بازدید 4785

چگونه پکیج دیواری را عیب یابی کنیم؟

کد خبر: ۱۰۵۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 06 May 2021

چگونه پکیج دیواری را عیب یابی کنیم؟

عیب یابی پکیج دیواری در شرایطی انجام می شود که دستگاه پکیج شما عملکرد مناسبی ندارد یا در کارکرد آن مشکل جدی به وجود آمده باشد. به طور معمول پکیج ها به دو صورت دیواری و زمینی هستند. عوامل متعددی مانند به خوبی گرم نکردن آب یا تولید شدت صدای بالا و ... می تواند برای دستگاه شما مشکل جدی را ایجاد کند و طبیعتاً نیاز است که پکیج دیواری عیب یابی و تعمیر شود.

نکات مهم عملیات عیب یابی پکیج دیواری

در این نوشته، اطلاعات مهمی را درباره عیب یابی انواع پکیج دیواری و تعمیر پکیج دیواری کسب خواهید کرد. با ما همراه باشید تا بیاموزید.

مشکل روشن نشدن پکیج

این مشکل بسیار شایع است و در این وضعیت دستگاه شما در اولین اقدام، نیاز به عیب یابی خواهد داشت. در این شرایط لازم است چند قطعه از دستگاه را بررسی و چک کنید قطعاتی مانند «گاز پیچ» که احتمال دارد بسته باشد و با باز کردن مشکل براحتی برطرف شود.

دومین مرحله عیب یابی پکیج دیواری، در مسئله روشن نشدن دستگاه، ممکن است به علت «فشار پایین آب» باشد که طبیعتاً زمانی که فشار آب به مقدار کافی نباشد دستگاه روشن نمی شود. این راه حل های گفته شده نیاز به اطلاعات تخصصی نبود حال اگر اقدامات ذکر شده را انجام دادید ولی مجددا پکیج روشن نشد، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات متعدد، دستگاه خود را به افراد متخصص جهت تعمیر و عیب یابی تحویل دهید.

دستگاه آب را خوب گرم نمی کند 

در شرایطی که پکیج دیواری به خوبی عمل گرم کردن را انجام نمی دهد، ضروری است به منظور عیب یابی پکیج دیواری به چند نکته توجه شود.

فشار آب تاثیر مستقیمی بر روی دمای آب دارد در صورت کم بودن فشار، دستگاه قادر نیست آب را به خوبی گرم کند و در زمان وجود فشار بالای آب، دستگاه عملیات گرم کردن را به خوبی انجام می دهد.

داخل قطعه به نام « فلوسوئیچ » وجود دارد که میزان دما را به برد اصلی انتقال می دهد و در صورت خراب شدن آن، دستگاه قادر نیست تشخیص درستی را از دمای آب داشته باشد در نتیجه دمای آب کاهش می یابد.

پکیج ها بعد از مدت معینی رسوب می گیرند و این رسوب ها مانع رسیدن حرارت به آب می شود که در نتیجه آن دستگاه قادر به گرم کردن حداکثری آب نیست، برای رفع این مشکل نیاز است با استفاده از جوهر نمک، رسوب ها تمیز شوند.

خرابی قطعه « سنسور دمای پکیج » از دیگر عوامل به خوبی گرم نشدن آب می باشد یا در نتیجه خرابی سنسور دما، ممکن است دمای آب مصرفی بشدت بالا رود.

مشعل دستگاه به صورت انفجاری روشن می شود

علت روشن شدن انفجاری مشعل می تواند از عوامل متعددی باشد.

در هنگام ورود گاز به داخل دستگاه با نوسان همراه است به عبارتی مقدار و میزان فشار گاز از حد نرمال کاهش می یابد یا افزایش می یابد که منجر به روشن شدن انفجاری مشعل می گردد برای عیب یابی پکیج دیواری می توانید ورودی گاز را بررسی و تنظیم کنید.

علت دیگر این مشکل می تواند از خرابی قطعه «الکترود جرقه زن» باشد، به این صورت که گاز در حین خروج روشن نشود و مقدار قابل توجهی گاز در داخل دستگاه جمع شود و از طرفی مشعل ناگهانی و انفجاری روشن گردد.

چگونه پکیج دیواری را عیب یابی کنیم؟

دودکش پکیج به طور مداوم قطع می گردد

 به منظور عیب یابی این مشکل لازم است ابتدا راه خروجی دودکش را بررسی و چک کنید و برای برطرف کردن این مشکل راه خروجی را به صورت دستی باز کنید یا در شرایط جدی بودن مشکل مجبور هستید دودکش را تعویض کنید.

شعله پکیج دیواری به صورت رنگ زرد است

علت این مشکل می تواند از کثیف بودن مشعل باشد و به منظور رفع این مشکل لازم است و همچنین برای جلوگیری از این مشکل، بعد از یک زمان معین (هر ماه یک بار)، مشعل دستگاه پکیج دیواری را تمیز کاری کنید.

عامل دیگر این مشکل ممکن است بخاطر خرابی یا مسدود بودن، مکش دودکش باشد، برای عیب یابی دستگاه، دودکش را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن تمیزکاری شود و یا در صورت لازم دودکش تعویض شود.

عیب یابی پکیج در صورت کم بودن فشار آب

در داخل دستگاه پکیج دیواری لوله هایی است که آب را انتقال می دهند و در صورت نشتی هر کدام از آنها منجر به کم شدن فشار آب می گردد طبیعتاً برای رفع این کمی فشار باید نشتی لوله گرفته شود یا لوله کاملا تعویض گردد.

چگونه پکیج دیواری را عیب یابی کنیم؟

شنیده شدن صدای غیر طبیعی از دستگاه پکیج

این مشکل می تواند از چندین عامل باشد برای نمونه احتمال دارد از خرابی یا کارکرد ضعیف قطعه «روتور» باشد که در این صورت مجبور هستید این قطعه را به کلی تعویض کنید.

و علت دیگر سروصدای زیاد دستگاه پکیج، بخاطر هواگیری نشدن دستگاه است و برای رفع آن نیاز به هواگیری پکیج دیواری می باشد.

عیب یابی پکیج دیواری و تعمیر پکیج ایران رادیاتور

در زمینه عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور باید گفت، تمام مشکلات یاد شده برای این نوع دستگاه نیز اتفاق می افتد و تفاوت زیادی با دیگر دستگاه ها ندارد. البته خواندن دفترچه راهنما نیز کمک بزرگی در شناسایی مشکل پکیج دیواری می تواند بکند به طوری که به منظور هشدار خطا این نوع پکیج  مجهز به چراغ های سبز می باشد از شماره 30 الی 80 نوع خطا را نمایش می دهد.

عیب یابی پکیج دیواری و تعمیر پکیج بوتان

برای عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری بوتان نیز اقدامات ذکر شده را انجام دهید، ساختار همه پکیج ها به یک صورت است و تفاوت چندانی ندارد و البته توصیه ما در اولین قدم خواندن دفترچه راهنمای دستگاه می باشد.

در صورت انجام همه مراحل عیب یابی اگر مشکلات فوق برطرف نشد می توانید دستگاه پکیج دیواری خود را به افراد متخصص شرکت دیجی امداد رسان بسپارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل