین و به کمک یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های عقب فرسناده می‌شود. این خودرو می‌تواند طی زمان ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

توان این خودرو از یک بسته باتری لیتیوم ۴۵ کیلووات ساعتی گرفته می‌شود، که می‌تواند بایک بار شارژ حداکثر برد ۴۰۰ کیلومتر داشته باشد.

در‌های این خودرو که مانند بال‌های پروانه باز می‌شوند دارای تو دوزی چرمی نشان هستند. گفته می‌شود زیرساخت این خودرو شاسی آلومینیومی بوده و در بخش داخلی هم پشت آمپر‌های دیجیتالی کوچک در مقابل دید راننده، نمایشگر بزرگ ۱۵.۹ اینچی در مرکز داشبوردش وجود دارد که این نمایشگر مرکزی بخش زیادی از کنترل‌ها را در خود جای داده است.

این شرکت بدون مشخص کردن پروتکلی که به این نتیجه رسیده باشد ادعا می‌کند دارای "درجه ایمنی پنج ستاره" است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند خودرو قدس رایز تاکنون آزمایش تصادف را سپری کرده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
احسنت. خیلی قشنگه
و ایران جانم پراید
غم لبنان کشت مارا... کو پراید ملی ما
ای ایران ای مرزپرگهر
متوجه این که....
ایران خودرو و سایپا خیلی برند شناخته شده و مهم و خودروهاشونم که تو کا دنیا برند هستن
سلام بازم لبنان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر