بازدید 14079
۳

به داد حوزه رمزارزها برسید!

نویسنده: وحید والی
کد خبر: ۱۰۵۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 10 May 2021

به داد حوزه رمزارزها برسید!طبق اخبار رسانه ها، ظاهرا قرار است این هفته یا شاید هفته بعد، طرحی روی میز مجلس برود که برای فعالان حوزه رمزارز، اولا شفاف نیست و ثانیا آنطور که از آن فهمیده ایم دو پهلو است.
با نگاهی به این طرح مجلس می توان گفت با اجرای آن، بستر رانت و انتفاع گروهی خاص مهیا خواهد شد.
متاسفانه نهاد و افراد مرتبط و اصلی این حوزه از جمله: اعضای انجمن بلاکچین، ریاست آن و همینطور سازمان نظام صنفی رایانه هم در فضای مبهمی قرار دارند.
اما اینطور که به نظر می رسد، قرار نیست سر و سامانی به این حوزه داده شود؛ چرا که اگر قرار بر سر و سامانی بود، حداقل از مشورت بخش خصوصی که سالها در این راه خون دل خورده اند هم باید قدری استفاده می شد، اما حتی به ظاهر هم این کار چنان که باید نشد.
ما ( بخش خصوصی) همواره از یک طرف در حال ارائه نظر، پیشنهاد و دغدغه هایمان هستیم، اما از طرف دیگر، شاهد کم توجهی و کم لطفی نهادها و ارگانهای مربوطه قرار می گیریم.

هرچه تلاش برای اثبات برادریمان می کنیم، از آنسو بجای احساس برادری احساس دشمنی از ما میگیرند.
طرح مجلس برای حوزه رمزارزها را هر چه می خوانم، کمتر می فهمم که بالاخره موضوع چه هست؟
آیا کسانی که طرح را نگاشته اند، هدفشان فقط رفع تکلیف بوده و قصد دارند کمکی به اقتصاد بیمار کشور کنند، یا میخواهند زهری به آن بدهند که کلا کارش را یک سره کنند که او هم زجر بیشتری نکشد!
بنده قبلا هم عرض کردم انتطار ندارم یک مسول انقلابی یا یک مسولی که جز رئوس نظام است، به همه موارد آگاه باشد؛ اما یک مسئول حتما مشاورانی دارد که آنها باید اطلاعات کافی داشته باشند.
اگر ندارند این حق من است که فریاد بزنم چرا بخش خصوصی آگاه و متخصص را کنار میزنید.وقتی بخش خصوصی میتواند کمک کند و طی سالها خلا قانونی باز هم کار کرده است، به نظراتش توجهی نمیشود.
فعالان رسمی و قانونی حوزه رمزارزها از جمله اعضای انجمن بلاکچین و نصر، هیچ کدام از طرحی که قرار است در صحن مجلس تصویب و درباره اش صحبت شود، یا ماده قانونی و چیز دیگری از آن در آید، رضایتی ندارند.
بقول برخی دوستان هرچند طراحان آن مدعی دستاوردهای ویژه و عدالت هستند؛ اما این چنین ادعاها دیگر برای مردم رنگی ندارد.
بلاکچین یک فناوری است؛ فناوری ای که تا امروز هم بسیاری از پتانسیل هایش را از دست داده ایم.
فرصت های بسیاری در این حوزه سوخته است. حالا هم بیشتر به نظر میرسد دغدغه دوستان بحث استخراج باشد و استفاده محصول آن برای واردات، کمتر دیده میشود.
گو اینکه فقط همین موضوع را درک کرده اند و آن هم آغشته به شعار محرومیت زدایی و شعارهای این چنینی شده است که به نظر بیشتر رانتی برای عده ای خاص است و بیش ازینکه اصل موضوع مهم باشد فرع موضوع را پوشش میدهد.
متاسفانه تا کنون ندیدم سر و سامانی به حوزه معاملات و صرافی های رمزارز داده شود و چه بسا بگویند اصلا اینها نباشند، همان بازار سیاه کار صرافی ها را هم میکند!
یک زمانی هم خرید و فروش کوپن ممنوع بود ولی عده ای از این راه کسب درآمد می کردند و بعد ها قصه ویدئو و ممنوع بودنش و الی آخر و الی قبلتر.
به عقیده بنده این طرح صلاحیت مطرح شدن در مجلس محترم و گرفتن وقت نمایندگان را ندارد، مخصوصا ازینکه پشت درب های بسته است و نگرانی همه فعالان این حوزه را بیشتر میکند.
بارها گفته ام و درخواست کرده ام ، دوستان دولتی و مجلسی که قدرتتان از ما خصوصی ها بیشتر است و بفکر ایران و نظام هستید و در یک کلام انقلابی هستید، لطفا قبل از تصویب طرح و ابلاغ و اجرا کردنش آن هم در سال مانع زدایی، از افرادی که در این زمینه همه چیزشان را دادند کمی مشورت بگیرید.
بانک مرکزی ، نمایندگان محترم مجلس، روسای سه قوا لطفا مسبب ایجاد فضایی برای رانت، سواستفاده، و زیرزمینی کردن رمز ارزها نشوید.
حتی شاید خیلی از تصمیم گیرندگان هنوز زخم مستقیمی از آمریکا نخورده اند ولی عده ای از فعالان اکنون هنوز خنجر آمریکا در تنشان است، تحریم شده اند، زندانی شده اند، پرونده برایشان تشکیل شده است، همه این کارها را کردند برای مردمانشان برای انقلابشان و به عشق کشورشان. زخمشان را ترمیم نمی دهید، حداقل از پا نیندازیدشان.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
وقتی بازار بورس را عکدا و بطور سازمان یافته نابود می کنید و علی رغم دعوت اشکارتان سر ملت همانند دشمنان کلاه میگذارید. معلوم اعتماد مردم به دیگران و بیگانگان و ارز رمزها جلب میشود چون انجا دولت خودی نیست که بر ملت خودش کلاه بگذارد مکانیزمهای تعریف شده است. خدا لعنت مسببین نابودی بورس را که ثروت کشور به جیب بیپانگان بی نام نشان سوق داد. اینجا دولت را باید محاکمه کرد
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
بورس رو اون مسئولیی نابود کردن که هیچ تفسیری نداشتن ، که بورس چی هست ، نه رمز ارز
حرص نخور اینها دانشش را ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل