بازدید 4874
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا مطرح کردند:

درخواست رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا پس از برقراری آتش‌بس در غزه خواستار رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و قطع کمک‌های مالی به این رژیم شدند.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲ 22 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در آمریکا گروهی از نماینده‌های کنگره پس از برقراری آتش‌بس در غزه خواستار رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و قطع کمک‌های مالی به این رژیم شده‌اند.

«ایلهان عمر» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و از منتقدان رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری نوشت: «باید شکرگزار باشیم که آتش‌بس مانع از کشته شدن تعداد بیشتری از کودکان و غیرنظامیان می‌شود».

این قانون‌گذار آمریکایی افزود: «اما اکنون چه می‌شود؟ به پاسخگویی در برابر تک تک جنایات جنگی نیاز داریم و باید تنزل دادن جنایت علیه بشریت در حالی که کاری برای خاتمه دادن به اشغالگری صورت نمی‌گیرد متوقف شود».

علاوه بر او، «رشیده طلیب» عضو فلسطینی‌الأصل مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «آتش‌بس لازم است، اما به‌تن‌هایی موجب به‌دست آمدن آزادی، عدالت و برابری برای همه کسانی که تحت آپارتاید اسرائیل زندگی می‌کنند نخواهد شد».

او در ادامه نوشت: «ایالات متحده باید کمک‌های مالی [به اسرائیل]را به رعایت حقوق بشر مشروط کند و اگر این شرایط محقق نشد کمک‌ها قطع شوند».

از سوی دیگر «خواکین کاسترو» دیگر عضو مجلس نمایندگان آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «آتش‌بس خبر خوشحال‌کننده‌ای است. بیش از دویست غیرنظامی از جمله کودکان در غزه کشته شده و هزاران نفر نیز آواره شدند و میلیون‌ها اسرائیلی و فلسطینی در میانه درگیری گیر افتاده‌اند. اکنون به حرکتی معنادار به سمت راهکار دو دولتی نیاز داریم».

طی یازده روز درگیری میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۲۴۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند.

در این درگیری‌ها بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان