بازدید 8146
۲

انتقاد استاندار کرمان از استخدام زیاد در دستگاه‌ها

استاندار کرمان با انتقاد از استخدام زیاد در دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: تشکیلات تنبل، بی انگیزه با لشکری از کارمندان بیکار حاصل استخدام‌های زیاد در دستگاه‌های دولتی است و به نظر بنده با لشکری از کارمندان بیکار در جوامع مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶ 15 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، "علی زینی وند" غروب ۲۵ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح خانه تشکل‌های مردم نهاد (سمن سرا) استان کرمان ضمن تشکر از نمایندگان سمن‌های استان و بیان اینکه ادامه ضرورت فعالیت تشکل‌ها برکسی پوشیده نیست و گفت: کسانی که فهم و دانش درستی از اداره کشور و ضرورت مشارکت‌های اجتماعی کشور نداشته باشند نقش تشکل‌ها را کمرنگ می‌بینند.

وی با اشاره به قدمت سمن‌ها در کشور، اظهار کرد: در دنیا سال هاست که تشکل‌ها و خیریه‌ها یار و یاور مردم در زمینه‌های حفظ محیط زیست، توانمندی سازی افراد محروم، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و ... هستند و باید مدنظر داشت که حتی دولت‌های قدرتمند و پردرآمد، توان رسیدگی به امور پراکنده، مطالبات گسترده و متنوع مردم را ندارند.

زینی وند استان کرمان را در زمینه تشکیل سمن‌ها پیشرو دانست و عنوان کرد: تشکل‌های مردم نهاد با گستردگی و تنوع فعالیت‌هایی که دارند می‌توانند به داد مردم برسند و جامعه را ارتقاء و آسیب‌های اجتماعی را کاهش، رفاه اجتماعی را افزایش و قشر ساکن در حاشیه‌ها و روستا‌ها را توانمند کنند.

وی بیان کرد: تشکل‌ها باری بر دوش دولت نیستند و دولت نباید مزاحم فعالیت‌های آن‌ها شود همچنین دولت باید شرایط فعالیت آن‌ها را فراهم کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه معتقدم بخشی از اداره مطلوب کشور باید تشکل‌ها انجام دهند و در ادامه بر ضرورت تقویت تشکل‌ها تاکید کرد و افزود: اگر کمک‌های تشکل‌های مردم نهاد در این دوران کرونا نبود بخشی از حوزه درمان لنگ می‌ماند لذا باید قدر این نهاد‌ها را بدانیم.

وی فلسفه تشکیل سمن‌ها را تزیینی ندانست و آن‌ها را یک ضرورت برای زندگی اجتماعی دانست و اظهار کرد: دولت‌های پرتراکم به لحاظ اداری، کارمندی و ساختار تشکیلاتی عامل توسعه نیستند و هرجا که دولت‌ها گسترده بودند و دخالت غیرضرور دولت‌ها در حوزه‌های مختلف مانند ورزش، هنر، محیط زیست، نشان دهنده رشد و توسعه یافتگی جامعه نیست.

استاندار کرمان با بیان اینکه گستردگی دولت‌ها باعث دردسر زیاد مردم می‌شود، عنوان کرد: دولت‌ها باید محدود باشند و فقط به وظیفه حاکمیتی و نظارتیشان بپردازند و کاری که تشکل‌ها می‌توانند انجام دهند چه ضرورتی دارد که ساختار دولتی برای آن ایجاد می‌کنیم، زیرا سمن‌ها کار‌ها را ارزان تر، مطلوب‌تر و کیفی‌تر از ما انجام می‌دهند و چرا نباید بخشی از امکانات دولتی را به سمن‌ها اختصاص بدهیم؟

وی با اشاره به تجارب خوب کسب شده از برون سپاری برخی از کار‌های دولتی، بیان کرد: با برون سپاری بخشی از کار‌ها از دوش دولت برداشته شده ضمن آنکه کار مردم به میزان زیادی تسهیل شده است. سمن‌ها در برخی از جا‌ها با دولتی‌ها درگیر می‌شوند و این باعث می‌شود که ما قوانین و وظایفمان را سنجیده‌تر انجام دهیم لذا نظارت بیرونی بر دولت‌ها دارند.

زینی وند عنوان کرد: اگر مدیری، سیاست گذار، قانون گذار یا تصمیم گیری که به اهمیت کار تشکل‌ها توجه نداشته باشد حتما دانش و بینش لازم را ندارد وگرنه باید مدیران فرش قرمز جلوی پای تشکل‌ها پهن کنند و هرآنچه که امکان برون سپاری دارد باید به تشکل‌های مردم نهاد قانونی بدهند.

وی ادامه داد: اگر بخشی از اعتبارات را که بیهوده در بسیاری از جا‌ها مصرف می‌کنیم در اختیار سمن‌ها قرار دهیم شاهد تحول خوبی در کشور خواهیم بود.

استاندار کرمان با ابراز تاسف از اینکه در استان کرمان خانه احزاب، خانه هنرمندان و سمن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: این نهاد‌ها کمک حال و تسهیل کننده امور مردم هستند و باید مهمترین بودجه در قانون این نهاد‌ها داشته باشند نه دستگاه دولتی.

وی با انتقاد از استخدام زیاد در دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: تشکیلات تنبل، بی انگیزه با لشکری از کارمندان بیکار حاصل استخدام‌های زیاد در دستگاه‌های دولتی است و به نظر بنده لشکری از کارمندان بیکار در جوامع مواجه هستیم؛ بروید رصد کنید که در ادارات چند نفر کار مفید انجام می‌دهند؟ این مشکلات فعلا قابل حل نیستند و به انقلاب اداری نیاز داریم.

زینی وند با بیان اینکه ما آمادگی واگذاری مکانی تحت عنوان خانه احزاب را داریم، اما شرایط قانونی لازم را ندارند، تصریح کرد: با ثبت سمن‌ها به عنوان تشکل موافقم و دفتر امور اجتماعی استانداری پیگیر این موضوع باشد تا سمن‌ها هویت و شناسنامه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، "افزون" سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان ۳۶۵ تشکل در ۱۲ رشته شامل حوزه‌های فرهنگی ۱۲۵، جوانان ۱۵۱، زنان و خانواده ۱۴۵، کودکان ۲۵، محیط زیست ۱۰، مدرسه سازی ۱۰، امور کشاورزی ۱۶، ایثار و شهادت چهار، امر به معروف و نهی از منکر چهار تشکل ثبت و در حال فعالیت هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
فک و فامیل و کس و کار خودتونو بردین استخدام کردین حالا دایه مهربان تر از مادر شدین؟
یکی از دلایل کارکنان بیکار و بی انگیزه مدیران هستند
سازمانی که هستم مدیرقبلیمون سه برابر الان کار میکردیم و راضی بودیم و انگیزه هم داشتیم ولی مدیری که هم اکنون داریم با اینکه کار کمی داریم به علت مدیریت بدش ولی نه راضی هستیم و نه انگیزه ای داریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار