بازدید 4254

فلسطین خواستار برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه

عبدالحفیظ نوفال سفیر فلسطین در مسکو خواستار برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه در سطح وزیران امورخارجه شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 16 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفیر فلسطین در مسکو روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس با اشاره به درخواست روسیه برای برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه به منظور بررسی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت: ما معتقدیم که موضع کنونی روسیه (در مناقشه فلسطین) سازنده است و این موضع را نه فقط حفظ بلکه باید توسعه داد.

وی افزود: باید در کوتاهترین زمان نشست گروه صلح خاورمیانه را در سطح وزیران در مسکو یا در مکان دیگری برگزار کرد. این امر برای توقف خشونت‌ها ضروری است.

سفیر فلسطین خاطرنشان کرد: واشنگتن هنوز در مورد برگزاری این نشست واکنشی نشان نداده است.

گروه چهار میانجی گران بین‌المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

نوفال با بیان اینکه فلسطین موضع روسیه را عالی ارزیابی می‌کند، گفت: ما در تماس دائم هستیم و به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل (در مورد مساله فلسطین) توجه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط بسیار دشوار قرار داریم، اظهار داشت: ما همواره اعلام کردیم که مساله اورشلیم (بیت المقدس) بسیار مهم است و اگر جامعه جهانی بر مواضع خود پایبند نباشد مسائل بیشتری بروز می‌کند و در زمان حاضر شاهد وضعیت پیچیده‌ای هستیم.

پیش تر سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه خواستار برگزاری فوری نشست گروه چهار صلح خاورمیانه برای بررسی وضع سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو گفت: نشست گروه چهار میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه در سطح وزیران خارجه باید برای (بررسی وضعیت مناقشه فلسطین و اسراییل) هرچه زودتر برگزار شود.

لاوروف گفت: امروز ما به این تفاهم رسیدیم که مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط کنونی برگزاری فوری نشست گروه چهار میانجی‌گران خاورمیانه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها