بازدید 4569
به دنبال کاهش سهم «کافه بازار» از سهمِ فروش خود از توسعه دهنده‌ها؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: اقدامات حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی باید حمایت و الگو شوند

صمداله محمدی: مسلماً هر گروه و سازمان و برنامه ای که در راستای حمایت از کسب و کار اقتصادی از مردم در دوران شیوع کرونا، قدم بردارند، اقدامی مطلوب تلقی شده و مناسب است که به عنوان الگویی برگزیده شوند .
کد خبر: ۱۰۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 08 May 2021

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: اقدامات حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی باید حمایت و الگو شوند

«کرونا» به تدریج دو ساله می شود، قرنطینه و الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تاکید بر در خانه ماندن، باعث شده که بسیاری از مردم در جایگاه عرضه کننده و مصرف کننده خدمات و کالاها، به استفاده و رفع و تامین نیازهای خود در بستر اینترنت روی آورند.

از این رو ایجاد فضای رقابتی و استفاده از ابزار مختلف در این بستر، پارامتری برای رشد و قرار گرفتن در جایگاه مناسب محسوب شد و در این میان، گروه هایی با سابقه بیشتر در فضای خرید و فروش مجازی گوی سبقت را از دیگران ربوده و با استفاده از راهکارهای مطلوب سعی در ایجاد فضای برد – برد در این عرصه کردند .

«کافه بازار» یکی از قدیمی ترین ها در این زمینه به شمار می آید که همزمان با شیوع کرونا، با هدف رونق بیشتر صنعت برنامه ها و بازی های موبایلی و کمک به رشد توسعه دهندگان، سهمِ خود از فروش اولین ده میلیارد ریال هر توسعه دهنده را سالانه از 30 به 15 درصد کاهش داده است.

اقدامی منحصر به فرد که مورد استقبال فعالان در این عرصه قرار گرفت و علاوه بر اقبالِ خوبِ کاربران، موجبات توسعه اشتغالزایی در عرصه های مختلف را موجب گشت .

این فرآیند، باتوجه به سهمِ مطلوبِ «کافه بازار» از کاربران در این زمینه، و حرکت و پیشرفتِ «بازار» در مسیر «بومی سازیِ» برنامه های مختلف، در کنارِ «پلی استور گوگل» و «اپ استور اپل» و نظارت خوب بر پرداخت امن و پشتیبانی فعال از کاربران، از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: اقدامات حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی باید حمایت و الگو شوند

کاهش سهم «کافه بازار» از درآمدِ توسعه دهنده ها با هدف بالندگی کسب و کارها

مهدی امیری، مدیرعامل کافه بازار، با بیان اینکه؛ " گوگل و اپل در سطح جهانی و بازار به عنوان میزبان ایرانی پیشگام برنامه‌ها و بازی‌ها، با تصمیم‌هایی از این دست می‌کوشند رونق بیشتری به صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی بدهند، اظهار امیدواری می‌کند؛ با این تصمیم، که از ابتدای خرداد ماه سال جاری اجرایی می شود، به بالندگی کسب و کارها در دورانی که نیاز کاربران به خدمات موبایلی برای امور روزمره بیش از همیشه است کمک شود."

وی ابراز امیدواری کرد، این تصمیم، به‌ویژه برای توسعه‌دهندگانی که در مراحل نخستین رشد خود هستند و به منابع بیشتری برای سرمایه‌گذاری و خلاقیت جهت رساندن محصول خود به دست کاربران ایرانی نیاز دارند مفید باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : اقدامات حمایتی از کسب و کارهای مجازی باید «الگو» در شرایط کرونایی معرفی شوند

صمداله محمدی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک بابیان این مطلب گفت : شیوع کرونا فعالیت اقتصادی و کسب و کار برای همگان را دشوار ساخته است و مسلماً شرایطی عادی تلقی نمی شود و هر فردی حقیقی یا حقوقی در این بین صدمه می بینند ولی مسلماً بنگاه های کوچک در این بین شاید امکان توانِ مقابله و مواجهه با این بحران در شرایط فعلی را کمتر داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، افزود: اقدمات حمایتی صورت گرفته در این زمینه هر چند تا حدی موثر بوده، اما مسلماً پاسخگوی وضعیت معیشتی اکثریت جامعه با توجه به استمرار شیوع کرونا در کشور نیست.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به ضرورت انطباق فعالیت های اقتصادی با وضعیت کنونی و استمرار شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی حتی بعد از انجام واکسیناسیون گفت : حرکت در مسیر استفاده از فناوریهای نوین و دیجیتالی و استفاده از ابزارهای جدید در بستر اینترنت، ضرورتی است که به ویژه در زمانِ کنونی با توجه به تاکید بر«در خانه ماندن» و فضای کرونایی، باید بیشتر به آن پرداخته و فرهنگسازی لازم صورت گیرد.

محمدی با تاکید بر الزام حمایت از «دانش بنیان ها» و «استارتاپ های» فعال در این زمینه در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... اظهار داشت : کرونا باعث شده است تا رویکردهای جدیدی در این زمینه ایجاد شود و در این راستا کسب و کارهای جدیدی رونق گیرد و مسلماً حمایت از این گروه ها باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد.

وی در باره اقداماتی چون افزایش سهم شتاب دهنده ها و فعالان در فضای مجازی توسط برخی از گروه های فعال در این بخش مانند «کافه بازار» و نقشی که در توسعه فضای کسب و کار و رشد اقتصادی دارند گفت : مسلماً هر گروه و سازمان و برنامه ای که در راستای حمایت از کسب و کار اقتصادی از مردم قدم بردارند اقدامی مطلوب تلقی می شوند و مناسب است که به عنوان الگویی برگزیده شوند .

به گفته این نماینده مجلس در حالی که جهان در مسیرِ استفاده از ابزارها و فرآیندهای نوین دیجیتالی حرکت می کنند، اگر ما و گروه های فعال در این زمینه خود را به روزرسانی نکنند، مسلماً در عرصه بین المللی و داخلی با خلاء مواجه خواهیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار