بازدید 7036

اخبار ضدونقیض از آزادی فرمانده حشدشعبی از بازداشت

برخی از منابع رسانه‌ای از آزادی «قاسم مصلح» خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 27 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ برخی از منابع رسانه‌ای عراق خبر دادند که «قاسم مصلح» فرمانده حشد شعبی در استان الانبار پس از بازداشت جنجالی چند ساعته آزاد شده است.

هنوز منابع رسمی عراق، خبر آزادی فرمانده ارشد حشد شعبی را تائید نکردند.

برخی رسانه‌ها که مواضعی مخالف با جریان مقاومت در عراق را دنبال می‌کنند، ادعا دارند قاسم مصلح هنوز تحت بازداشت است.

بازداشت این فرمانده سرشناس حشد شعبی که نقش به سزایی در آزادسازی استان الانبار از اشغال داعش داشت، جنجال بسیاری در ساعات گذشته در فضای سیاسی عراق به وجود آورد. بازداشت مشکوکی که با بالگرد‌های آمریکایی و به دست نیرو‌های امنیتی ویژه عراق صورت گرفت.

تعدادی از فرماندهان برجسته مقاومت مانند شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و ابوآلاء الولایی دبیرکل کتائب سید الشهدا، بازداشت مصلح را با اهداف سیاسی و مرتبط با عدم برگزاری انتخابات و ایجاد هرج و مرج بیشتر در کشور دانسته اند.

قاسم مصلح از مهمترین فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مقابله با تروریست‌های داعش و عملیات علیه مخفی‌گاه‌های آن‌ها در صحرای غربی این کشور است و دشمن شماره یک داعش در الانبار به شمار می‌رود و هدایت فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان الانبار را برعهده داشت. وی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ و در ایام اشغال عراق از سوی آمریکا به مدت سه سال و دو ماه در یک زندان انگلیسی در استان بصره زندانی بود.

منابع خبری نزدیک به حشد شعبی پیش از این اعلام کرده بودند که نیرو‌های آمریکایی با همکاری سازمان اطلاعات عراق، مصلح را از طریق عملیات «هلی برن» در منطقه «الدوره» (جنوب بغداد) بازداشت کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار