بازدید 5993
۵

افزایش سفرها و ممنوعیتی که رعایت نشد

در هفته‌ای که گذشت با وجود ممنوعیت ترددی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، سفرهای جاده‌ای نسبت به هفته قبل از آن افزایش داد و به نظر می‌رسد که این ممنوعیت‌ها آن طور که باید رعایت نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 15 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ سه شنبه هفته گذشته (۲۱ اردیبهشت ماه) تا ۱۲ ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) ممنوعیت تردد بین استانی اجرا و همه ورودی و خروجی شهرها و استان‌های مختلف کنترل ‌شود اما این محدودیت‌ها به نظر اجرایی نشد و سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته افزایش یافت.

این در حالی است که اگر سخت‌گیری‌ها مانند ایام نوروز سال گذشته با جدیت اعمال می‌شد و مردم همکاری می‌کردنند سفرهای جاده‌ای تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کرد. اما آمارها خلاف آن را نشان می‌دهند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه (هفته گذشته) متوسط تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای بین استانی یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۲۵۷ وسیله نقلیه بوده است. این میزان تردد نسبت به هفته قبل از آن دو درصد افزایش یافت اما نسبت به هفته مشابه سال گذشته هفت درصد کمتر بود.

در این بازه زمانی پنج میلیون و ۶۳۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده است که خودروهای متعلق به استان‌های تهران و البرز با ۲۰ درصد در صدر قرار دارند و پس از آن‌ها خودرها با پلاک استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و گیلان در رتبه‌های بعدی در این ترددها قرار دارد.

ترددهای بین استانی در هفته گذشته در استان‌های گلستان، اردبیل، فارس و کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب با ۱۳ درصد، ۱۲ درصد، ۱۰ درصد و ۱۰ درصد بیشترین افزایش را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کرده و در استان‌های کرمان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب با منفی ۱۳ درصد، منفی ۹ درصد و منفی شش درصد بیشترین کاهش را داشته است.

در کنار این اعداد و ارقام نگاهی به آمارهای تخلیه خودرو در استان‌های تهران و البرز و انباشت خودرو در استان‌های مازندران و گیلان و تعداد خودروهای غیر بومی در این استان ها نشان می‌دهد که ممنوعیت‌ تردد بین استانی در هفته گذشته چندان جدی گرفته نشد و سفرها با افزایشی نسبی همان روند هفته‌های قبل را ادامه داد. اما اگر کنترل‌ها و اعمال این ممنوعیت سفر با شدت و جدیت بالایی در سراسر کشور اجرایی می‌شد، می‌توان کاهشی محسوس و جدی را در سفرهای جاده‌ای دید و پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن تردد متوسط روزانه به حدود ۶۰۰ هزار وسلیه نقلیه در روزهای ممنوعیت (مانند ایام نوروز سال گذشته) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
ارتباط بین تهران و مازندران مثل گذشته نیست ، خیلی ها کارشون در تهران هست و اخر هفته میرن پیش زن و بچشون مازندران ، این یه کار اشتباهه که بخواین بین استان رو ببندین !!! یا لاقل اگر مجوز ترددی داده میشه سند مالکیت فرد چک بشه و اگر در خیابان و مغازه و ... دیده شد ، ماشینش جریمه سنگین بشه .
واز طرفی فکر نمیکنین بیشترین آمار ابتلا مربوطه به صف مربوط به مرغ و واکسن و باز بودن مسجد در ماه رمضان و نماز عید فطر و مترو و ... باشه ؟
وگرنه وقتی طرف اجازه داره با تاکسی دربستی و مینی بوس و اتوبوس بره شمال و احتمال ابتلاش چند برابر بشه ، با ماشین شخصی اش بره که امنیت بیشتری داره !!! ولی کی هست که بیاد در این مورد جلوی مردم بحث کنه ؟!؟!
یه سوال
اگه تردد از قرمز و نارنجی به دیگر رنگها و بالعکس از قبل ممنوع بود، چرا اطلاعیه دادن که از 21 اردیبهشت جاده ها رو می بندن؟
و اگر بستن، چرا درست از روز سه شنبه (تاریخ مثلا بسته شدن راهها)، افزایش تردد داریم و چهارشنبه هم تمام جاده های منتهی به شمال ترافیک سنگین داشت؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
چون جریمه یه منبع درامد عالی و بی دردسره
چرا فقط میگین رعایت نشده و مردم رو مقصر جلوه میدین؟ چرا نمیگین محدودیتها رو اجرا نکردن؟ فقط یه حرفی زدن که بتون از جریمه ها درامد داشته باشن و بعدش هم همه چی رو بندازن گردن مردم
ولی خدا بده برکت جریمه هایی که واسه اینهمه خودرو ثبت میکنین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر