بازدید 6694

مرکل و اشتاین مایر در تور آژانس امنیت ملی آمریکا

یک رسانه آلمانی از همکاری سرویس جاسوسی دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا و جاسوسی از سران اروپا از جمله صدر اعظم آلمان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵ 31 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور این کشور کمک کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

در گزارش جدید همچنین مشخص شده که آمریکا از «پیر اشتینبرک» کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) نیز جاسوسی کرده است. اشتینبرک پس از اطلاع از عملیات جاسوسی علیه خود با اعضای تیم تفحص خود رایزنی کرد.

این در حالی است که نه مرکل و نه اشتین مایر هیچ اطلاعی از عملیات جاسوسی توسط مقام‌ها برجسته دولت دانمارک نداشته اند. دولت دانمارک و سرویس جاسوسی این کشور تاکنون واکنشی در این زمینه نشان نداده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر