بازدید 4169

هزاران خانواده یمنی از سیل آسیب دیدند

سازمان ملل متحد هشدار داد در کشور جنگ زده یمن که با بحران انسانی شدیدی رو به روست، هزاران خانواده از بارندگی شدید باران و سیل آسیب دیده اند.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 05 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز سه شنبه هشدار داد در کشور جنگ زده یمن که با بحران انسانی شدیدی رو به روست، هزاران خانواده از بارندگی شدید باران و سیل آسیب دیده اند.

باران شدید و جاری شدن سیل از نیمه ماه آوریل خانه‌ها و سر پناه مردم یمن را ویران کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن خاطر نشان کرد ”اطلاعات اولیه به سه هزار و ۷۳۰ خانواده (۲۲ هزار و ۳۸۰ نفر) اشاره کرده اند که از باران و سیل متاثر و اکثر آن‌ها آواره شده اند“.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر سازمان ملل منتشر کرده است ”بارندگی‌های شدید روز‌های اخیر خسارات‌هایی بر زیرساخت‌ها وارد و خانه‌ها و سر پناه‌های مردم را ویران کرده و کشته و زخمی شدن شماری را موجب شده است“.

دولت یمن روز دوشنبه از مرگ چهار نفر بر اثر جاری شدن سیل در شهر تاریخی تریم در استان حضرموت در مرکز یمن خبر داد. سازمان ملل همچنین به مرگ سه نفر دیگر بر اثر بارندگی و سیل در این کشور اشاره کرده است.

دفتر سازمان ملل در یمن همچنین اعلام کرد جاری شدن سیل خسارت‌های قابل توجهی در استان‌های عدن، ابین، مأرب، تعز و حضرموت وارد کرده است.

به گفته مقامات سازمان ملل، هر سال ده‌ها نفر در یمن بر اثر جاری شدن سیل و باران‌های سیل آسا جان خود را از دست می‌دهند و بارندگی نیز به مشکلات مردمی که با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه هستند، اضافه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر