بازدید 7485

بزرگترین رزمایش ناتو در بالکان از آغاز جنگ جهانی دوم

ارتش آمریکا از آغاز بزرگترین رزمایش ناتو از جنگ جهانی دوم به این سو در آلبانی با مشارکت ۲۶ کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 02 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارتش آمریکا از برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو در حوزه بالکان پس از جنگ جهانی دوم و با مشارکت هزاران نظامی از آمریکا و کشور‌های دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این رزمایش در کشور آلبانی در حال برگزاری است و آنطور که اعلام شده این کشور نقش امنیتی مهمی را برای منطقه ایفا می‌کند.

این رزمایش در هوا، دریا و زمین برگزار می‌شود و نیرو‌های آمریکایی از ۲۶ اوریل در این کشور مستقر شده‌اند. این رزمایش تا دهم ماه ژوئن ادامه دارد.

به گفته مقام‌های ارشد نظامی آمریکا، در این رزمایش علاوه بر آمریکا، کشور‌های آلبانی، کرواسی، مونته نگرو و مقدونیه شمالی از حوزه بالکان که همگی عضو ناتو هستند، حضور دارند.

از آمریکا نیز ۲۸ هزار نظامی حضور دارند و قرار است در مجموع ۲۶ کشور در این رزمایش حضور داشته باشند. اهداف این رزمایش انجام عملیات شبیه سازی شده نبرد با دشمن فرضی و تمرین‌های آموزشی اعلام شده است.

این در حالی است که ناوگان دریای سیاه روسیه نیز رزمایش خود را در دریای سیاه آغاز کرده است. ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه گذشته اعلام کرد که «رزمناو مسکووا» رزمایشی با مهمات واقعی را با سایر کشتی‌ها و بالگرد‌های نظامی برگزار می‌کند. این اعلامیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا اعلام کرد که یک ناو ایالات متحده در حال حرکت به دریای سیاه برای همکاری با متحدان و شرکای ناتو در منطقه است.

روسیه بر این باور است که ایالات متحده و ناتو در حال دامن زدن به تنش‌های نظامی در اروپا هستند. بنا بر برخی گزارش‌ها افزایش نیرو‌های روس نزدیک مرز اوکراین، بخشی از تمرینات در پاسخ به رفتار تهدیدآمیز ناتو است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این زمینه گفت که روسیه نیرو‌های خود را از مرز اوکراین به دلیل فشار خارجی عقب نکشیده، بلکه بنا به صلاح دید خود این نیرو‌ها را جابه‌جا کرده است. شویگو گفت: «اقدامات ایالات متحده و ناتو در اروپا برای افزایش آمادگی رزمی نیرو‌ها و تقویت حضور آن‌ها به افزایش خطر نظامی کمک می‌کند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر