بازدید 7353

زورگیری با سنگ!

کد خبر: ۱۰۵۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 31 May 2021

هونداسوارانی که دست به گوشی قاپی می زدند در حالی با هوشیاری نیروهای گشت کلانتری سجاد مشهد دستگیر شدند که به زورگیری با سنگ! نیز اعتراف کردند.

به گزارش خراسان، ماجرای دستگیری موتورسواران گوشی قاپ روز گذشته زمانی اتفاق افتاد که نیروهای گشت کلانتری سجاد با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد مجدی (رئیس کلانتری) طرح مبارزه با گوشی قاپی را به مرحله اجرا گذاشتند در حالی که ماموران گشت خیابان های محل تردد احتمالی سارقان موتورسوار را به قرق خود درآورده بودند ناگهان در ساعت 3 بامداد به راکبان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک شدند که در آن ساعت بامداد در خیابان امامت 22 پرسه می‌زدند.

در همین هنگام نیروهای کارآزموده بی درنگ موتورسواران را به محاصره درآوردند و آن ها را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از دو جوان 20 و 21 ساله که محمد و حمید نام دارند در حالی 4 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد که بررسی ها نشان داد پلاک موتورسیکلت نیز برای گمراه کردن پلیس ،مخدوش شده است. گزارش خراسان حاکی است، با انتقال متهمان به کلانتری، بازجویی های تخصصی از آنان در دایره تجسس آغاز شد.

در همین حال با راهنمایی های رئیس کلانتری، افسران تجسس موارد گوشی قاپی در 24 ساعت گذشته را از مرکز پیام استعلام کردند که بلافاصله با تماس پلیس، تعدادی از شاکیان به کلانتری مراجعه و سارقان زورگیر را شناسایی کردند که در خیابان های بولوار امامت طعمه دزدان گوشی قاپ شده بودند.

بنابراین گزارش، در حالی که تحقیقات و بازجویی از متهمان ادامه داشت مال باخته دیگری با حضور در کلانتری با شناسایی هر دو متهم دستگیر شده، ادعا کرد ترک نشین موتورسیکلت با سنگ به سرش ضربه زده و راکب نیز با موتورسیکلت به سمت وی حمله ور شده است و گوشی او را به زور گرفته اند!

شایان ذکر است، هر دو متهم که با مشاهده مال باختگان، چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند اتهام زورگیری و سرقت را پذیرفتند که بررسی های بیشتر در این باره با صدور دستورات محرمانه ای از سوی قاضی دکتر اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) برای ریشه یابی جرایم آنان همچنان ادامه دارد.

دستبرد به خودروها با ال 90

نیروهای گشت کلانتری سجاد مشهد دو سارقی را دستگیر کردند که با یک دستگاه خودرو ال 90 پلاک مخدوش از داخل خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان ها سرقت می کردند.

دستگیری دزدان قطعات و محتویات خودروها هنگامی آغاز شد که هفتم خرداد ماموران گشت متوجه به صدادرآمدن آژیر دزدگیر یک دستگاه پژو 206 در خیابان بزرگمهر شدند و بلافاصله به طرف خودروی مذکور حرکت کردند. آنان فردی را دیدند که هراسان از خودرو بیرون آمد و پا به فرار گذاشت.در همین حال نیروهای انتظامی در یک حرکت دفاع شخصی، سارق مذکور را زمین گیر کردند و حلقه های قانون را بر دستان وی گره زدند.

در این لحظه ناگهان یک دستگاه خودرو ال 90 مقابل پژو 206 ظاهر شد تا همدستش را از صحنه حادثه فراری دهد اما نیروهای گشت انتظامی، راننده ال 90 را نیز در حالی به دام انداختند که دو شماره از پلاک خودروی مذکور مخدوش شده بود. در بازرسی بدنی از سارق دستگیر شده، سیم چین، فلش، پنل پخش مربوط به خودرو 206 و یک دستگاه شارژ گوشی کشف شد.

همچنین ماموران در بازرسی از داخل خودرو ال 90 دو عدد باتری اتمی، موتور کولر خودرو، تعدادی آچار آلات و ... پیدا کردند که بررسی ها نشان داد متهمان به خودروهای پارک شده در بولوار ارشاد مشهد دستبرد زده‌اند و سپس دامنه سرقت های خود را به محدوده بولوار سجاد کشانده اند که این بار با هوشیاری نیروهای گشت نتوانستند از چنگ قانون بگریزند.

با هدایت دو سارق 36 و 40 ساله به کلانتری، بررسی های بیشتر توسط نیروهای زبده تجسس ادامه یافت و مشخص شد که یکی از سارقان دارای 20 فقره سابقه کیفری است و به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد. او به همراه راننده ال 90 که او نیز سابقه کیفری دارد با تغییر دستی شماره پلاک ال 90 به سرقت از داخل خودروهای پارک شده اقدام می کنند.

همچنین بررسی شگرد متهمان بیانگر آن بود که سارقان با کج کردن در خودرو 206 در بولوار ارشاد به اموال درون خودرو دستبرد زده اند. شایان ذکر است: هر دو متهم با صدور دستور قضایی روانه زندان شدند تا تحقیقات بیشتری درباره سرقت های احتمالی دیگر آنان صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر