بازدید 5988

نتانیاهو: بنت در حال انجام کلاهبرداری قرن است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از رهبر حزب یامینا برای پیوستن به احزاب چپ گرا برای تشکیل کابینه گفت که بنت در حال انجام کلاهبرداری قرن است.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۲ 31 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی «نفتالی بنت» رهبر حزب راست گرای یامینا که گفته بود نتانیاهو هیچ گزینه‌ای برای تشکیل کابینه ائتلافی ندارد، گفت که بنت در حال گمراه کردن اسرائیلی‌هاست.

نتانیاهو که خود را رهبر احزاب راست‌گرا می‌داند مدعی شد که بنت در حال انجام کلاهبرداری قرن بوده و رهبر حزب راستگرای یامینا تنها به دنبال نخست وزیر شدن است.

نتانیاهو بار دیگر پیشنهاد خود را برای تشکیل کابینه مطرح کرد که بر اساس آن نخست «گیدئون سعر» رهبر حزب امید جدید نخست وزیر شود سپس، نتانیاهو نخست وزیر شده و پس از آن بنت به عنوان نخست وزیر فعالیت کند. پیش از این، سعر تشکیل چنین کابینه‌ای را رد کرده بود.

نتانیاهو گفت: «بنت از کل تعهدات خود عقب نشینی کرده و به سوی تشکیل کابینه چپگرا حرکت کرده تا نخست وزیر آینده باشد».

نتانیاهو با مطرح کردن این ادعا که تشکیل کابینه چپگرا در سرزمین‌های اشغالی تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌آید، گفت: «فکر کنید که اگر کابینه چپگرا تشکیل شود چه اتفاقی در ایران و غزه و واشنگتن می‌افتد».

وی مدعی شد: «اگر کابینه چپگرا تشکیل شود، بازدارندگی اسرائیل آسیب خواهد دید. نباید کابینه چپ گرا تشکیل شود، چون این کابینه شکست و تسلیم شدن خواهد بود».

نفتالی بنت ساعتی پیش در سخنرانی گفته بود که نتانیاهو هیچ گزینه‌ای برای تشکیل کابینه جناح راستی نداشته و سخنان نتانیاهو کاملا دروغ است.

بنت در سخنرانی خود گفت: «گزینه‌ها این است که یا دور پنجم انتخابات از آوریل ۲۰۱۹ برگزار شود یا آنکه کابینه‌ای که با نام "بلوک تغییر" که شامل احزاب مخالف نتانیاهو است تشکیل شود».

رهبر حزب یامینا اعلام کرد که وی در حال کار کردن با «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» برای تشکیل کابینه وحدت است.

حزب یامینا عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با پذیرش تشکیل کابینه ائتلافی از تلاش بنت «برای ممانعت از برگزاری پنجمین انتخابات» حمایت می‌کند.

کانال سیزده رژیم صهیونیستی به نقل از بنت نوشت: «نتانیاهو کابینه‌ای ندارد و این یک حقیقت است. بی‌بی (نتانیاهو) هر چیزی به غیر از تشکیل دولت را پیشنهاد داد».

نتانیاهو در تلاش برای ممانعت از امکان تشکیل ائتلاف مخالفان، به «گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید پیشنهاد داد کابینه چرخشی سه‌جانبه تشکیل دهند که ابتدا سعر به مدت ۱۸ ماه نخست‌وزیر باشد و بعد از آن خود نتانیاهو به مدت دو سال و سرانجام نوبت به «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» برسد و تنها شش ماه در این سمت باشد. سعر این پیشنهاد را رد و اعلام کرده توافقی در کار نیست و آن‌ها خواستار جایگزین کردن نتانیاهو هستند.

مأموریت لاپید برای تشکیل کابینه روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و بنت روز شنبه اعلام کرده بود که اگر حزب «لیکود» نتواند ائتلافی راستگرا دارای حمایت حداکثری را تا امشب معرفی کند، آن‌ها به احزاب مخالف نتانیاهو برای تشکیل کابینه می‌پیوندند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار